Mistä tietää jos on verenmyrkytys?

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
syylä
mulla syylä peukalossa ja se on tosta keskeltä halki ja laitoin sihen verruxin lääkettä ja mulle sitten jälkeenpäin sanottiin että voi saada verenmyrkytyksen jos laittaa haavaan. tietääkö kukaan pitääkö paikkaansa että voi tulla? itse kun en tiedä ja ei ole pakkausselostetta paketissa mukana.
 
satanic warmaster
viiletin tossa kunnon viillot keittiö veistsellä enkä huomannu sitä desinfioida mitä nyt tehdä ku henggitys on kovaa ja kiivasta ja tuntui että kuume nousee tosin kiskoin 1200 buranaaa naamariin ni kyllä kuume homma lähti mutta onkohan viisasta mennä lääkäriin ??
 
Tuoretta kokemusta on
Sain haavan päähäni torstaina,joka paikattiin. Sunnuntaina yleistila heikkeni, maanantaina olin kovin väsynyt ja tiistaina myrkytys todenteolla iski päälle. Tamulla silmät olivat puoliksi auki, eli silmät olivat turpoamassa kiinni. Jalat eivät kantaneet. Ambulanssi soitettiin puolenpäivän aikaan.Verenpaine oli lakenut dramaattisesti.Tästä eteenpäin muistan noin 4 tuntia, kun soitin kotiväelleni. Tämän jälkeen ei mitään muistikuvaa yhteenoista vuorokauteen, sillä minut pidettiin unessa ja hengityskoneessa.Munuaiset huusivat hoosiannaa ja olin kuulemma niin turvoksissa, että minua oli vaikeaa tunnistaa.Luojan kiitos sain hyvää hoitoa, sillä jos olisin jäänyt vielä kotiin tuon puolenpäivän jälkeen, en olisi tätä tässä nyt kirjoittamassa.Joutuivat avaamaan päätä kalloon asti saadakseen tulehduksen kiinni. Aikuisista 7000:sta menehtyy vuodessa 30% verenmyrkytykseen.Minulla ei ollut mitään viivaa missään, vaan haavaan oli päässyt pöpö joka aiheutti tämän. Kts. oireet vaikkapa wikipediasta.
 
"Unari"
Siis ennen vanhaan luultiin, että on verenmyrkytys, kun meni noita viivoja. Ne on imusolmukkeista niin kuin tuolla aikaisemmin jo mainittiin. Eikä se viiva mihinkään sydämmeen sieltä sen kummemmin mene.
 
-
Otin tossa vähän aikaa sitten napakorun ja nyt sen ylimmäisenn reiän kohdalta lähtee punainen ohut juova ylöspäin. semmonen 1 cm pitunen, se tulee välillä ja sitten saattaa kadota tai pidetä hieman? onko kyse verenmyrkytyksestä?
 
"Hui"
Piirsin kuulakärki kynällä käteen sen jälkeen äiti pakotti mut lääkäriin jossa lääkäri passitti mut leikkaus osastolle ne leikkas mun käden auki ja ei mul ollutkaan veren myrkytystä ja nyt mul on kädessä iso arpi.
 
sh
mulle tuli pieni läikkä verisuonen kohalle kämmenes ja siihen sattuu sillon ku huomasinsen nii se veri suoni oli vähän tumman liila

Onko Verenmyrkytys?
Ei ole, verisuoni on varmaan vaan katkennut tai sitten siinä on ulkoisesta vammasta aiheutunut mustelma.

Verenmyrkytys ei todellakaan näy minään "sinisenä viivana kädessä". Kiva ois tietää, mistä tuo sitkeä legenda on lähtöisin. "Verenmyrkytys" eli sepsis on lähtöisin elimistön tulehdustilasta, ja sen oireena on aina korkea, sahaava kuume ja erittäin huono yleiskunto ts. ette olisi täällä kyselemässä oireistanne.
 
"S.S"
pitenee niinku yläkroppaanko?ko nyt pikkuhousurajassa..
NYT LÄÄKÄRIIN! Älä odottele, heti autoon ja sairaalaan näyttämään, Se viiva pyrkii sydämmeen, ainakin näin muistelisin..Jos se yltää sydämmeenvoit kuolla, sairaalassaki jämpti-asenne, se voi pelastaa hengen, jos ne vähättelee sitä ni kyllä sanot että haluat olla tarkkailussa edes kun se viiva kerta pitenee. Meillä täällä Vaasassa ainaki jotku kuolee koska ne lähetää takas kotii ja sanotaa että siinä mitää oo, hetken päästä se henkilö kuoleeki johki, punkinpuremaa tai aivoverenvuotoo. Eli meet sinne ja sanot että nyt tarkistetaan!
 
"vieras"
[QUOTE="S.S";26786556]NYT LÄÄKÄRIIN! Älä odottele, heti autoon ja sairaalaan näyttämään, Se viiva pyrkii sydämmeen, ainakin näin muistelisin..Jos se yltää sydämmeenvoit kuolla, sairaalassaki jämpti-asenne, se voi pelastaa hengen, jos ne vähättelee sitä ni kyllä sanot että haluat olla tarkkailussa edes kun se viiva kerta pitenee. Meillä täällä Vaasassa ainaki jotku kuolee koska ne lähetää takas kotii ja sanotaa että siinä mitää oo, hetken päästä se henkilö kuoleeki johki, punkinpuremaa tai aivoverenvuotoo. Eli meet sinne ja sanot että nyt tarkistetaan![/QUOTE]

No jos oli verenmyrkytys, niin nyt taitaa jo olla hieman myöhäistä lähteä.
 
"S.S"
[QUOTE="vieras";26786603]No jos oli verenmyrkytys, niin nyt taitaa jo olla hieman myöhäistä lähteä.[/QUOTE]

Anteeksi kauhiasti, en lukenut aijjempia ja tajunnut että siellä lääkärissä oltiin käyty jo. Mutta ei se sitten mitään.
 
krappe
Voiko verenmyrkytys tulla viinasta? mulla 5 päivän armoton putki takana ja tänäaamuna sit kuumetta ja jalkoihin sattuu niin etten pysty edes koskettaan..muutenkin iho ihan koskestusarka.
Krapulaks sitä kutsutaan.. Tosta terveysneuvonta palvelusta ei ollu mulle ainakaan mitään hyötyä kun tästä asiasta sieltä kyselin. Sano vaan että mene lääkäriin.

Mulla menee sellanen 3-4cm pitkä punainen viiva ikenessä, ja koskee aivan pirusti hampaisiin ja kipu leviää pitkin poskea välillä jopa ohimoon asti. Voi olla että on vaa hammas tulehtunut, mut hyvähän se on ottaa verenmyrkytyskin huomioon kun tollane viiva tuolta löyty.
 
Jmän
viimeviikolla sain pienen tikun jalkaan, joka meni suonen läpi. huuhtelin haavan septisellä ja laitoin laastarin. päivällä alko hieman heikottaa ja kuume nousta. flunssan piikkiin ja kotiin. seuraavana päivänä kuumetta, hourailua, horkkaa, päänsärkyä, kipuja jokaisessa mahollisessa lihaksessa.
soitin tk:n päivystykseen ja totesivat että heti paikalle. hoitaja ja lääkäri olivat sitä mieltä että nyt on aika lähteä sairaalaan.
crp oli vaivaset 33 ja nousee. verenmyrkytys ja 2 ruusua jalassa. toinen haavan kohdalla ja toinen verenmukana noussu reidessä. 6pv i.v antibioottia + 4vk suun kautta. jalka niin kipeä nyt että hädintuskin kävelemään pystyy. 1-2 myöhemmin sairaalaan niin olis kuulemma henki menny...
naurattipa uutinen paljon kun miettii että se oli vaan TIKKU.
 
mustelma
outo itse en ees huomannu öttiäinen söi/pisti hauikseen hirmu iso mustelma ja ympärillä sinivihree rinkula.Soitin kyllä myrkytyskeskukseen vaan sanoi ettei hätiä jos ei kuume nouse nyt ollut pari päivää ei kuumetta mutta rinkula laajenee....
 
askarruttaa
Olin tänään ojassa kahlaamassa sain jonkun viillon jalkapohjaan ja tuli hiukan verta annoin Sen olla. Kotona puhdistin haavan huomasin myöhemmin noin 6h tapahtuneesta pienen punaisen viivan ei ole ainakaan 5h aikana liikkunut mihinkään ei ole mitään oireita eikä haavan satu muuta kuin vähän niinkuin yleensäkin viilloissa. Mikä tämä "mystinen" juova voisi olla?
 
"Miuku"
Nyt on vanha keskustelu mutta pakko selvittää: ei oo perää noilla jutuilla viivoista ja että jos ne yltää sydämeen niin kuolee.
Tuo juttu on varmaan lähtösin siitä kun joskus sepsiksessä tulee petekioita, pistemäisiä verenpurkaumia ihoon. Kyllä sepsikseen liittyy paljon muitakin oireita; joskus horkkamainen kuume, huono yleistila, sekavuus, pahoinvointi, nopea syke, nopea hengitys, matala verenpaine.. Toki kaikkia oireita ei aina tule.
 
"Hei"
Mä olen kokenut 3lk verenmyrkytyksen.
Alko yöllä kahden aikaan. Aluksi ooi ala selkä erittäin kipeä. Jouduin lähtemåån leskellä yötä äidin kanssa Acutaan. Jouduimme odottamaan neljä tuntia niin pääsimme verikokkeisiin. Ne muistaakseni olivat normaalit. Kuume oli 36 luokkaa. Meidät laitetiin kotiin. Aamupäivällä tuli koko selän alue kipeäksi ja varasimme ajan oma lääkärille joka laitoi meidät Taysiin
Ekana menimme lasten osasastolle,sitten lasten teholle aikuisten osastolle ja vikana aikuisten teholle. Kuumeeksi mitattiit huikeat 42.8. Mulle laitettiin antipiotti ilmam että tiiettii mikä oli
Musta otittii kymmeniä verikokoita jotka eivät tunnu enää missään. Kunto meni huonoksi mutta sitten kaikki kääntyi päälaelleen ja kuume laski ja kivut lähti. Menin lasten teholta lasten osastolle jossa selvisi että oli ollut veren myrkytys että keuhkokuume.

Yleisimpiä on vaihtelevat kuumeet ja olotilat, selkäkivut,nälän tunne yhtäkkiä ja äkillinen huono olo. Noi on vaan mia kokemuksia.

Tällä hetkellä uusi 7.lk ja onnellisena:)
 

Yhteistyössä