e-pillerit ja antibiootit

hermian haamu
kannattaa tarkistaa mitä antibioottien ohjeissa sanotaan vaikutuksesta e-pillereiden tehoon. Tai kysyä apteekissa proviisorilta. Eli kyllähän se periaatteessa on mahdollista, että antibiootit vaikuttaa e-pillerien tehoon.
 
Oletko maininnut lääkärille noista e-pillereistä. Jos hän on sanonut, että ei ole vaikutusta, niin silloin ei kannata alkaa murehtimaan. Ja paremminkin kannattaa tarkistaa e-pillerien ohjeesta, että mitä ne sanoo muiden lääkkeiden käytöstä.
Saako udella, miksi syöt sitten niin usein antibioottia? Jaa, näytinpä lukeneen huonosti tuota tekstiä, kun siellähän näkyy olevan vastaus tuohon kysymykseen... :headwall:
 
mii
Sun kannattaisi pyytää estolääkitys, ettei tarttisi syödä antibiootteja niin paljon.
Ala lisäksi syömään paljon karpaloita ja voitele alavatsaa teepuuöljyllä!
Karpaloiden tai karpalomehun tilalta hyvä vaihtoehto on urisan-kapselit, niitä saa tavallisesta ruokakaupastakin.
 
Essiorvokki
No, antibioottejahan ne tulehduksen estolääkkeet juuri on. Yleensä vain jatkuvassa käytössä pienemmällä annoksella kuin varsinaisessa tulehduksen hoidossa. Minä ainakin ymmärsin ap:n kirjoituksesta, että hän nimenomaan käyttää jatkuvasti antibioottia virtsatulehduksien estoon.
 
no mulla on sellainen ongelma että olen syönyt esim. viimesen puolenvuoden aikana jotain 9 kuuria pissatulehdukseen, olen syönyt vapusta alkaen nyt 5 kuuria ja tää viimesin oli käsittääkseni aika vahva antibiootti sellanen ku ciproflaxacin 750mg ja musta tuntuu että toikaan ei oo vienyt näitä oireita,mulla on koko ajan alamaha ja alaselkä kipeänä ei nyt kauheen mut sillai nipistelee koko ajan,on myös pissahädäntunne vaikka ei enää suorastaa kirvele mutta joku on vialla tuolla... sain vappuna siis tulehduksen ja sen jälkeen sitä on hoidettu selexid, trimopan, nitrofur, ym tavallisilla kuureilla ja oireet on palannut heti kuurin jälkeen :headwall: multa otettiin myös klamydia testit varmuudeksi mitkä oli neg.
pissatulehdud kyl näky ja vahvasti mutta minkä kempeleen takia mikään kuuri ei auta jos kyse on just pissatulehdukseta?olen syönyt niin paljon antibioottei etten enää muista mitä kaikkia mutta vasta nyt rupes miettii et en oo ikinä huomannut sanoa edes että syön pilsuja :whistle:
 
"kokenut"
Itellä kävi niin että antibiootit (ainakin ilmeisesti) vaikutti pillereiden tehoon tuossa alkuvuonna...nyt siis odotellaan että uusi perheenjäsen saapuu syksyllä maailmaan...:) Kuurin söin flunssaan, ja myös loppuvuodesta vahvan kuurin stressi ihottuman vuoksi. Joten voi olla että molemmilla oli tuolloin vielä vaikutusta. Lääkkeiden nimiä en muista. Muita selityksiä en pillereiden "pettämiselle" ole keksinyt....
 
"laalaa"
Jotkut antibiootit heikentävät tiettyjen ehkäisypillereiden tehoa. E-pillereiden pakkausselosteessa lukee yleensä jos näin on. Esim itse syön mini-pill merkkisiä ehkäisypillereitä ja esim tetrasykliinit heikentää näiden pillereiden tehoa.

Mutta ihmiset niin helppoa se vaan on että lukee pillereiden pakkausseloste tai kysyy/soittaa apteekkiin niin saa vastauksen!
 

Yhteistyössä