Mikä olis hyvä lääke niska ja hartiaseudun jäykkyyteen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"MintunKukka"
Kuntonyrkkeily, sauvakävely ja hieronta. +saunominen ja buranaa ja foltaren voidetta.

Mä sanon sinulle ihan kokemuksesta et siihen ei auta mitkään poppakonstit. Ja ei kannata pelkästään turvautua lääkkeisiin ja hierontaan.
Liikuntaa liikuntaa. Ylös ja ulos.
 
...
Lääkärille mars!

Mutta tuosta venyttelystä. Mulle fysioterapeutti sanoi, että nimenomaan kipeitä niska-hartialihaksia EI SAA venytellä! Venyttäminen on vain pahentaa asiaa. Kunnon punttijumppa 1,5-2 kg:n painoilla auttaa. Ohjeita saa varmasti niin lääkäristä kuin fyssarilta. Jumppaan menee vain 10 minuuttia päivässä. Mä lämmitin hartioita ensin kauratyynyllä ja sen jälkeen jumppasin. Mulla parani niskajumit viikon jumppaamisen jälkeen, enkä tarvinnut mitään relaksantteja tai kipulääkkeitä!

Toki tiedän, että monilla hartiat ovat niin jumissa, että niitä on pakko lääkitä ja käydä esim. fysikaalisessa hoidossa. Mutta jos vaiva ei ole jatkunut kovin pitkään, suosittelen ehdottomasti tuota jumppaamista!
 
lääkkeetön vaihtoehto
Jumppaa ja magneettiterapiaa. Tai itsellä ainakin helpottaa liikunnan lisäksi magneettiterapiakoru, jota pidän jatkuvasti. Myös pikkusysteri on kärsinyt vuosia niska-hartiaseudun ongelmista ja kun hommas korun, niin ei ole kuulemma sen jälkeen pahemmin tarvittu kipulääkkeitä... Kantsii siis kokeilla!
 

Yhteistyössä