Koiranpennun ruokinta apuja

  • Viestiketjun aloittaja pentu
  • Ensimmäinen viesti
ap
Näiden ja tuon kirjoituksen perusteella annan koiralle siis aamuisin kippoon pentunappuloita ja raejuustoa/kermaviiliä.

Illalla annan vaikka riisiä ja raakaa jauhelihaa tai muuta lihaa/tonnikalaa/1-2xviikossa maksalaatikkoa/raakaa kananmunaa.

Miltä tämä kuulostaa?
 
tyhmä minä
raksujen kanssa pennulle voi antaa raakaa j.lihaa ja kalaa ja sitten otatte tonnin matokuurin kun se koiran pentu sairastuu, sata vuotta sitten jo oltiin viisaimpia jo tuhat vuotta sitten.ei mitään raakaa lihaa kalaa jos meinaatte manit säästää.
 
v
Itse keväällä pennun hankkineena ja kasvattajan ohjeiden mukaan ruokinta meni näin. Alussa ( tuli meille 8 viikkoisena) ruokinta neljä kertaa päivässä, pentunappuloilla kolme kertaa ja kerran yrjölänpuurolla, joihinkin näihin lisättynä kerran päivässä hyla raejuustoa tai kermaviiliä ja raakaa jauhelihaa. Ja kun joku aterioista ei enää kelvannut, siirryttiin kolmeen ateriaan ja siitä taas kahteen.

Ja koirallahan ei pidetä koko aikaa ruokakippoa saatavilla, jos ei vartin sisään ruoka mene, niin sit nostetaan ruoka pois. Ja todellakin netistä saa ihan hyvääkin tietoa ruokinnasta eli eikun surffaamaan.
 
-
Ihan oikeasti, otat koiran etkä tiedä ruokinnasta yhtään mitään? Yleensä kun joku eläin otetaan, jos ei ole tietoa niin etsitään sitä tietoa ennen kuin otetaan se eläin... Miten idiootti ihminen voi olla.
 
..
Mä jättäisin koiranruuat pois kokonaan pennun ruokinnasta. Pentuajan ruokinta on kumminkin tärkein asia, jotta koirasta kasvaa myöhemmin terve koira.

Suosittelen barffia, jos jaksaa vähän nähdä vaivaa koiransa ruokinnan eteen. http://www.zayoras.com/main.php?id=48

Toinen juttu mitä asiantuntijat ovat usein neuvoneet minulle on puolet raakaa lihaa / kanaa ja puolet papanoita.

Jos itse ruokkisin ihan "mutu tuntumalla", niin antaisin koirilleni raakaa jauhelihaa puolet ruuasta ja puolet HYVÄLAATUISIA papanoita. Älä osta papanoita ruokakaupasta, siellä myydään ihan mitä sattuu. Siinä on hyvä hinta - laatusuhde mielestäni. Jos haluaa antaa koiralleen ruokaa, jota ei ole testattu koe-eläimillä, niin kannattaa katsoa täältä: http://www.freewebs.com/vastustus2/tietoa.htm

Itselläni koirat syövät barffia ja voivat hyvin. Koirani ovat harrastuskoiria.
 

Yhteistyössä