Nopeaa makeaa Lehtitaikinasta?

  • Viestiketjun aloittaja herkkusuu
  • Ensimmäinen viesti
herkkusuu
Googlaisin jo kaksplussan mutten oikein löytänyt mieleistä ohjetta, joten kysäisempä uusiksi jos jollain joku hyvä idea :p
Eli jotain makeaa leivonnaista lehtitaikinasta? Suolaiseen ei mitään suolaista :(
Kaapissa vadelmahilloa,
pakkasessa mansikoita, lakkoja, raparperiä, puolukoita
raesokeria, kermaviiliä..
 
vieras
Viinereitä. Eli neliön muotosia paloja ja keskelle oon laittanu vaniljakastiketta (pussi) ja ehkä jotian appelsiini marmeladia. Joskus oon laittanu tuon marmeladin tilalle persikan siivuja. sitte voitelu munalla ja raesokeria päälle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
teet lehtitaikinasta neliöitä, tipautat jokaisen neliön keskelle lusikallisen vademahilloa ja sitten voitelet munalla ja tipottelet raesokeria päälle :p
Näin minä vähän suunnittelinkin, en vaan oo koskaan koittanut :p
ei kai noilla raakaainemäärillä/-laaduilla voi kovin pieleen mennä ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viinereitä. Eli neliön muotosia paloja ja keskelle oon laittanu vaniljakastiketta (pussi) ja ehkä jotian appelsiini marmeladia. Joskus oon laittanu tuon marmeladin tilalle persikan siivuja. sitte voitelu munalla ja raesokeria päälle.
Ja lisään viel et jouluna sekoitin torttutäytettä tuohon vaniljakastikkeeseen ja laitoin sitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viinereitä. Eli neliön muotosia paloja ja keskelle oon laittanu vaniljakastiketta (pussi) ja ehkä jotian appelsiini marmeladia. Joskus oon laittanu tuon marmeladin tilalle persikan siivuja. sitte voitelu munalla ja raesokeria päälle.
tuo olis kans varmasti herkullista :p
mulle vaan täysin outo tuo vaniljakastike pussissa, pitänee ostaa ens kauppareissulla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Viinereitä! Paistonkestävää hilloa ja kananmunalla voi halutessaan voidella. Sit raesokeria päälle ja uuniin-
miten toi kananmuna, kannattaako laittaa?
Mä oon aina voidellu, mut eihän se pakko ole. Tulee sellasia "kiiltävämpi" pintaisia. Hyvä ohje sinänsä että kananmunalle allergisetkin voi noilla herkutella jos pois jättää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Viinereitä! Paistonkestävää hilloa ja kananmunalla voi halutessaan voidella. Sit raesokeria päälle ja uuniin-
miten toi kananmuna, kannattaako laittaa?
Mä oon aina voidellu, mut eihän se pakko ole. Tulee sellasia "kiiltävämpi" pintaisia. Hyvä ohje sinänsä että kananmunalle allergisetkin voi noilla herkutella jos pois jättää.
jees, kiitos siis :)
minäpä kipaisen taikinan sulamaan :p
paistoaika? 200 astetta?
 

Yhteistyössä