*

Mikä mun silmässä on?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 12. Osumia 12

Ketju: Mikä mun silmässä on?

vieras
    Vierailija

Mikä mun silmässä on?

Hiukan punoittanut tuosta sisänurkasta koko päivän. Aamulla siinä oli hiukan sellaista roskantunnetta ehkä ja putsasin siitä vähän sellaista vaaleaa rähmää pois. Sitä tullut nyt päivän aikana ihan hitusen lisää siihen. Ei kuitenkaan mitään sellaista keltaista ja paljon kuten silmätulehduksessa. Edelleen punottaa sisänurkka hiukan.

Siis mikä siinä on ja mitä pitäis tehdä?

hmm
    Vierailija
    olisko jotain allergista silmätulehdusta. Apteekista saa ilman reseptejä simätippoja, kokeile.

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hmm
    olisko jotain allergista silmätulehdusta. Apteekista saa ilman reseptejä simätippoja, kokeile.
    En ole tietoisesti millekään allerginen... Voisko olla noin? Ei kutisekaan.

oisko sinne näärän näppy tulossa?? mulla on tollai alkanut monta kertaa oireilee..

tai sitten siel on ollu pieni näärän näppy ja se vaalee rähmä on siitä tullut...

ap
    Vierailija
    No mikä ihme on näärän näppy?

emmä tiedä mikä sen hienompi nimike on...
    Mulle on useasti aina yleensä kevät ja kesä aikaan tullut silmään..ala tai ylä luomen alle sellai näppylä joka on pikkasen kipee..
    koosta riippuen..se vaivaan päivän..korkeintaan viikon..ja puhkee ja menee ohi..

Meri-Kaisla harm.
    Vierailija
    Olisko ollut vaan joku roska, joka on hieman vioittanut silmän pintaa. Roskan tunne säilyy aika kauan, vaikka itse roskaa ei olekaan. Silmä on niin herkkä. Itse seurailisin vaan tilannetta enkä tekisi vielä muuta.

LUOMIRAUHASEN TULEHDUs eli NÄÄRÄNNÄPPY

Silmäluomen reunassa on lukuisia talimaisia eritettä tuottavia rauhasia, joita kutsutaan Meibomin rauhasiksi. Niitä on ylä- ja alaluomen reunassa ripsien tyvessä, ja niiden suuaukot näkyvät pieninä pisteinä luomireunassa. Jos Meibomin rauhanen tukkeutuu, luomeen tulee kipeä, turvonnut ja punainen patti, jota kutsutaan luomirauhasen tulehdukseksi, kalatsioniksi tai näärännäpyksi.

Meri-Kaisla harm.
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    No mikä ihme on näärän näppy?
    Sellanen finnin tapainen. Kutittaa ja tekee punaisen näppylän. Puhkeaa sitten yleensä muutamassa päivässä.

mulla on ollu monesti toi niin et oon luullut roskaksi,ku on ollu niin pieni ettei oo kunnolla huomannu..sit se on puhjennut ja kadonnut..

ap
    Vierailija
    Ei oo mitään pattia kyllä ollut silmässä.....

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot