Testi: Mikä koirarotu sopii sinulle?

Bullterrieri on mun suosikki!!! :heart: :heart: Ollutkin sellanen,mutta kuoli tossa vuosia sitten,enkä muuta enää huoli!! =) Ihana jästipää ja laiska kuten emäntänsä,ei mikään palveluskoira todellakaan! :LOL:
Staffikin ollut,mutta ukko tykkäs siittä enämpi kuin minä...mulla oli aina riitaa sen kanssa!!<liian aktiivinen! =)
 
Koirafani, joka koiraa ei voi saada
no testin mukaan meille sopisi 1.vinttikoira 2.noutaja/vesikoira ja 3.kanakoira.
ne mitä voitaisiin ottaa on: beagle sijalla 43. Chihuahua sijalla 108. Pomeranian sijalla 147.
 
tytsykkä
mulle tuli ekaks kiinanharjakoira(yök, sori niille jotka omistavat sellaisen)
tokaks tuli pomeranian(ei paha, söpööö)
ja kolmanneks tuli dandienmortinterrieri
(en saanu pommista kuvaa, mutta söpökä on ;D)
 
Irlanninsusikoira (Irish wolfhound)- ryhmä10

Historia
Irlanninsusikoira on nimensä mukaisesti alkuperältään kotoisin Irlannista. Irlannin keltit kasvattivat tätä suurikokoista koiraa ajavaksi koiraksi, sitä käytettiin taisteluissa sekä suurriistan ja suden ajamiseen. Se myös suojeli karjaa susilta ja 1400-luvulla jokaisen kreivikunnan tulikin pitää 24 tällaista koiraa suojelemassa viljelijoiden karjaa kohtaan aiheuttamilta tuhoilta. Sanotaankin, että Irlannin susikoira on ainoa koirarotu, joka ei tunne luontaista pelkoa sutta kohtaan. Vuonna 1652 Cromwellin-laki kielsi koirien maasta viemisen ja lajikanta säilyi suhteellisen hyvin. Kuitenkin susien vähittäinen häviäminen ja ulkomainen kysyntä vähensivät susikoirakannan lähes olemattomiin. Kiinnostus koiriin kasvoi taas 1800-luvulla ja rodusta tulikin iso osa Irlannin historiaa, sekä kelttiläisen menneisyyden symboli. Tätä susikoirarotua alettiin elvyttämään risteyttämällä muutamia jäljelle jääneitä susikoira tyyppisiä koiria, tanskandogia, skotlanninhirvikoiria sekä venäjänvinttikoiria keskenään. Lopulta saatiin aikaan tyyppi, joka periytyi puhtaana sukupolvesta toiseen. Tämä tyyppi hyväksyttiin virallisesti rodun elvytykseksi.


Yleisvaikutelma
Vaikka Irlanninsusikoira on vinttikoirista suurin, on sen liikkuminen silti sulavaa ja joustavaa. Se on lihaksikas ja vahvarakenteinen, tavoitteena on suuri koko, jolla tarkoitetaan säkäkorkeutta ja oikeassa suhteessa olevaa rungon pituutta. Uroksilla toivottu keskimääräinen säkäkorkeus tulisi olla 81-86cm. Rodun tulee ilmentää voimaa, toiminnallisuutta, rohkeutta ja sopusuhtaisuutta. Irlanninsusikoira on yksi maailman suurimmista koiraroduista ja laukkaavista koirista se on suurin ja kookkain. Karva on karkeaa ja kovaa, Hyväksytyt värit ovat harmaa, juovikas (brindle), punainen. musta, puhtaanvalkoinen ja kellertävä.

Luonne
"Lempeä silitettäessä kauhea ärsytettäessä". Irlanninsusikoira on itsenäinen ja arvostaa riippumattomuutta. Sisällä se ei tarvitse paljon tilaa, koska on kotioloissa rauhallinen ja hillitty. Se tarvitsee kuitenkin riittävästi liikuntaa ja aktiviteetteja päivittäin.


Oma piski oli sijalla 6 :D että ihan hyvin menee meilläkin tuon bernin kanssa
 
KamuruChan
Mulle sopii ''Clumberinspanieli on aktiivinen, älykäs ja sydämellinen koirarotu. Se työskentelee äänettömästi ja se omaa erittäin hyvän hajuaistin. Clumberinspanieli on myös pidättyväisempi kuin muut spanielirodut, eikä sillä ole minkäänlaista taipumusta aggressiivisuuteen. Rotu on ystävällinen ja luotettava.'' <33
 
yuki
joku vitsin puli????? se ei oo pieni eikä helppo hoitoinen turkki.......... ja joku snautseri?????!!!!!!! ei kyllä ihan täsmää............ siis kuka ton testin on keksiny?????? eikä snautserit oo lapsiystävällisiii ainakaa se mikä mulle tuli....... (tsekkasin asian netistä kasvattajalta) oikeest tehkää joku ilmanen ja hyvä koira testi pliiiissssss.......... kumminkin ne koirat on arvottu ainakin siltä vaikuttaaa......... ja kleinspitz oli joko kolmantena tai viidentenä............ se oli sentään hyvä juttu muuten mulle ilmotettiin moppeja................ sori niillle jotka niistä tykkäää mut ei oo mun makuun.....
 
KamuruChan
Mul on jo shetlanninlammaskoira mut mulle tuli :

1. Clumberinspanieli
2. Affenpinseri
3. Beagle
4. Englanninbulldoggi
5. Bichon havanais
6. Sussexinspanieli
7. Kleinspitz
8. Staffordshirenbullterrieri
9. Americancockerspanieli
10. Tiibetinspanieli
11. Kiinanharjakoirat
12. Sealyhaminterrieri
13. Ranskanbulldoggi
14. Kingcharlesinspanieli
15. Lakelandinterrieri
16. Harrieri
17. Kultainennoutaja
18. Bullmastiffi
19. Valkoinen länsiylämaanterrieri
20. Walesinterrieri
21. Bretoni
22. Bostoninterrieri
23. Gordoninsetteri
24. Fieldspanieli
25. Norwichinterrieri
26. Coton de tulear
27. Pulit
28. Vehnäterrieri
29. Griffon belge
30. Walesinspringerspanieli
31. Cavalier kingcharlesinspanieli
32. Lyhytkarvainen unkarinvizla
33. Yorkshirenterrieri
34. Silkkiterrieri
35. Kääpiösnautserit
36. Papillon & Phalène
37. Labradorinnoutaja.
38. Mopsi
39. Englanninspringerspanieli
40. Manchesterinterrieri
41. Whippet
42. Norfolkinterrieri
43. Bokserit
44. Skotlanninterrieri
45. Welsh Corgi Pembroke
46. Kiharakarvainen noutaja
47. Chesapeakelahdennoutaja
48. Pomeranian
49. Basset hound
50. Japanese chin
51. Maltankoira
52. Espanjanvesikoira
53. Dandiedinmontinterrieri
54. Karkeakarvaiset mäyräkoirat
55. Ihasa apso
56. Kääpiöpinseri
57. Punainen irlanninsetteri
58. Italianvinttikoira
59. Englanninkettukoira
60. Punavalkoinen irlanninsetteri
61. ibizanpodencot
62. Skyenterrieri
63. Shih tzu
64. Basenji
65. Mastiffi
66. Amerikanstaffordshirenterrieri
67. Faaraokoira
68. Keeshond
69. Welsh Corgi Cardigan
70. Borderterrieri
71. Schipperke
72. Skotlanninhirvikoira
73. Harmaa norjanhirvikoira
74. Sileäkarvainen noutaja
75. Kiinanpalatsikoira
76. Suomenajokoira
77. Sileäkarvainen kettuterrieri
78. Lyhytkarvaiset mäyräkoirat
79. Shetlanninlammaskoira
80. Berninpaimenkoira
81. Pointteri
82. Partacollie
83. Jackrussellinterrieri
84. Airedalenterrieri
85. Bichon frisé
86. Bedllingtoninterrieri
87. Cairnterrieri
88. Irlanninterrieri
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En jaksa enää selittää mut voin silti kertoo et viimonen oli 'Kuvatz' ja toiseks viimonen oli 'irlanninsusikoira' selitin varmaa turhaa ku ei kukaa kait ees jaksanu lukee loppuu saakka. :I
 
Khimaira
Tässä toinen testi
http://www.interrogatum.com/cgi-bin/fun/kintro.pl

Mulle sopisi ekan testin mukaan amerikancockeri ja tämän tokan mukaan suomenlapinkoira- aika erilaisia ovat :snotty:
 
Hah
Mulla anto leonberginkoiran kute ukollakin, vähän tuntuu että se tulee kaikille ketkä panee isomman eikä ihan lyhytkarvasen siihen. Ja leohan meillä onkin :) Mutta silti olen sitä mieltä, että kyllä se berni on ykkönen, siihen mitää koneita tarvita ;)

Valitettavasti meijän berni piti loppuvuodesta lopettaa, eikä mene vieläkään päivääkään etten sitä nallea ajattelis :(
 
mimosa
bichon havanais tuli hmm näin pikaiselta lukemiselta vaikutti oikeastaan sopivalta pitääpä alkaa ottamaan enempi selvää jos vaikka vihdoin ois löytyny mulle sopiva rotu :D
 

Yhteistyössä