kumpi lemmikiksi:hamsteri vai gerbiili?

Hamsteri <3
Ei haise, on seurallisempi (hereillä oleessaan ;) ) ja hamsteria (syyrialainen) riittää yksi kappale. Gerput mielellään tarvii kaverin. Mutta ainut hamsterin miinuspuoli se, että on hereillä pääasiassa ilta-aikaan, voi olla että lapset jo silloin nukkumassa. Mutta itse tykkään hamstereista, sellainen kotoa löytyykin :)
 
Äippä-73
gerbiili,tykkäävät seurasta. Ja hamsterit ovat yöeläimiä...nukkuvat päivät,itellä ollu aikoinaa kolme,mut ihania ovat. Eikä hamsterit haise kuhan kunnolla siivoaa häkin :)
 
Sirkkeli
Juuri keväällä meillä oli sama valinta edessä. Otimme 3 gerbiiliä. Eivät haise, ovat päivälläkin hereillä ja tosi mukava seurata niiden touhuja kun niitä on useampi.
 
Itsellä hamsteri 100cm x 40cm terrassa, puruna mörtti haapahake. Siivota tarvitsee noin kerran kuussa. Hamsterini tekee pissat puupelleteille vessa-astiaan, sen kun vaihtaa päivittäin niin ei haise, eikä purut sotkeudu. Pesän pehmusteet vaihdan kerran viikossa.
 
Sirpa
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja iidanaada:
miten usein hamsterin/gerbiilin "häkki" siivotaan?entä hinnat?
mä siivoon noin 2 viikon välein. ei tosiaan haise.
ja gerbut maksaa täällä 11e kappale. on vanha akvaario missä meillä gerbut
Gerbiilien hinnat ovat kasvattajan/eläin kaupan itse laatimat. Gerbiilin hinta ei suinkaan ole aina 11 euroa per kappale vaan keskiarvo gerbuistan on joku 15-18euroa voi olla toki enemmän tai vähemmän. Itse en ostaisi 11 eurolla (tai halvemmalla) gerbiiliä koska se saatta olla sairas,aliruokittu tai muuten terveestä poikkeava. Enkä suosittele kenenkään muunkaan ostavan kympillä eläintä. Kolme gerbiiliämmä maksoivat kaikki 18 euroa per nenä ja lapinporokoira muhkeat 800euroa.
 
Tuomas
Ihmettelin tässä että kukaan ei ole maininnut että gerbuja TÄYTYY aina olla vähintään kaksi ja enintään viisi. Eli gerbut tarvitsevat eläkseen toisen gerbun .Ei niinkuin Hamsteri sanoi että pitäsi olla IHMINEN EI MISSÄÄN NIMESSÄ KORVAA TOISEN GERBIILIN SEURAA!. Yli viiden gerbun laumassa tappelut lissäntyvät ja omistajan virhe laittaa (esim) seitsemän gerbiiliä samaan häkkiin voi makssa gerbiilin /gerbiilien hengen. Jos ette suostu oottamaan kuin yhden jyrsijän lisää niin gerbu on perempi unohtaa .




 
Kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Hamsteri <3:
Ei haise, on seurallisempi (hereillä oleessaan ;) ) ja hamsteria (syyrialainen) riittää yksi kappale. Gerput mielellään tarvii kaverin.GERPUT TARVITSEVAT TOVERIN ELÄKSEEN. Mutta ainut hamsterin miinuspuoli se, että on hereillä pääasiassa ilta-aikaan, voi olla että lapset jo silloin nukkumassa. Mutta itse tykkään hamstereista, sellainen kotoa löytyykin :)
 
Jensku
Kannattaa ottaa gerbiili. Mutta niit pitää ottaa kaks. Mul on kaks, Matti ja Teppo. Ne meluaa aika paljon yöllä, mutta hamsu pitää vielä kovempaa ääntä. Eikä ne haise. Eikä niitten kakka haise. xD
 
emppu
gerbiileitä tarvitaan aina kaksi, mutta hamsterin kelpaa köllötellä yksinkin. hamsteri on yöeläin ja se saattaa haitata lasten nukkumista,gerbiilit on helppohoitoisia ja hajuttomia ja aktiivisia lemmikkejä itselläni on kaks gerbuu
 
-Jontu-
Alkuperäinen kirjoittaja !:
ette oo kukaa vastannu vittu kysymyksee !!! kumpi ottaa ? kaikki nyt noi asiat tietää ....
No ehkä kellään ei ole kummastakin lajista kokemusta. Kyllä se pitää itse katsoa millaisia eläimiä ne ovat, tutkia itse netistä , lukea niiden hoidosta ja ottaa selvää. Ei ne taivaasta tipahda, että "kappas sää sait ny gerbiilin".
 
hamsun omistaja
mulla on itellä hamsteri ja se on olllu tosi kiva mut se siinä on vaan huono kun se nukkuu päivisin että siitä ei oo iloo päivällä. oon harkinnu ite 2-3gerbun ostamista.
 

Yhteistyössä