*

suupielet auki("haavoilla")-minkä vitamiinin puutos?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 30

Ketju: suupielet auki("haavoilla")-minkä vitamiinin puutos?

vieras
    Vierailija

suupielet auki("haavoilla")-minkä vitamiinin puutos?

?

...
    Vierailija
    B-vitamiinin.

Sillon pitää syödä kasviksia, hedelmiä ja ruisleipää. Eli olisko C ja B

B-vitamiinin (sitähän saa mm.oluesta )

B-vitamiinin. Tai mulla merkki siitä, että oon syöny tomaattia raakana.

Ei muuta kun heti ruisleipää ostamaan (ruispuikuloita, ruispaloja) eikä mitään höttöleipiä....

Ja Bepanthen auttaa niihin halkeilleisiin suupieliin.

Letti-Leena
    Vierailija
    B-vitamiinipuutos. Vaiva on yllättävän tavallinen. Ensiavuksi Bepanthenia huuliin ja sitten vitamiiniostoksille, jotta saat nopeasti b-vitamiinitason kuntoon. Ja samaan aikaan tietty rukkaat normaalia ruokavaliotasi oikeaan suuntaan.

Mulla samaa vikaa taas vaihteeksi, enkä tajua mistä johtuu. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, joten vitamiinien puutoksesta se ei voi johtua. Liekö jotain "raskausvaivoja".

Finttu
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78
    Ja mulla merkki siitä, et oon pessy hampaat pepsodentilla.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus
    Mulla samaa vikaa taas vaihteeksi, enkä tajua mistä johtuu. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, joten vitamiinien puutoksesta se ei voi johtua. Liekö jotain "raskausvaivoja".
    Minullakin tuo vaivaa talvisin, vaikka syömme käytännössä vain ruisleipää sekä tuorekasviksia ja hedelmiä todella paljon. Voi olla, että olen tietämättäni allerginen jollekin? En tiedä.

äiti62
    Vierailija
    B 12 vitamiini. beko long -tabletteja minä otan.

vieras
    Vierailija
    Tomaatista tulee mullekin, paitsi oma kasvattamista tai esim kreikassa tai espanjassa voin syödä

Jos katsoo googlella niin sanotaan, että yleinen syy suupielien halkeamiseen on myös HIIVA.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Huulitulehdus&p_artikkeli =dlk00500

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2514&arti cle=2009&index=A&page=1

ail
    Käyttäjä ail ei ole kirjautuneena

samoin

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hömppö
    Jos katsoo googlella niin sanotaan, että yleinen syy suupielien halkeamiseen on myös HIIVA.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Huulitulehdus&p_artikkeli =dlk00500

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2514&arti cle=2009&index=A&page=1
    tätä samaa olin sanomassa. mulla oli kerran varmaan kaks kk suupielet auki ja menin sit tohtorille joka sanoi et yleensä kuvitellaan et se on B-vitskun puutos mut ei se oo vaan hiiva tai muu tulehdus.

B
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ...
    B-vitamiinin.

b2

B
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja maymay
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hömppö

tätä samaa olin sanomassa. mulla oli kerran varmaan kaks kk suupielet auki ja menin sit tohtorille joka sanoi et yleensä kuvitellaan et se on B-vitskun puutos mut ei se oo vaan hiiva tai muu tulehdus.
    aika usein se onkin.
    KAtkolla näitä tyyppejä näkee pitkän putken jälkeen.
    Totta kai voi olla muutakin mutta nyt oli kyse nimenomaan että mikävitamiinen puutos niin silloin se on B

s
    Vierailija
    Mulle sanottiin apteekista, että toinen mahdollisuus on proteiinin puute!

mäkin luulin eka että olis toi B-vitamiinin puute mut sit kyselin lekurilta ja sano että hiiva vois olla osta sellasta rasvaa kun DAKTACORT ja se oikeesti autto kerran kaks kun laittaa niin haavat häviää.. kuullema tulee jos syö liikaa vaaleeta leipää ym vaaletatuotetta

vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Letti-Leena
    B-vitamiinipuutos. Vaiva on yllättävän tavallinen. Ensiavuksi Bepanthenia huuliin ja sitten vitamiiniostoksille, jotta saat nopeasti b-vitamiinitason kuntoon. Ja samaan aikaan tietty rukkaat normaalia ruokavaliotasi oikeaan suuntaan.
    Mulla nimenomaan bepanthen aiheuttaa tuota vaivaa, joten senkin kanssa kannattaa olla varovainen

viekku
    Vierailija
    lapa mato

mie vuan
    Vierailija

mutta...

mulla kans tuli yhtäkkiä tuos joku ehkä kk takaperin samanlainen, ja edelleen siis on..
    suupielet punaiset molemmin puolin ja toisinaan kutiaakin...
    et oisko oikeesti hiiva? ja mist se ois tullu sit? O.o

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus