Hoito- ja huolenpito / Näyttösuunnitelma

Ei kukaan osaisi auttaa?

Viimeisiä viedään, siis kriteereitä ja seuraavat olisivat kyseessä;

-Työssäni näkyy perustana oleva tieto ihmisen tarpeista ja hyvinvoinnin edellytyksistä

-Työssäni näkyy perustana oleva tieto ympäristön, yhteiskunnallisten tekijöiden ja elinolojen vaikutuksista ihmisen hyvinvointiin


Siis niin yksinkertaisia ja ymmärrettäviä asioita, joita en saa paperille kirjoitettua. Siis sitä kuinka minä nämä työssäni näytän. Sitähän tekee jatkuvasti lähihoitajan työssä. Ottaa huomioon ihmisen kokonaisvaltaisesti.


Onko siis tieoa tai kokemusta siitä, että kuinka laajasti nuo kaksi kriteeriä täytyy kirjoittaa? Riittääkö, että suppeasti kirjoittaa jotain juuri tuosta ihmisen kokonaisvaltaisesta huomioimisesta ja siitä, että keskustelee näytön vastaanottajan kanssa?

Kiitos jo näin etukäteen :)
 
jos tää ny yhtään auttaa
ton ensimmäisen pystyt näyttämään näytössä eli kokonaisuudessaan pidät huolen, attä asiakkaalla on hyvä olla ja jos ei oo niin miten siihen käytännössä vaikutat ja miten se näkyy...esim. asiakkaan henkisen hyvinvoinnin ylläpitäminen..juttelu, huomioiminen...vaikuttaa ihmisiseen et tuntee olevansa arvokas (vähentää siis masennusta yms.). Aattele tarpeita fyysisinä, psyykkisinä jne. ja ihan käytännön kautta mitä ne merkittee ihmiselle...Ja toiseen esim. laitoksessa asuvan ihmisen ympäristö, kuinka tärkeää on kodinomaisuus yms...aattele niitäkin siinä omassa työssä ihan pilkuleen niin hyvä tulee
 
jos tää ny yhtään auttaa
kirjota muutamia esimerkkejä näyttösuunnitelmaan ja keskustele asiasta näytön vastaanottajan kanssa.Arviointikeskutelussa on mahkut vielä vaikuttaa asiaan, jos tuntuu ettei näytössä oo pystyny kaikkia näyttään ja jos näyttösuunnitelma on liian suppea..
 
pöhlö
Kaikilla kouluilla/opettajilla on näköjään eri käsitys miten se pitää tehdä. Mä en saanut selkeitä vastauksia silloin kun niitä tein, joten tein yksinkertaisuudessaan niin, että laitoin aina sen lauseen perään joko K=näyttökansio tai T=toiminta eli näkyy näyttöviikolla työssäni. Ja ei tästä tyylistä kukaan sanonut, että olisi ollut väärin...
 
jos tää ny yhtään auttaa
ei muakaan ohjeistettu, eikä annettu minimi sivumääriä...tärkeintä on, että ymmärtää niitä asioita ja osaa näyttää niitä käytännössä. Näyttösuunnitelma on yksilöllinen ja tuskin on väärää tapaa sitä tehä...varsinkin, jos vaaditut asiat näyttää käytännössä tai jos niitä ei siinä voi näyttää niin kirjallisesti...Kyllä se siitä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
Näyttösuunnitelman ei ainakaan pitäisi olla suppea :LOL: 27 sivua :whistle:

KTO:n suunnitelma oli 26 sivua =)
Kui sä noin paljon tekstiä sait? :eek:
Mulla oli 7-sivuinen vaikka kuviakin oli käytetty.

Käytin luettavuuden kannalta välitystä 1,5. Eli se nostaa sivumäärää hieman, kaksi sivua menee ensin kansilehteen ja sisällysluetteloon.. Ja onhan noita kriteereitä lähes viisikymmentä jotka piti perustella ja avata.

Pelottaa jo valmiiksi SAHU:n näyttösuunnitelma kun siinä on 99 kriteeriä.. :whistle:
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Kaikilla kouluilla/opettajilla on näköjään eri käsitys miten se pitää tehdä. Mä en saanut selkeitä vastauksia silloin kun niitä tein, joten tein yksinkertaisuudessaan niin, että laitoin aina sen lauseen perään joko K=näyttökansio tai T=toiminta eli näkyy näyttöviikolla työssäni. Ja ei tästä tyylistä kukaan sanonut, että olisi ollut väärin...
Siihen ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Itse tein vaet:n kaikissa osioissa erilailla.
 
stelmahova@mail.ru
Alkuperäinen kirjoittaja jos tää ny yhtään auttaa:
ton ensimmäisen pystyt näyttämään näytössä eli kokonaisuudessaan pidät huolen, attä asiakkaalla on hyvä olla ja jos ei oo niin miten siihen käytännössä vaikutat ja miten se näkyy...esim. asiakkaan henkisen hyvinvoinnin ylläpitäminen..juttelu, huomioiminen...vaikuttaa ihmisiseen et tuntee olevansa arvokas (vähentää siis masennusta yms.). Aattele tarpeita fyysisinä, psyykkisinä jne. ja ihan käytännön kautta mitä ne merkittee ihmiselle...Ja toiseen esim. laitoksessa asuvan ihmisen ympäristö, kuinka tärkeää on kodinomaisuus yms...aattele niitäkin siinä omassa työssä ihan pilkuleen niin hyvä tulee
 
kami
ton ensimmäisen pystyt näyttämään näytössä eli kokonaisuudessaan pidät huolen, attä asiakkaalla on hyvä olla ja jos ei oo niin miten siihen käytännössä vaikutat ja miten se näkyy...esim. asiakkaan henkisen hyvinvoinnin ylläpitäminen..juttelu, huomioiminen...vaikuttaa ihmisiseen et tuntee olevansa arvokas (vähentää siis masennusta yms.). Aattele tarpeita fyysisinä, psyykkisinä jne. ja ihan käytännön kautta mitä ne merkittee ihmiselle...Ja toiseen esim. laitoksessa asuvan ihmisen ympäristö, kuinka tärkeää on kodinomaisuus yms...aattele niitäkin siinä omassa työssä ihan pilkuleen niin hyvä tulee
 
dana
Alkuperäinen kirjoittaja kami:
ton ensimmäisen pystyt näyttämään näytössä eli kokonaisuudessaan pidät huolen, attä asiakkaalla on hyvä olla ja jos ei oo niin miten siihen käytännössä vaikutat ja miten se näkyy...esim. asiakkaan henkisen hyvinvoinnin ylläpitäminen..juttelu, huomioiminen...vaikuttaa ihmisiseen et tuntee olevansa arvokas (vähentää siis masennusta yms.). Aattele tarpeita fyysisinä, psyykkisinä jne. ja ihan käytännön kautta mitä ne merkittee ihmiselle...Ja toiseen esim. laitoksessa asuvan ihmisen ympäristö, kuinka tärkeää on kodinomaisuus yms...aattele niitäkin siinä omassa työssä ihan pilkuleen niin hyvä tulee
 

Yhteistyössä