+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 14. Osumia 14
    pia
    Vierailija

olen aina äkäinen kun lapset ovat hereíllä.

En halauais olla tälläinen äiti.Mutta meidän poika 4v on todella ilkeä,tekee koko ajan kiusaa minulle tai pikkusisarelleen.Esim.tänään kun kävin vessassa oli poika saanut aikaan sen,että keittön lattia lainehti kun tulin takaisin,mulla meni 15 min.ennenkuin sain lattian kuivaksi.Olen raskaana eikä vauvallekkaan tee varmaan hyvää,kun elän jatkuvassa stressissä.

liinatukka
    Vierailija
    Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Ole iloisempi äiti niin lapsesikin tuntuu ihanammalta.

ap
    Vierailija
    ai nauraa vaan kun poika tuksitaa siskoaan?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja liinatukka

:o
    HÖPÖHÖPÖ
    4v on vain ihan oma tapauksensa, siinä ei äidin iloisuudella ole mitään tekemistä.
    ¤-v uhma vie voimat kyllä, pialle toivon kärsivällisyyttä ja voimia!

Hereillä ollessaanhan ne lapset pahojaan tekee, joten ymmärrän kyllä...

Mun 4½ v elää myös aika rasittavaa vaihetta.

Jaksuja

vireas
    Vierailija
    voimia!! meillä myös 4v ja tuntuu että ei osaa enää edes leikkiä. muuttui tosi nopeasti, kait se on tuo ikä. eilen illalla oli sanonut isälleen että hän on ihana, mutta äiti on vähän hankala tapaus. hmmm...niinpä

ap
    Vierailija
    kiitos potslojo.Harmittaa hirveästi kun en osaa nauttia lapsistani.Koen ne vain taakkana.Kärsin lapsettomuudesta,ennenkuin poikamme 4v sitten syntyi.Ensimmäiset 2v oli ihanaa aikaa.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo

HÖPÖHÖPÖ
    4v on vain ihan oma tapauksensa, siinä ei äidin iloisuudella ole mitään tekemistä.
    Mie luulen, jotta liinatukka tarkoitti, että kun itsellä ei ois hermo niin tiukalla, niin lapsikin, vaikka uhmassaan, ei olisi niin "ilkeä", tai tuntuisi "ilkeälle"... kun ei se uhmaikäinenkään ilkeyttään kai kiusaa tee...

Kunhan hekee huomiota, ja 4v ehkä jo miettii vauvan tuloa perheseen, että millätavalla se vaikuttaa häneen ja vanhempien rakkauteen häntä kohtaan.

Ehkä hän tuntee olonsa "uhatuksi" ja kiusalla ja jäynällä meinaa saada aikaan sen,e ttä häntä ei vaan voi unohtaa.

Apua voisi olla paljosta huomiosta, posittiivisesta sellaisesta siis, ja siitä, että lapselle kerrotaan, että hänestä pidetään ja että häntä rakastetaan... nyt ja aina, ja sittenkin kun vauva on syntynyt.

Minäkään en usko, että nelivuotias tekee mitään ilkeyttään. Lapsi ei ole koskaan ilkeä tai tuhma, vaikka teot voivat niitä ollakin.

Paljon huomiota vesselin positiivisiin tempauksiin. Halauksia ja kehuja vaikka itse olisitkin väsynyt. Voimia vanhemmille.

liinatukka
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo

HÖPÖHÖPÖ
    Mie luulen, jotta liinatukka tarkoitti, että kun itsellä ei ois hermo niin tiukalla, niin lapsikin, vaikka uhmassaan, ei olisi niin "ilkeä", tai tuntuisi "ilkeälle"... kun ei se uhmaikäinenkään ilkeyttään kai kiusaa tee...

Kunhan hekee huomiota, ja 4v ehkä jo miettii vauvan tuloa perheseen, että millätavalla se vaikuttaa häneen ja vanhempien rakkauteen häntä kohtaan.

Ehkä hän tuntee olonsa "uhatuksi" ja kiusalla ja jäynällä meinaa saada aikaan sen,e ttä häntä ei vaan voi unohtaa.

Apua voisi olla paljosta huomiosta, posittiivisesta sellaisesta siis, ja siitä, että lapselle kerrotaan, että hänestä pidetään ja että häntä rakastetaan... nyt ja aina, ja sittenkin kun vauva on syntynyt.
    Juu tätä tarkoitin, mutta en osannut noin kauniisti ilmaista. Olen aika töks-töks-luonne.

hmmm
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri
    Minäkään en usko, että nelivuotias tekee mitään ilkeyttään. Lapsi ei ole koskaan ilkeä tai tuhma, vaikka teot voivat niitä ollakin.

Paljon huomiota vesselin positiivisiin tempauksiin. Halauksia ja kehuja vaikka itse olisitkin väsynyt. Voimia vanhemmille.
    ilkeytään??no miksi sitten kiltteyttäänkö?? kyllä lapsi tekee elkeästi jos tahallaan tekee ja mitä tekee. vahinko on vahinko, mutta eivät lapset ole niin tyhmiä etteivät osaa ilkeitä olla jos haluavat.. toki se ilkeily heijastuu jostain, voi olla että lapsi vain kokeilee vanhempiaan lapsihan se juuri osaa ja erittäin taitavasti..

ap:lle. Kyllä se siitä. Itsekin olin tuossa tilanteessa viime talvena. Raskaana ja esikoinen teki kaikki temput mitkä vain ikinä keksi, pystyi ja kykeni ja hiukan päällekin. Kyllä siinä vauva tottui masussa aikamoiseen karjuntaan. :o

Mutta ihania lapsiahan nuo ovat, vaikka välillä hermoja koettelevatkin. Ja kyllä se talvi meni hyvin silti, vaikka välillä tuntui että suonet poksahtaa päässä. Nyt lapset 5v, 3v ja 3,5kk ja huomattavasti seesteisempi jo tuo 5v, vaikka edelleen uhmaileekin. Kuitenkin helpottanut siitä mitä talvella oli.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hmmm
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri

ilkeytään??no miksi sitten kiltteyttäänkö?? kyllä lapsi tekee elkeästi jos tahallaan tekee ja mitä tekee. vahinko on vahinko, mutta eivät lapset ole niin tyhmiä etteivät osaa ilkeitä olla jos haluavat.. toki se ilkeily heijastuu jostain, voi olla että lapsi vain kokeilee vanhempiaan lapsihan se juuri osaa ja erittäin taitavasti..
    Siis lapsi tekee tuhmiaan, ja ihan tarkoituksella, mutta ei silti aina ilkeyttään... vaan vaikka siksi, että hakee huomiota... On huolestunut ehkä, että välitetäänkö hänestä. Entäs kun uusi vauva tulee... jos teen näin, niin minua ei voi unohtaa.
    Ei tuo ole ilkeyttään tehtyä, vaan tarkoin harkittua puolustusta... minä haluan, ete huomaatte minut!

Tai näin mie ajattelen asian.

ap
    Vierailija
    poika odottaa innoissaan että vauva syntyisi.En usko että kokee sitä uhkana.Tuollainen hän on ollut 2v-> kyse ei ole siis mistään vaiheesta..

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot