+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 10. Osumia 10

kauppojen vanhentumassa olevat ruoat viroon

Vanhentunut ruoka, joka ei suomalaisille kuluttajille kelpaa, viedään Viron köyhille. Vanhenevat elintarvikkeet voisivat helpottaa vähävaraisen arkea myös Suomessa. Kauppiaat kuitenkin vierastavat jäteruoan jakamista. Siksi hyväntekeväisyysjärjestöjen rekat kuljettavat ruokaa tonneittain kuukaudessa lahden yli.

http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/asiat_paajutut/7710306.shtml

lukaskaas juttu kuinka suomalaiset kauppiaat auttaa virossa asuvia köyhiä

Non compos mentis
    Vierailija
    Onko tossa mieltä? Meinaan, polttoainekaan ei ole ilmaista ja vähävaraisia on kotimaassakin.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis
    Onko tossa mieltä? Meinaan, polttoainekaan ei ole ilmaista ja vähävaraisia on kotimaassakin.
    samaa mietin, mutta jos täällä alettaisiin samalla tavalla tuota ruokaa jakamaan kuinka moni tuudittuituisi siihen että kyllä sitä ns vanhaa ruokaa kohta saa ja jättäisi ostamasta itse. samalla kauppojen kannattavuus laskisi

ohhhoh
    Vierailija
    Ihan sairasta kuljettaa kallista bensaa tuhlaten ne elintarvikkeet rajan taa. Kun Suomessakin ottajia olisi.

sairasta on
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja plääh
    samaa mietin, mutta jos täällä alettaisiin samalla tavalla tuota ruokaa jakamaan kuinka moni tuudittuituisi siihen että kyllä sitä ns vanhaa ruokaa kohta saa ja jättäisi ostamasta itse. samalla kauppojen kannattavuus laskisi
    Tuskin. Juurihan artikkelissa kauppiaskin arveli, että eri porukka (köyhät) ostaa sitä aleruokaa kuin tuoretta noirmaalihinnalla.

Non compos mentis
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja sairasta on
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja plääh
    Tuskin. Juurihan artikkelissa kauppiaskin arveli, että eri porukka (köyhät) ostaa sitä aleruokaa kuin tuoretta noirmaalihinnalla.
    En ole rikas, mutten ole koskaan käynyt esim. leipäjonossa, koska ei ole ollut tarvetta. Eikö tuota vanhentumassa olevaa ruokaa voisi hyödyntää vaikka vanhusten ateriapalvelussa tai jakaa toimeentulotukea saaville tms.?

Oon ollu kaupassa töissä ja se määrä sitä leipää, mitä itekkin vois syödä on hirveä, varsinkin viikonlopun jäljiltä. Ja kaikki vain roskiin, ei saa syödä henkilökunta, ei saa antaa kenellekään, ei saa edes myydä hevosten ruuaksi!!! (eräs kävi asiaa kyselemässä, että tallille jos saisi tai ostaisi pienellä summalla, ei käyny). Kyllä hirvitti, ne kun oli niin hyviä vielä, että itekin olisin niitä voinu syödä, niin ei edes eläimille voi antaa...

Vähän kakspiippuinen juttu. Toki olisi hyvä, jos se vanhentunut ruoka ei päätyisi kaatopaikoille. Mutta kenen on vastuu, jos joku sairastuu siitä vanhentuneesta ruuasta? Sen kauppiaanko, joka sen luovutti? Vai järjestön, joka sitä jakelee? Vai sen ihmisen, joka sen syö?

Musta se punaisten lappujen käytäntö on ihan hyvä. Ihmiset silloin itse tekevät niin osto- kuin syömispäätöksensäkin. Ja säilyttävät elintarviketta ihan niinkuin itse haluavat.

tossuliini
    Vierailija
    Meilläpäin jakaa vapaakirkko kolme kertaa viikossa just noita päiväystuotteita mutta täällä niitä antaa vain k-kauppa ei muut. Vaikka mä sen kassin pari kertaa viikossa haenkin niin kyllä mä silti käyn kaupassa ostamassa tuorettakin ruokaa. Ja ostanhan mä niitä päiväystuotteita välillä kaupastakin varsinkin jos joku kalliimpi liha on puolta halvemmalla niin otan sen ja laitan pakkaseen. Enpä ole vielä sairastunut niistä ruoista mitä vapaakirkko jakaa.

harmaana nyt
    Vierailija
    tänään juuri kuulin yhdestä kauppaketjusta, josta ei enään myydä ruokaa ale-hintaan imagon vuoksi!!! Ja kun niiitä ottajia olisi....

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot