Rintojen pienennysleikkaus

  • Viestiketjun aloittaja geekuppi
  • Ensimmäinen viesti
geekuppi
Onko kellään kokemusta? Mitenköhän sellaseen pääsis terveydellisistä syistä? Kuppi on noin F/G. Ja siitä aiheutuu koko ajan mielettömät selkä, niska, hartia ja pääkivut. Onkohan siinä joku raja painoindeksin suhteen? Kun ylipainoakin vähän on.
 
Kyllä tuo jo kuulostaa siltä, että varmasti pääsisit julkiselle puolelle leikkaukseen. Ovathan nuo kivut jo terveydellinen syy. Jos sinulla on ylipainoa, niin voi kyllä olla että ensin sinun pitää laihduttaa, koska sehän yleensä pienentää myös rintojen kokoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Onko kellään kokemusta? Mitenköhän sellaseen pääsis terveydellisistä syistä? Kuppi on noin F/G. Ja siitä aiheutuu koko ajan mielettömät selkä, niska, hartia ja pääkivut. Onkohan siinä joku raja painoindeksin suhteen? Kun ylipainoakin vähän on.
Omalle lääkärille kerrot vaivoista ja pyydät lähetettä, leikkaava lääkäri on se joka tekee lopulta päätöksen oletko oikeutettu kunnallisesti leikkauttamaan rintasi. Itelläni oli 85 F ennen pienennystä, leikkauksen jälkeen 85 C, nykyään 80 C tai D.

Ja mulla oli ( ja on ) ylipainoa, toki on hyvä jos pystyy tiputtamaan painoa ennen operaatiota, mulla se oli vaikeata kun liikunta oli tuskaa kun rinnat painoi liikaa...Mulla lähti rinnoista yhteensä 1,6 kg.
 
Non compos mentis
Mä kävin siellä konsultaatiossa. Jotenkin olisin toivonut, että näistä voisi tehdä selkeästi pienemmät. Mietin tässä, että kannattaako niin suuri operaatio vielä, kun näistä vain kosmeettista haittaa ja näistä saisi pienimmillään (80)D.
 
vieras
itselläni oli aikoinaan e kuppikoko ja nyt on c. ja painoakin mulla piisaa ja piisas silloinkin. multa lähti rinnoista 4.2kg sillo. nyt mä kehtaan jo juosta kun ei tissit hätky joka suuntaa:)
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itselläni oli aikoinaan e kuppikoko ja nyt on c. ja painoakin mulla piisaa ja piisas silloinkin. multa lähti rinnoista 4.2kg sillo. nyt mä kehtaan jo juosta kun ei tissit hätky joka suuntaa:)
Miten on mahdollista, että vain kahden kupin välillä noin suuri kg-ero?
 
geekuppi
Niin ja sehän tässä vielä on kysymysmerkki myöskin että voiko tuohon operaatioon ryhtyä kun on aikomus tehdä lisää lapsia? Onnistuuko imetys ja miten kun rinnat sitte kasvaa, poksahtaako ne? Olen parhaillaan raskaana ja operaatio onnistuisi aikaisintaan imetyksen jälkeen. Ja jos ei julkiselle puolelle pääse olen kyllä miettinyt että otan siihen sitten lainan ja mieskin on samaa mieltä.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Niin ja sehän tässä vielä on kysymysmerkki myöskin että voiko tuohon operaatioon ryhtyä kun on aikomus tehdä lisää lapsia? Onnistuuko imetys ja miten kun rinnat sitte kasvaa, poksahtaako ne? Olen parhaillaan raskaana ja operaatio onnistuisi aikaisintaan imetyksen jälkeen. Ja jos ei julkiselle puolelle pääse olen kyllä miettinyt että otan siihen sitten lainan ja mieskin on samaa mieltä.
Jos paljon piennennetään, ei imetys enää onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaas tyhmälle:
et mites toi pienennysleikkaus...siinä samalla kun pienentää niin ottaako ne sitä nahkaakin, vai jääkö sitten pelkät lörpyt?
Ei jäänyt lörpyt vaan ihan kunnon rinnat. Leikkausviillot tehdään rinnan alle, ankkurin muotoon, nänniä mulla nostettiin 5 cm ylöpäin, eli arvet menee nännin ympäri, nännistä rinnan alle ja sit rintojen alla reunasta reunaan. Googlella kyllä löytää sen kuinka leikkausviillot tehdään....
 
++
Oon menos ens vkolla jutteleen kirurgin kanssa mahdollisuuksista kunnalliselle puolelle pienennykseen. Mitä siel eritote kannattaa valittaa? Niskat, selkä ja pää kokoajan kipeitä, ei pysty juoksemaan jne.. nämä mulla jo on
 
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Onpas harmi jos imetys ei enää onnistuis. Ajattelin että joku C/D kuppi vois olla ok. Kertokaapa lisää aiheesta te joilla on kokemusta!
Mä en tainnut edes kysyä tuosta imettämisestä kun meillä oli päätetty että lapset on tehtynä....

Kannattaa leikkauttaa C kuppi jos noista kahdesta valitset, rinnat kuitenkin hiukan muuttuu siinä vuoden sisällä leikkauksesta niin ei sitten ole liian isot..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Oon menos ens vkolla jutteleen kirurgin kanssa mahdollisuuksista kunnalliselle puolelle pienennykseen. Mitä siel eritote kannattaa valittaa? Niskat, selkä ja pää kokoajan kipeitä, ei pysty juoksemaan jne.. nämä mulla jo on
No mulla oli jatkuvasti pää kipeä, niska ja hartiat ihan jumissa. Ennen lapsia juoksin 10 km:n lenkkejä monta kertaa viikossa, rintojen takia ei onnistunut enää....

Kirurgin kun tapasin niin sanoi että "otapas paita pois niin mitataan että onko oikeutettu kunnalliseen". Ei sit tarvinnut enää mitata, paidan ja liivit kun otin pois niin kirurgi totesi asian olevan päivänselvä... :D

Mittasi se kuitenkin loppujen lopuksi kun papereihin tarvitsi tarkat mitat....Solisluusta mittasi nänniin, näin muistaisin...Tästä kuitenkin aikaa jo reilu kaksi vuotta...
 
wilmalle
Minkäkokoiset sulla rinnat oli ennen leikkausta? entä nyt? mitenkäs oma kokosi? vaikuttaako se? kun rinnathan kasvaa lihotessa ja sitten laihtuessa taas pienenee ja veltostuu, eikö?
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Paljon maksaa noin julkisella puolella? Netistä näkyy löytyvän kyllä hintoja jos yksityiselle menee, varmaan sais liki 10000 varata jos omasta pussista kaikki menee.
Julkisella maksaa sairaalapäivien verran.
 
geekuppi
Ja sitten tosiaan tuo että jos laihtuu niin lörpähtääkö rinnat pahasti? Tarkoitus on tämän raskauden jälkeen tosissaan laihduttaa ainakin 15kg. Niinkuin kyllä piti tehdä edellisenkin raskauden jälkeen mut en ehtiny...
 
itse myös tätä harkinnut...rinnat jotain dd/e tai isompaa..en oikein tiiä ku kaikki liivit tuntuu olevan liian pieniä.. :/ , en oo mihkään kunnon liiviliikkeeseen "kehdannut" lähtee... 2 lasta tehtynä ja kolmatta kyllä vielä toivotaan, ekoilla kerroilla ei imetyksestä oo tullu oikein mitään kun ovat niin isot, joten se ei haittais vaik ei enää onnistustaan imetys.. painoo tosin on senverran että varmaan tarttis eka laihduttaa, mutta tuskin sekään paljoo vaikuttaa rintoihin ku ne oli jo 8luokalla sitä d kokoo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja wilmalle:
Minkäkokoiset sulla rinnat oli ennen leikkausta? entä nyt? mitenkäs oma kokosi? vaikuttaako se? kun rinnathan kasvaa lihotessa ja sitten laihtuessa taas pienenee ja veltostuu, eikö?
Laitoin ne tuonne ylemmäs jo, eli oli 85 F ja nyt on 80 C tai D, hiukka vaihtelee liivien mukaan...Painoa en tänne laita, ylipainoa oli kuitenkin ja on edelleen, pituutta vain 157 cm. Ja toki oma rinnat kasvaa jos lihoaa ja pienenee kun laihtuu..En kyllä ole huomannut että ois hirveästi veltostunut vielä, toisaalta en ole laihtunut kuin 5 kg.
 

Yhteistyössä