kumpi lemmikiksi:hamsteri vai gerbiili?

gerbun kannalla
ottaisin itse gerbiilin koska ne ei haise yht paljon kuin hamsterit vaikka hamsterit suloisia ovatkin
mutta gerbiilien miinus puoli on se kun ne ovat niin vikkelia ja nopeita mutta kylla todella suloista porukkaa... itsella on kaksi gerbiili naarasta. :)))) ottaisin ehdottomasti gerbiilin....
vaikka niita kaksi pitaisi ollakkin :DDD
 
*****
Gerbiili. On päivisinkin hereillä ja niiden touhuja on kiva katsella. Terraariota ei tarvi siivota usein, aavikkoeläiminä pissaa vähän. Gerbiilit elää kauemmin. Ovat ystävällisiä. Gerbiilejä pitää olla vähintään kaksi .
 
Jyrsijä rakastaja
ehdotan HAMSTERIA! paras vaihto ehto on hamsteri jos ei tahdo kuluttaa rahaa koska gerbiili maksaa enemmän ja gerbiili tarvis kaverin! ehdotan hamsterii koska hamsterin kaikki kulut on enintään 90e , gerbiilei pitäs ostaa kaks ja gerbiilit ja kamat maksaa ehk jonku 100-150e mun mielest! :) ;) t: Jyrsijä rakastaja :)
PS: tää on MUN mielipide!
 
"Pipe"
Heeij!
Minulla itselläni on 3 gerbiiliä :) ovat ihania, mutta todella vilkkaita otuksia <3 muutamalla kaverillani taas on Syyrialainenhamsteri. Hamsteria on ehkä helpompi käsitellä, mutta ahkeralla käsittelyllä huomaat, että sinulla on gerbiili, joka viihtyy sylissäsi. :) Kumpikaan ei haise, ja ovat muutenkin helppo hoitoisia!;) Jos sinulla on aikaa käsitellä lemmikkiäsi suosittelen gerbiiliä jos haluat rauhallisemman kaverin niin Hamsteria!:)
Onnea oikean lemmikin etsintään!;);)
 
gerbulover
Meillä on hamsteri, mutta ollaan harkittu gerbun ottamista. Gerbiilien hyvä puoli on se, että ne ovat päiväsaikaan liikkeellä, eli niistä on enemään seuraa. Huono puoli taas on se, että niitä täytyy ottaa vähintään kaksi, ja se taas maksaa enemmän (sillä nyt ei ole mielestäni niin paljoa väliä). Hamsterit ei haise, tai ainakaan meidän talvikkomme ei haise. Hamsut ovat söpöjä, mutta ne ovat vähän sellaisia yksineläjiä...
<3
 
vierailija
oon kinunut vanhemmiltani jotain lemmikkiä. Pyysin jyrsiää. Mietin, mikä olis hajuton, ja pieni vaiihtoehto. Päädyin gerbiiliin, koska kaverilla ni on sellaisia. Vanhempani suostuivat siihen, koska isosiskollanikin oli 2 kania. Tässä vaan on nyt se huoli, mistä saamme edullisimmin halvimmat 2 TYTTÖ gerbiiliä?! Ajattelin ensin Faunatarta,koska kaverinikin ovat osteeet heidän gerbiilit sieltä, mutta kun luin näitä kommentteja täällä, tulin ajateelleeksi, että kannattaako se? Jos niillä on jokin sairaus, tai ne eivät ole seurallisia, ja puree kun niitä silittää, ja pitää sylissä? Mistä niitä kasvattajia sitte kannattais käydä kattelees? Ja ei me ainakaan lähetä hakee niitä mistään kaukaa. esim. toisesta kaupungista!!
 
vierailija
itselläni ekana lemmikkinä oli kaksigerbiiliä, toinen kuoli nuorena kasvainen ja toinen jatkoi elämäänsä (oli kuukauden yksin ennen kun tuli uusia gerbiilejä) tämän kuukauden aikana kyseisen gerbiilin kanssa olimme paljon, aluksi tämä oli ujo, mutta viikon sisällä tottui. Muuttui ns. koiramaisemmaksi, tykkäsi olla sylissä, leikkiä hiuksilla, antaa pusuja( :))...
 

Yhteistyössä