Rintojen pienennysleikkaus

  • Viestiketjun aloittaja geekuppi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Paljon maksaa noin julkisella puolella? Netistä näkyy löytyvän kyllä hintoja jos yksityiselle menee, varmaan sais liki 10000 varata jos omasta pussista kaikki menee.
Juu eli sairaalapäivien mukaan tulee lasku, ite menin sairaalaan sisään maanantaina, leikkaus oli tiistaina aamusta ja keskiviikkona pääsin pois. Lasku oli jotain 70-80?.
 
mitesnkäs jos on jo valmiiksi
veltostuneet tisut, mutta siis silti ihan terveyssyistä leikkausta harkitsen, niin leikkaavatko ne sitten niin että edelleen veltot vai ns.kohotetaanko näitä lärpäkkeitä siinä samalla...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Minkälaisia vaaroja tällaiseen liittyy?
Onhan tuo iso leikkaus ja ainahan leikkauksiin liittyy riskinsä. Itse olen sairaalakammoinen mutta saatu hyöty oli se joka auttoi uskaltamaan.

Enkä siis kadu ollenkaan että jonotin monta vuotta päästäkseni pienennykseen, olen niin tyytyväinen näihin uusiin rintoihin. Saa ostaa liivejä muualtakin kuin erikoisliikkeistä eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitesnkäs jos on jo valmiiksi:
veltostuneet tisut, mutta siis silti ihan terveyssyistä leikkausta harkitsen, niin leikkaavatko ne sitten niin että edelleen veltot vai ns.kohotetaanko näitä lärpäkkeitä siinä samalla...?
Mun kanssa oli samassa huoneessa nainen jolla vain tosiaan nostettiin ja muokattiin rintoja, eli oli vissiin sit tuollaiset "lärpäkkeet".
 
hm
Mä oon kans kuullu, et ottavat ne mitat mitkä oikeuttaa sit leikkaukseen.. siis oliko se nyt solisluusta nänniin.. Tietääkö kukaa paljo se mitta pitää olla et saa leikkauksen? Mulla kans aina ollu suuret rinnat vaikka pienikokoinen olen muuten ja nyt 2 lapsen jälkee on nahka "hiukan" venyny ja rinnat roikkuu tosi pahasti ..
 
geekuppi
No minullahan tosiaan rinnat myös roikkuu, mitenkäs muutenkaan tämän kokoiset vois olla! Hinta uskomattoman halpa julkisella. Täytyy nyt ottaa vielä selvää noista riskeistä ym ja perehtyä aiheeseen. Jos tämän päivän kypsyttelen ajatusta ja soitan sit lääkäriajan jos sitäkään täällä saa.

Voiko lääkäriajan ottaa yksityiselle mut sitten päästä julkiselle puolelle leikkaukseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
No minullahan tosiaan rinnat myös roikkuu, mitenkäs muutenkaan tämän kokoiset vois olla! Hinta uskomattoman halpa julkisella. Täytyy nyt ottaa vielä selvää noista riskeistä ym ja perehtyä aiheeseen. Jos tämän päivän kypsyttelen ajatusta ja soitan sit lääkäriajan jos sitäkään täällä saa.

Voiko lääkäriajan ottaa yksityiselle mut sitten päästä julkiselle puolelle leikkaukseen?
Kyllä suosittelen jos oikeasti rinnoista on haittaa eli kipua jne. En päivääkään ole katunut että operaatio tehtiin, mies vielä ihan tyytyväinen näihin nykyisiinkin... ;)

Ite jouduin jonottamaan monta vuotta kunnes pääsin pienennykseen mutta meillä oli välissä muutto ihan toiselle paikkakunnalle, mahtoi pidentää jonotusaikaa. Normaalisti kuulemma pari vuotta on jonotusaika...

Kyllä uskon että yksityinen voi laittaa lähetteen julkiselle puolelle, näin luulisin, korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
 
...
luulisi että tuossa tapauksessa on myös tehty pienennysleikkaus, hassulta kuulostaisi että roikkuvia vain kohotettaisiin.. toiset maksaa miljoonia ja toiset pääsee julkiseen kohotukseen... eli siis uskon et tossa terveydelliset syyt alkuperäisenä syynä
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
tehdääkö julkisella puolella myös näitä riippitisujen kohotuksia??? vai oliko ko. nainen myös siis pienyttänyt rintansa, ja samalla sitten laitettiin ryhtiä??
Ei hänellä kyllä ollut pienennyksen tarvetta eli kyllä hänellä vain tehtiin kohotus. Ja julkisella puolella kyllä, en tiedä mitkä hänellä oli perusteluina, tai siis en muista...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Minkälaisia vaaroja tällaiseen liittyy?
Onhan tuo iso leikkaus ja ainahan leikkauksiin liittyy riskinsä. Itse olen sairaalakammoinen mutta saatu hyöty oli se joka auttoi uskaltamaan.

Enkä siis kadu ollenkaan että jonotin monta vuotta päästäkseni pienennykseen, olen niin tyytyväinen näihin uusiin rintoihin. Saa ostaa liivejä muualtakin kuin erikoisliikkeistä eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi...
Mua pelottaa just se leikkaus. Se on sellanen neljän tunnin operaatio. Esim. silikonien laitto on ihan pikkuleikkaus pienennykseen verrattuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Minkälaisia vaaroja tällaiseen liittyy?
Onhan tuo iso leikkaus ja ainahan leikkauksiin liittyy riskinsä. Itse olen sairaalakammoinen mutta saatu hyöty oli se joka auttoi uskaltamaan.

Enkä siis kadu ollenkaan että jonotin monta vuotta päästäkseni pienennykseen, olen niin tyytyväinen näihin uusiin rintoihin. Saa ostaa liivejä muualtakin kuin erikoisliikkeistä eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi...
Mua pelottaa just se leikkaus. Se on sellanen neljän tunnin operaatio. Esim. silikonien laitto on ihan pikkuleikkaus pienennykseen verrattuna.
Niinhän se on iso leikkaus, reilu neljä tuntia kesti mulla se. Mut onneksi itse leikkauksesta ei tiedä mitään kun taju kankaalla, kipuja ei oikeastaan ole kun rinnoissa ei ole hermoja, mitä nyt tikit kiristi jonkin verran, ihan normaalia kipulääkettä otin parina päivänä...

Vielä kun mulla trombosytopenia niin etukäteen jouduin osastolla käydä kaksi kertaa kun nostettiin trombosyyttitasoa keinotekoisesti. Lisäksi sairaala oli tilannut ylimääräisiä trombosyyttejä ihan mua varten jos ois tarvinnut, onneksi ei tarvinnut mutta kyllä leikkaushaavat parani normaalia hitaammin.
 
geekuppi
Minullahan ei imetys onnistunut esikoisen kanssa ja epäilen että vika isoissa rinnoissa. Yritän nyt puolustella että jos pienennän ja sitten en pystyisikään imettämään (mitä kyllä pidän tärkeänä) jos kolmas laps tehtäis. Olen yli kymmenen vuotta miettinyt ja nyt tuumasta toimeen. Veetuttaa niin paljon tämä niska-päänsärky tälläkin hetkellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja geekuppi:
Minullahan ei imetys onnistunut esikoisen kanssa ja epäilen että vika isoissa rinnoissa. Yritän nyt puolustella että jos pienennän ja sitten en pystyisikään imettämään (mitä kyllä pidän tärkeänä) jos kolmas laps tehtäis. Olen yli kymmenen vuotta miettinyt ja nyt tuumasta toimeen. Veetuttaa niin paljon tämä niska-päänsärky tälläkin hetkellä.
Mulle kyllä isot ( lue jätit ) rinnat ei aiheuttanut vaikeuksia imetyksen suhteen, maitoa tuli ja paljon.

Mutta tsemppiä jos päätät asiaa eteenpäin viedä, kyllä se totta on mitä sanotaan että kivut jäi leikkauspöydälle! :)
 
mimma
Moikka, en tiedä onko jo ihan vanhaksi mennyt topikki, mutta itse olen leikkauksessa ollut reilu viikko sitten. F:stä C:n kuppiin muuttuivat, ja olen todella tyytyväinen tulokseen. Olen nuori (21v.) ja kiitollinen siitä että hoksain ajoissa mennä jo leikkaukseen.

Ensin menin omalle lääkärille, joka laittoi lähetteen kirurgille joka arvioi pääsenkö kunnalliseen. Mittaa en muista, mutta kriteereinä on juuri se ja säryt. Kirurgi jätti rintoihini vielä pikkasen "tavaraa" jotta imetystä joskus lasten tullen voin kokeilla jos onnistuu. Varmaksi ei sanonut.

Itse minut laitettiin jonoon lokakuussa ja nyt maaliskuussa olin leikkauksessa jo. Nykyään jonot eivät kuulemma ole niin pitkät enää kuin ennen.. Niin rutiinileikkaus on jo.

Suosittelen ehdottomasti menemään!
 
vieras
Minä tilasin ajan omalle lääkärille ja toivon saavani lähetteen Kirurgille. Kauhea päänsärky joka päivä =( Rinnat roikkuu ihan valehtelematta navassa =( Koko tällä hetkellä 80G
 
UU uu
Suosittelen leikkausta sitä harkitseville :)
Itse olin maanantaina leikkauksessa ja toipuminen lähtenyt loistavasti käyntiin, buranalla selviää. Aloitin jo ennen leikkausta blogin jossa kuvia myös seurantaa helpottamaan.

Ylipainmosta kysytään usein: itsellänikin ylipainoa, lopetin tupakoinnin puoli vuotta sitten ja tuli 7-8 kiloa lisää painoa. Ei haittaa, kunhan ei mene reippaasti yli 30indeksin niin leikataan.

Tsemppiä kaikille muillekin toipujille!
Ihanaa, kesällä ei enää rintojen alla oleva iho hiosta... eikä juostessa rintoihin satu...vaatteita voi ostaa oma koon, ei rintojen koon (teltta) mukaan.. uskomatonta!

Kyllä elämä hymyilee :)
 
vieras S
Olisi tosi kiva lukea sitä blogia, mutta ymmärsinköhän osoitteen väärin? Ei meinaan löytäny...olen myös haaveillut vuosia pienennysleikkauksesta, ja kironnut telttoja joita joutuu pitämään ja liikunta jää vähiin koska rinnat aina tiellä joka lajissa. Siis voi käydä ihan työpaikkalääkärillä tämän asian tiimoilta, ja sieltä voi saada lähetteen kirurgille jos on sitä mieltä että on mahdollisuus päästä kunnalliselle? Kiitos tiedoista!!
 
c-kuppilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Leikattu:
Yksityisellä maksaa noin 6000 ?. Julkiselle on tosi pitkät jonotusajat. Painoindeksi vaikuttaa julkisella puolellla tehtäviin leikkauksiin.
Minulla oli ennen leikkausta e-h -kupit!!! Painoa 50 ja pituutta 162 eli ylipainoa ei ollut, mutta isot ja löysät tissit olivat. Olivat kyllä tosi hankalat: paitoja ei löytynyt, bikinit ja rintaliivit tulivat kalliiksi. Niska- ja hartiakivut olivat tuttuja.

Puhuin omalääkärilleni, joka kirjoitti lähetteen kirurgille. Kirurgi mittasi rintani ja teki leikkauspäätöksen. Alle puolessa vuodessa pääsin (puolen vuoden hoitotakuu) ja nyt olen vuoden ollut kauniilla c-kupin rinnoilla. Ovat oikeasti upeat! Pystyt ja terhakat kuin alle 2-kymppisellä, vaikka olen yli kolmekymppinen imettänyt kahden lapsen äiti. En oikeastaan tarvitse rintaliivejä, koska ovat niin kiinteät. On vaan niin kiva ostella kauniita alusvaatteita, etten malta olla hankkimatta vähän väliä uusia ja halvalla..

Kirurgin kanssa sai muuten itse suunnitella tulevien rintojen muodon tai ainakin hän kysyi mielipiteitäni. Hän sanoi, että vaikka leikkaus tehdään jukisella puolella ja ei siten ole kauneusleikkaus vaan hoitoleikkaus, haluaa hän tuloksen olevan mahdollisimman hyvä. Ja se oli.

Suosittelen. Niska- ja hartia kivutkin ovat poissa.
 
Vielä harkinnassa
Sain juuri työterveyslääkäriltä lähetteen HUS:iin ja parin kk:den päästä sitten selviää olisiko oikeutettu julkisen puolen leikkaukseen. Kuinka pitkät kokemustenne mukaan H:gin alueella tällä hetkellä on ? Joku kommentoi lähete lokakuussa, maaliskuussa leikkauksessa. Missä kaupungissa olit ? Paljonko olette pitäneet sairaslomaa ja saako tähän normaalisti saikkua & kuka kirjoittaa ? Jos varaa 3-4pv leikkaukkaukseen, pärjääkö sen jälkeen kokemuksenne mukaan töissä (päätetyötä) vaiko olisiko hyvä hulia pitempään ? Millaiset jälkikivut teillä oli ? Ketä muuta anestesia mietityttää ja onko siitä kokemuksia. Mulla lapset jo imetetty, joten se on OK. Painoa pitäisi saada kyllä n. 10kg pois (165cm, 91kg - HUS:n sivujen mukaan näköjään saisi olla 164senttisellä 84kg). Koitteko leikkauksen isona ja pelottiko teitä ? Itseäni mietityttää leikkauksen vaarat & mahdolliset jälkikomplikaatiot tällä hetkellä eniten.

Vastauksista & kommenteista kiitollinen. :)
 

Yhteistyössä