kumpi lemmikiksi:hamsteri vai gerbiili?

Iida Fox
Itse saan 2 gerbiiliä ens vuoden puolella. Olen vasta 11vuotta joten otin gerbuja koska ne on päivisin hereillä. Meillä on ollut 1 kultahamsteri mutta se ei ollut ollenkaan hereillä päivällä joten itse suosittelen kovasti gerbiilejä.
 
asdasdas
Alkuperäinen kirjoittaja Sirpa:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja iidanaada:
miten usein hamsterin/gerbiilin "häkki" siivotaan?entä hinnat?
mä siivoon noin 2 viikon välein. ei tosiaan haise.
ja gerbut maksaa täällä 11e kappale. on vanha akvaario missä meillä gerbut
Gerbiilien hinnat ovat kasvattajan/eläin kaupan itse laatimat. Gerbiilin hinta ei suinkaan ole aina 11 euroa per kappale vaan keskiarvo gerbuistan on joku 15-18euroa voi olla toki enemmän tai vähemmän. Itse en ostaisi 11 eurolla (tai halvemmalla) gerbiiliä koska se saatta olla sairas,aliruokittu tai muuten terveestä poikkeava. Enkä suosittele kenenkään muunkaan ostavan kympillä eläintä. Kolme gerbiiliämmä maksoivat kaikki 18 euroa per nenä ja lapinporokoira muhkeat 800euroa.
vittu mikä kehari.

 
1 gerbun omistaja
mulla oli kaksi gerbuu mutta toinen kuoli vuosi sitten suunnilleen mutta mun toinen ei ole moksiskaan ja se on minun mielestäni kumma juttu kun olen lukenut että jos yksi gerbuista kuolee niin se toinen suree hirveästi sitä mutta minun gerbu on vähän toisenlainen ja eipä ne kyllä haise ja ovat tosi kivoja.mutta olen itse harkinnut ottaa vielä hamsterin mutta yksi kysymys olisi voiko yhden gerbiilin laitta omassa terraariossa samaan huoneeseen missä hamsu olisi,ja sekin olisi tottakain omassa häkissä mutta onko tämä madollista?
 
1 gerbun omistaja
mutta minun mielestä on kuitenkin yksi huono puoli gerbiileissä,ja se on että ne ovat kovia hyppäämään. kerran kuin olin laittamassa ruokaa gerbulleni niin se meinasi hypätä ulos terraariosta joten kannattaa olla varovainen kun laittaa ruokaa tai vettä,mitä nyt laittaakaan.
 
eemm
Hamsut on kyl ihanii mut ite tykkään gerbuista ku ne on tosi seurallisii ja myös pitkä ikäsii jysiöiks! mul ei oo gerbuu mut oon hoitanu kahta ja ihanii oli. Ja voiko joku sanoo et ku ottaa 2 gerbuu ni mitä sukupuolta niitten kantsis olla
 
minä täällä vain
Suosittelisin itse ainakin gerbiileitä. Gerbiilit ovat ystävällisiä ja veikeitä otuksia. Kuten jo mainittiin niitä täytyy olla vähintään kaksi.Kahdesta gerbiilistä ei ole melkein enempää vaivaa, kuin yhdestäkään. Gerbuille sopisi paremmin terraario kuin häkki, vaikka joissain mm. saksalaisissa kirjoissa häkistä puhutaan. Se asumuksen putsaus riippuu siitä kuinka iso se terraario/häkki on. Meidän gerbut maksoivat 15?/eläin, mutta olen nähnyt myös 25? maksavia (aika kalliita). Hamsterit purevat helpommin kuin gerbiilit, mutta ihan mukavia eläimiä silti ovat. Omat gerbuni eivät ole koskaan kuitenkaan purreet. No tällä toivottavasti pääset iidanaada alkuun:) Päätös on oikeastaan sinun.
 
gerbiili
Alkuperäinen kirjoittaja Jenna:
Paljonko gerbiilit maksaa, niinkun esim Faunataressa. Suunnilleen. :)
Ja riittääkö sen häkiksi semmonen hamsterin häkki?
Niille suositellaan terraariota tai vanhaa akvaariota, jossa on verkkokansi. Semmonen 100l käy kähelle gerbiilille hyvin.
 
Miiru
Alkuperäinen kirjoittaja !:
ette oo kukaa vastannu vittu kysymyksee !!! kumpi ottaa ? kaikki nyt noi asiat tietää ....
minulla on sama ongjelma, mutta meillä päätyttiin hamsteriin. Mieti seuraavista! Hamsteri:
Elinikä: 1,5-3vuotta.
Häkki: On oltava pesäkolo, Juom.pullo, ruok.kuppi, Juoksupyörä, Vessapaperi rulla (tyhjä) Suola kivi ja kalkki kivi. Myös muita pikku asiota voi olla!
Lajitoveri: Kahta hamsteria EI saa pitää samassa häkissä!
Ruoka: Pelletit, Näkkäri, Salaatti ja Kurkku... lisää asioita voit lukea: http://faunatar.fi/fin/index?page_id=127 linkistä!
 
hamsut
mulla on hamsu. ite tykkään enemmmän hamsuist mut se on mun mielipide. hamsut ei haise ja mul on ollu nyt tähän mennes kuus hamsuu ja kaikki on heräilly jo joskus kuuelt. jotku kyl heräs jo viieltä. et ei ne aina herää joskus ysiltä illal!!!!!!! ite ottaisin hamsunXD
 
tota noin
tos joku sano et hamsterit puree. mun hamsu ei oo purru muo vieläkää!!!!! hamsut puree jos ne ahistetaa esim. johonkin nurkkaa tai jos ne tuntee ittesä uhatuks. et ei ne ajattele joo nyt tekee mieli murasta tota. jos hamsteri puree niiku mua on joskus purru vuonna 1 ja 2 nii se ei satu nii paljoo ku mun kaverin gerbu. ja jos haluut siit sylis pidettävän susittelen hamsuu. nimittäin gerbut hyppii ja on muutenki tosi vikkelii.
 
hamsu
moi mulla on hamsu ja päätyisin hamsuihin. se on vaan niissä miinus koska nukkuvat päivällä mut mua se ei haittaa. hamsut ovat huomattavasti halvempia kuin gerbiilit. hamsusta saa erinomaisen kaverin vaikka onkin hereillä vasta illalla. hamsterit eivät haise tai ainakaan ne joiden kanssa olen ollut tekemisissä. suosittelen hamsua mutta se on teidän päätös. 8D
 

Yhteistyössä