koiran purema

  • Viestiketjun aloittaja harmuli
  • Ensimmäinen viesti
Puremia
Kyllä se on vain niin, että jos koira hyökkää ja puree ei se ole lemmikin käyttäytymistä. Ei sääliä nirri pois ja rikosilmoitusta tekemään. Joka kerta kun koiran hammas lävistää ihon pitää syödä AB.(Clavurion) kuuri. Olen hoitanut ihmistä jolta ambutoitu jalka ja käsi perhoskoiran puremasta johtuneesta tulehduksesta.
 
näin se on
Kyllä se on vain niin, että jos koira hyökkää ja puree ei se ole lemmikin käyttäytymistä. Ei sääliä nirri pois ja rikosilmoitusta tekemään. Joka kerta kun koiran hammas lävistää ihon pitää syödä AB.(Clavurion) kuuri. Olen hoitanut ihmistä jolta ambutoitu jalka ja käsi perhoskoiran puremasta johtuneesta tulehduksesta.
Ihmiset tosiaan katsoo turhan kauan purevaa koiraa. Jopa lapsiperheissä saattaa olla koiria, jotka ovat jo purreet lasta eikä silti raskita tehdä asialle mitään. Mun tuttavan lapsi meinasi kuolla koiran puremaan, kun sai hengenvaarallisen bakteerin. Monet koiran omistajat eivät edes tajua, että koiralla voi olla hengenvaarallinen baketeeri, joka voi siirtyä pureman myötä ihmiseen.
 
Koiraihminen
Terve ja koulutettu koira sitten kuitenkin yleensä häpeää jahka tajuaa purreensa, kissa voi vielä kynsäistä päälle. Ja yhtä lailla tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet syömään antibioottikuurin kisunpureman vuoksi..

Jos teillä on lapsia ja menette esimerkiksi vierailemaan paikkaan, jossa on koiria, niin opettakaa lapsille miten koiria kohdellaan (ei hypitä päälle, ratsasteta jne.) ja, jos koira on omassa paikassaan, niin sinne ei mennä häiritsemään. Koira on eläin, eikä se ymmärrä miksi pikkuvaahtosammutin kiusaa, joten sen käyttäytyy kuten jos nuorempi koira kiusaisi - eli varoittaa ja varoittamisen jälkeen toimii. Vaikka karvaturri olisi kuinka söpö ja leppoisa, niin se on kuitenkin eläin ja ihmisen tulisi kohdella sitä kuin eläintä eikä olettaa, että koira ymmärtää lasten vain leikkivän. Samaten, jos kadulla kohdataan koira, niin lapsen on hyvä oppia kysymään saako koiraa paijata vai ei. Koira voi olla työkoira eikä ole tottunut lasten yllättäviin silittelyihin tai sillä saattaa olla koulutus kesken, eli ulkoiluttaja ei halua ylimääräisiä häiriöitä.
Yllä oleva teksti ei koske mitenkään tässä viestiketjussa esitettyjä tapahtumia tms., vain yleisenä huomiona, enkä tarkoita, että olisi oikein, jos koira nyt purisi lasta tai aikuista - päinvastoin!
 
Erpert
Oma koira puri vahingossa . Hammas jäi mun sormuksen väliin, niin se puri paniikissa mua sormeen. Lähdin lääkäriin kun oli jo 20v vierähtänyt edellisestä jäykkäkouristusrokotuksesta. Kun tulin kotiin pentu nuollut ja tullut lähelle , pyytämään anteeksi mutta sehän oli vahinko.
 

Yhteistyössä