Onko cipralex hyvä lääke?

  • Viestiketjun aloittaja emppu
  • Ensimmäinen viesti
emppu
Itse olen syönyt lääkettä viikon..Onkohan normaalia aivan tolkuton väsymys? Myös ajoittain tulee itsetuhoisia ajatuksia, mitä mulla ei ole koskaan ennen ollut, hui!
 
Alkuun väsytti juu ja tosiaan oireet voi ekan viikon-parin aikana pahentua mutta sit alko miulla ainakin helpottaa. :hug: Sehän on miedoimmasta päästä oleva mielialalääke, mutt tosiaan itellä ainakin riitti teho (10 mg/pv).
 
vieras
Onhan se hyvä lääke jos vaan toimii. Se riipuu kovin ihmisestä. Jos väsymys jatkuu, niin lääke on vaihdettava. EIkö lääkäri antanut ohjeita? Sun kannattaa mennä lääkärin kanssa juttelemaan, jos vaikka olisi lääkkeen vaihdon paikka,
 
Ihan hyvä lääke, mutta tosiaan alussa saattaa pahentua kaikki oireet (eli jos on vaikka masennusta niin se aluksi pahenee). Mulla kävi myös niin että kaikki oireet paheni aluksi kunnes hävisi sitten kokonaan.
 
emppu
Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Ihan hyvä lääke, mutta tosiaan alussa saattaa pahentua kaikki oireet (eli jos on vaikka masennusta niin se aluksi pahenee). Mulla kävi myös niin että kaikki oireet paheni aluksi kunnes hävisi sitten kokonaan.


Kiitos mupeli vastauksesta! Muistatko missä ajassa olo rupesi paranemaan? Entä määrättiinkö sulle rauhoittavia aloituksen tueksi?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Ihan hyvä lääke, mutta tosiaan alussa saattaa pahentua kaikki oireet (eli jos on vaikka masennusta niin se aluksi pahenee). Mulla kävi myös niin että kaikki oireet paheni aluksi kunnes hävisi sitten kokonaan.


Kiitos mupeli vastauksesta! Muistatko missä ajassa olo rupesi paranemaan? Entä määrättiinkö sulle rauhoittavia aloituksen tueksi?!
Hmm.. menihän siihen muistaakseni joitakin viikkoja (oisko ollut ehkä 2-4viikkoa). Rauhottavia mulla on muutenkin aina ollut mutta niitä meni kyllä normaalia enemmän sillon pahimpaan aikaan.
 
emppu
Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Ihan hyvä lääke, mutta tosiaan alussa saattaa pahentua kaikki oireet (eli jos on vaikka masennusta niin se aluksi pahenee). Mulla kävi myös niin että kaikki oireet paheni aluksi kunnes hävisi sitten kokonaan.


Kiitos mupeli vastauksesta! Muistatko missä ajassa olo rupesi paranemaan? Entä määrättiinkö sulle rauhoittavia aloituksen tueksi?!
Hmm.. menihän siihen muistaakseni joitakin viikkoja (oisko ollut ehkä 2-4viikkoa). Rauhottavia mulla on muutenkin aina ollut mutta niitä meni kyllä normaalia enemmän sillon pahimpaan aikaan.

Kiitos taas :)

Ehkä tästä itsekkin selviää.
Myös mulle määrättiin rauhoittavia, mutta en oikein uskalla käyttää, kun pelkään että jään koukkuun. Muutaman kerran olen ottanut, ja voi miten ihanasti ahdistus helpotti.
 
Mulla toimi hyvin. Mutta mä olin niin huonosa kunossa, kun aloitin lääkityksen, että en huomannu mitään sivuvaikutuksia, koska olin siinä kunnossa, että esim väsymys ei näkyny missään, kun jokataouksessa oli jossain horroksenkaltaisessa tilassa tajuamatta kunnolla onko yö vai päivä. No, yöllä makasin sängyssä ja päivällä sohvalla...
 
nnnneiti
Mä aloitin cipralexin pitkäaikaisten masennuskohtausten ja jokapäiväistä elämää haitanneiden ahdistuneisuuden ja paniikkikohtausten takia. Alussa oli hirveät sivuoireet mm. levottomuus, väsymys, horros, sekavuus, pahoinvointi ym. ym... Viikon päästä oireet ohi melkein kokonaan, kuukauden päästä lääke vaikutti niin että olin kuin vanha oma minäni :), eli todella hyvin meni. Sitten sain taas ahdistuskohtauksia ja paniikkikohtauksen, niin annosta nostettiin 15mg. Nyt syönyt reilun viikon isompaa annosta ja sivuoireita tullut hoieman lisää lääkkeiden nostamisen jälkeen, mutta ne lievenevät koko ajan.
 
nnneiti
Ja lähinnä aamut ovat olleet pahimpia, välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Cipralexissahan on se, että alkuviikoilla saattavat oireet pahentua, mutta lievittyvät kun lääkettä on syönyt jonkin aikaa.
 
erty
eihän Cipralex mikään "miedoimmasta päästä oleva masennuslääke" ole, vaan päinvastoin varsin tehokas eli riittää pienempi annos kuin monessa muussa saman lääkeainryhmän lääkeessä
 

Yhteistyössä