Mistä ruuista saa rautaa?

apuva!!!!!!!!!!!!!!!
kävin eilen lääkärissä ja kaikki muut verikokeet oli ihan ok.mutta mun hb oli laskenu aika reippaasti!!!!!mulla on aina ollut hb 135-136,et tosi hyvä,mutta nyt se oli vaan 110,apuva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!lääkäri laitto minut nyt sitten anemia-kokeisiin,hui!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!millä saan ite nostettua sitä hb.tä korkeammalle??????????????????????????????????tarviin nyt teiltä palstalaiset hyvii neuvoja,iso kiitos jo etukäteen,heippa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
"Mie"
kävin eilen lääkärissä ja kaikki muut verikokeet oli ihan ok.mutta mun hb oli laskenu aika reippaasti!!!!!mulla on aina ollut hb 135-136,et tosi hyvä,mutta nyt se oli vaan 110,apuva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!lääkäri laitto minut nyt sitten anemia-kokeisiin,hui!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!millä saan ite nostettua sitä hb.tä korkeammalle??????????????????????????????????tarviin nyt teiltä palstalaiset hyvii neuvoja,iso kiitos jo etukäteen,heippa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No syö joka päivä vaikka aamupalaksi, lounaaksi tai milloin haluat muutaman veriletun puolukkahillon kera. Ja siihen janojuomaksi vielä joku C-vitamiini pitoinen mehu, tai sitten syöt appelsiinin jälkiruoaksi. C-vitamiini siis auttaa rautaa imeytymään. Kalsuimi taas heikentää raudan imeytymistä, eli ei kannata juoda maitoa ruuan kanssa. Myös tee heikentää raudan imeytymistä.
 
Maine Coon/ harmaana
Aikuisella tyttärellämme oli laskenut hb 75:een.En muista mikä juttu hänellä on kun se laskee.... Taisi liittyä jotenkin b vitamiiniin. Edellisen kerran kun oli laskenut niin oli 109 kieppeillä jos nyt oikein muistan.
 
Vierailija2
Oi jes, kiitti vinkeistä. Ite oon kohta 12 ja mulla on anemia, joka johtuu varmaankin mun kuukautisista? No mulla on huonot välit vanhempiin enkä niille voi puhuu mistään ja liian ujo oon että terveydenhoitajalle mitään sanosin. Että nyt sitten oli paljon apuu näistä kaikkien vinkeistä. Yks juttu vielä, mikä ei kuuluis tähän keskusteluun mutta mä en uskalla kysyä äidilta kuukautis siteitä enkä ite niitä voi ostaa.. Niin joudun tyytymään paperiin ja mulla on isommat vuodot kun tavallisesti pitäis olla. Mitä tekisin?
 

Yhteistyössä