Runosmäki turku

Tosi vaihtelevaa. Siellä on ihan kivoja taloja, mutta naapuritalo voi olla jo täys katastrofi. Kaveri asuu siellä ja pähkäilee just kun tarttis muuttaa isompaan, mutta ei halua että muksu joutuu pois tutusta eskarista ja ei uskaltais Runosmäessä vaihtaa taloa, kun nyt on mukava taloa, jossa ei ole häiriöitä omassa rapussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Runosmäki on eläkeläisten kaupunginosa :(. Ja se aurinkolaakso tms, mikä siellä pohjoisosassa on, niin ÄLKÄÄ muuttako sinne.
???Joka kerta kun sieltä ajaa läpi, oli vuorokauden aika mikä tahansa, siellä näkee tummaihoisia nuoria miehia isoissa laumoissa, joten onko ne kaikki tulossa mumoa kattomasta? Siellä on vanhainkoti, mutta asunnossa asuu kyllä enimmäkseen nuoria.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Runosmäki on eläkeläisten kaupunginosa :(. Ja se aurinkolaakso tms, mikä siellä pohjoisosassa on, niin ÄLKÄÄ muuttako sinne.
???Joka kerta kun sieltä ajaa läpi, oli vuorokauden aika mikä tahansa, siellä näkee tummaihoisia nuoria miehia isoissa laumoissa, joten onko ne kaikki tulossa mumoa kattomasta? Siellä on vanhainkoti, mutta asunnossa asuu kyllä enimmäkseen nuoria.
No silloin kun minä itse siellä asuin, niin kyllä vaan mammat ja papat on ihan enemmistönä. Tietty varmaan keskittyneet aika reippaasti siihen vanhainkotia ympäröiviin "kortteleihin".

Enkä mä tiedä onko toi sun kuvaamasi laumakaan mikään varsinainen suositus kaupunginosalle ;).
 
minä vaan
Oon asunut täällä yli viisitoista vuotta elämästäni ja viihtynyt erittäin hyvin!Paljon vanhoja ihmisiä mutta myös lapsiperheitä.Loistavat kulkuyhteydet sekä palvelut(kaupat,posti,koulut,päiväkodit,kirjasto...).Lenkkimaastoa löytyy vaikka muille jakaa.Tottakai jokaisella asuinalueella on myös niitä "huonompia taloja".Tuota Aurinkolaaksoa en myös minä suosittele,siellä levottomampaa.Mutta se ei tosiaan ole Runosmäkeä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SuviTuulia:
Ok. Mikä alue olisi hyvä lasten kanssa asua? En omista autoa niin ei kauhean kaukaa palveluista ja sairaalasta kun siellä joudumme ravaamaan
Hannunniittu, Jaani, Pääskyvuori ja Laukkavuori ovat ainakin kohtuuhintaisia lähiöitä lapsiperheille.

Minä muuttaisiin Kähäriin, Marttiin, Kuuvuorelle tai Nummenpakalle.
 
En oo turussa koskaan asunut, mutta lähellä kuitenkin.
Sanoisin näin äkkiä noilla vaatimuksilla
Teräsrautela, Nättinummi tai oikeastaan Hepokulta, Uittamo, Majakkaranta/ alkupää Hirvensaloa tulee mieleen vaikka osa on vähän kauempana niin näistä on ainakin hyvät kulkuyhteydet + peruspalvelut vieressä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Runosmäki on eläkeläisten kaupunginosa :(. Ja se aurinkolaakso tms, mikä siellä pohjoisosassa on, niin ÄLKÄÄ muuttako sinne.
???Joka kerta kun sieltä ajaa läpi, oli vuorokauden aika mikä tahansa, siellä näkee tummaihoisia nuoria miehia isoissa laumoissa, joten onko ne kaikki tulossa mumoa kattomasta? Siellä on vanhainkoti, mutta asunnossa asuu kyllä enimmäkseen nuoria.
No silloin kun minä itse siellä asuin, niin kyllä vaan mammat ja papat on ihan enemmistönä. Tietty varmaan keskittyneet aika reippaasti siihen vanhainkotia ympäröiviin "kortteleihin".

Enkä mä tiedä onko toi sun kuvaamasi laumakaan mikään varsinainen suositus kaupunginosalle ;).
No juu, se on kyllä totta...Mä tunnen Eunosmäestä lähinnä sen Teboil Haapasalon ympäristön, siis kai se on sitä vanhinta osaa ja mä en kyllä muuttais sinne...Mä pidän sitä sosiaalisten ongelmien keskittymänä ja tosiaan, kaveri joka asuu siellä (on asunu 10 vuotta, useassa kämpässä mutta aina siellä Tebbarin lähellä) ei uskalla muuttaa nyt kun on pässy rauhalliseen taloon, joten...
 
Minä vaan edelleen
Se on jänskää miten sellasilla ihmisillä jotka eivät itse ole täällä asuneet on aina kovin vahvat negatiiviset mielipiteet alueesta(siis Runosmäestä).Itse tosiaan olen kouluni täällä käynyt lukiota myöten eikä ole muuta kuin positiivista sanottavaa!
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan edelleen:
Se on jänskää miten sellasilla ihmisillä jotka eivät itse ole täällä asuneet on aina kovin vahvat negatiiviset mielipiteet alueesta(siis Runosmäestä).Itse tosiaan olen kouluni täällä käynyt lukiota myöten eikä ole muuta kuin positiivista sanottavaa!
No ei mulla siitäkään alueesta ole kokonaisuutena mitään negatiivista sanottavaa ja Turussa kuitenki asuin reilut 28v aikoinaan, eikä ole poissuljettua sekään et sinne takasin muuttaisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan edelleen:
Se on jänskää miten sellasilla ihmisillä jotka eivät itse ole täällä asuneet on aina kovin vahvat negatiiviset mielipiteet alueesta(siis Runosmäestä).Itse tosiaan olen kouluni täällä käynyt lukiota myöten eikä ole muuta kuin positiivista sanottavaa!
Mutta saanko mä sanoa negatiivisen mielipiteeni alueesta, kun olen asunut siellä alaikäisenä 5 vuotta ja aikuisena 6 vuotta? Ja koko ikäni siellä on asunut ainakin yksi sukulainen/ystävä/kaveri, parhaimmillaan moniakin :D.

En tykännyt alueesta, vanhukset ovat tosiaan vallanneet tiettyjä alueita missä lapset eivät saa leikkiäkään, osaa aluetta hallinnoi työ- ja raittiusrajoitteiset ihmiset ja osaa sitten tosiaan maahanmuuttajat. Nyt yksi sukulainen asuu siellä, se talo on ihan mukavan oloinen (=lue, siinä on melko tervepäisiä naapureita) mutta en mä enää sinne helpolla muuttaisi, usein kulkevasta julkisesta liikenteestä huolimatta. Huolimatta lenkkimaastojen läheisyydestä. Mä arvostan turvallista ja mukavaa asuinympäristöä, mitä en ole Runosmäestä löytänyt.
 
vieras täälläki
Noh, mä en muutama vuosi sitten halunnut muutta Runosmäkeen, kun oli muutto edessä. Nyt oon jo sitä mieltä, että oisin voinut muuttaakin. Jos sulla ap on mahdollisuus, käy katselemassa eri puolilla, saat varmaan siitä jo jonkinlaisen käsityksen. Osassa asuu tosiaan huonompaa väkeä. Sit esim. siellä reunalla missä se vesitornikin on rauhallisempaa mun mielestä. Ja nyt kun on sillä silmällä osannut katsoa niin piha-alueet on hyvin hoidettu. Mies siellä on asunut melkein koko ikänsä ennen tätä.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja SuviTuulia:
Ok. Mikä alue olisi hyvä lasten kanssa asua? En omista autoa niin ei kauhean kaukaa palveluista ja sairaalasta kun siellä joudumme ravaamaan
Savitehtaankadulla, ihan Tyksin vieressä, on vuokrataloja. Keskustaan on matkaa n. 2km ja bussit kulkee ihan vierestä. Katsopa http://opaskartta.turku.fi/ ja sieltä Savitehtaankatu

:) .
 

Yhteistyössä