Katumuspilleri

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Eilen kävi vahinko. Eli miten se menee, saako sen apteekista ilman reseptiä? Menenkö vaan kassalle ja pyydän jälkiehkäisypilleriä vai otanko vuoro numeron ja meen sille puolelle? Onko niissä paljon jotai sivuvaikutuksia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Huh nyt pilleri otettu. Kerkesin jo unohtaa koko jutun ku tuli huono olo. Kaikkea sitä saa kärsiä yhden vahingon takia.
Joo, se on kurja tuote sivuvaikutusten puolesta :/ .Toisaalta nyt olet tehnyt ns. kaiken mahdollisen asian korjaamiseksi :) .

Alle 16 (vai 15?) vuotiaat tarvitsee muuten reseptin siihen pilleriin ja vaikka se kannattaakin ottaa niin nopeasti kuin vain mahdollista vahingon jälkeen niin ottoaikaa on silti jopa 48 tuntia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Huh nyt pilleri otettu. Kerkesin jo unohtaa koko jutun ku tuli huono olo. Kaikkea sitä saa kärsiä yhden vahingon takia.
Muistat vielä ne seuraavatkin ottaa niin hyvin menee ;) Ja se aika kun sen vielä SAA ottaa on peräti 72 tuntia. Mä hain joskus kun piti lääkäriltä hakee respeti ja sillon oli kulunut jo 49 tuntia ja pelkäsin et en saa enää.
 
Ap
Joo ikävä tuntuu olevan. Toivottavasti ei toiste tule tarvetta ottaa. Ja sopii toivoa, että toi myös toimii :) vaikkei kierto otollisimmalla kohdalla nyt mene niin silti piti hakee varalta. Siinä ohjeessa oli jotai et jopa 72h päästä voi sen ottaa, tosin teho silloin puolet pienentyny jo. Nyt pitää vaan yrittää olla ettei oksentais kolmeen tuntiin :D vai kaksikohan enää on jäljellä. Uskaltaakohan sitä lähtee ulos käveleen lasten kans...
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Huh nyt pilleri otettu. Kerkesin jo unohtaa koko jutun ku tuli huono olo. Kaikkea sitä saa kärsiä yhden vahingon takia.
Muistat vielä ne seuraavatkin ottaa niin hyvin menee ;) Ja se aika kun sen vielä SAA ottaa on peräti 72 tuntia. Mä hain joskus kun piti lääkäriltä hakee respeti ja sillon oli kulunut jo 49 tuntia ja pelkäsin et en saa enää.
tuossa ei ollut ku yks tabletti. Niitäki sit vissiin erilaisia olemassa. Onneks sait reseptin silloin sinäkin :)
 
kyl aikuisen ihmisen pitäis siin vaihees tajuta käyttää ehkäisyä, kun mahdollisuus raskautumiseen on, ettei sitten tarvii jälkeenpäin miettiä jälkiehkäisyä... ongelmansa kullakin. Miksi pitää pupuilla, jos tiedossa, että saattaa raskautua, mutta silti ei ehkäisystä huolehdita? kyl se on tahallinen riski, eikä mikään vahinko... kiitos kun sain purkautua... :kieh:
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
kyl aikuisen ihmisen pitäis siin vaihees tajuta käyttää ehkäisyä, kun mahdollisuus raskautumiseen on, ettei sitten tarvii jälkeenpäin miettiä jälkiehkäisyä... ongelmansa kullakin. Miksi pitää pupuilla, jos tiedossa, että saattaa raskautua, mutta silti ei ehkäisystä huolehdita? kyl se on tahallinen riski, eikä mikään vahinko... kiitos kun sain purkautua... :kieh:
Täysin turha tulla tuollaista kommentoimaan!

Ei mulla ainakaan tullut vuotoa, eikä muutakaan oiretta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
kyl aikuisen ihmisen pitäis siin vaihees tajuta käyttää ehkäisyä, kun mahdollisuus raskautumiseen on, ettei sitten tarvii jälkeenpäin miettiä jälkiehkäisyä... ongelmansa kullakin. Miksi pitää pupuilla, jos tiedossa, että saattaa raskautua, mutta silti ei ehkäisystä huolehdita? kyl se on tahallinen riski, eikä mikään vahinko... kiitos kun sain purkautua... :kieh:
No joo.Sä oot ilmeisesti taas näitä ihmisiä joille kaikki on mustaa tai valkoista ilman harmaan eri sävyjä.
Meillä esim. hajosi kumi joten ehkäisy oli kyllä hoidettu,mutta sitten tapahtui jotakin jota ei voinut ennustaa.

No meillä tuo jälkiehkäisy ei toiminut vaikka otin sen n. 6 tunnin päästä tapahtuneesta.
Onneksi ei toiminut-> ihana puolivuotias tyttö telmii nyt joukon jatkona =) :heart:
 
auttakaa
olimme poikaystäväni kanssa saunassa , ja me harrastimme seksiä. Nyt en tiedä pitäiskö hankkia niitä pillereitä, sillä me ei käytetty ehkäisyä mutta poikaystäni sanoi että ei lauennut sisään. Mutta sen sukuelimessä oli sperman tapaista. Mutta se oli koko varressa ja hän otti sne jälkeen ulos ja laukesi mahalleni. Nyt en tiedä , oliko se mun sukupuolielimestä kun sitä oli koko varressa ja ppikaystäväni laukesi mahalleni ?
 
Minä vain
itse jouduin kanssa hakemaan jälkiehkäisyn tuossa maanantaina kun kondomi lipsahti pois paikaltaan. Huomasin kondomin katoamisen heti eli edes siemensyöksyä ei tapahtunut, hain jälkiehkäisyn noin 15 tuntia yhdynnän jälkeen ja nyt jännäillään toimiko. Katsoin ovulaatiolaskurilla että tapahtui riskipäivänä koska edelliset menkat alkoi 2.7 ja vahinko sattui 19.7 yöllä :/
 
Minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
itse jouduin kanssa hakemaan jälkiehkäisyn tuossa maanantaina kun kondomi lipsahti pois paikaltaan. Huomasin kondomin katoamisen heti eli edes siemensyöksyä ei tapahtunut, hain jälkiehkäisyn noin 15 tuntia yhdynnän jälkeen ja nyt jännäillään toimiko. Katsoin ovulaatiolaskurilla että tapahtui riskipäivänä koska edelliset menkat alkoi 2.7 ja vahinko sattui 19.7 yöllä :/
Lisäyksenä vielä tähän että kyllä se on abortti minun kohdallani jos ei tehonnut, kaikkeni olen nyt tehnyt :(
 
vieras
Täälläkin hajosi kumi, aamulla kävin ostamassa katumuspillerin ja otin sen ensi töikseni (alle 12 tuntia vahingosta). Nyt tuo vahinko on kolmevuotias! :) Ajateltiin sitten, että kun kerran näistä varotoimista huolimatta raskaus sekä alkaa että yleensä jatkuu, niin kai se oli tämä poju maailmaan tarkoitettu! :D
 
auttakaa
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa:
olimme poikaystäväni kanssa saunassa , ja me harrastimme seksiä. Nyt en tiedä pitäiskö hankkia niitä pillereitä, sillä me ei käytetty ehkäisyä mutta poikaystäni sanoi että ei lauennut sisään. Mutta sen sukuelimessä oli sperman tapaista. Mutta se oli koko varressa ja hän otti sne jälkeen ulos ja laukesi mahalleni. Nyt en tiedä , oliko se mun sukupuolielimestä kun sitä oli koko varressa ja ppikaystäväni laukesi mahalleni ?


nii kannattaako tässä huolestuu teijän mielestä ja hankkii varmuuden vuoks niitä pillereitä ?
 
"Vieras"
Mulla kävi vähän hassusti kanssa, ei siitä ole kun ehkä juuri alle 12 tuntia. Mutta tosiaan onneksi katumuspillerin saa ilman reseptiä. Sehän on niin että yksi pilleri vain riittää? Ellei sitten oksenna 3 tunnin päästä niin sitten uudestaan..?
 
"Hopeless"
5.12 aamuyö aikaan kun oli aika herkkä hetki poikaystävän kanssa, kävi tällainen oikku sitten, ehkäisy petti. Aamulla sitten hain sen katumuspillerin, sanottiin vain että ei ole 100% varmuus että en tulisi raskaaksi.
Menkat piti alkaa 17 - 18.12, mutta ei ole ollenkaan ollut sellaista oloa että menkat alkaisivat, nyt on sellainen huolen aihe, että olenko raskaana. Yleensä kun mulla on alkamaisillaan menkat, niin vatsassa tuntuu inhottavaa kipua jalkoihin asti. Nyt ei vain ole sellaista tunnetta, ainoastaan stressiä että ollaanko sitä paksuna vai ei.

Aborttiin en kyllä lähtisi enkä adoptioon, sillä jotenkin se tuntuisi olevan niin väärin, ainaskin minusta.
 

Yhteistyössä