Helsingissä asuvat auttakaa taas kerran.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli mä olisin tulossa sinne teidän riesaksi :D lokakuun viimenen viikonloppu. Mies tulee jo edellis päivänä kurssille sinne ja pääsee työkaverin kyydillä. Tarkoitus oli, että menen junalla perään, mutta katottiin junalippujen hintoja ja se ei todellakaan ole viisasta. Kun tankillisella dieseliä käy koko reissun. Ja junaliput tulisi maksamaan jotain 130-140? yhteensä.

No oon Helsingissä ajellu jonku verran mutta en aivan ydin keskustassa. Miehellä on vielä lauantaina päivällä kurssia tonne kolmeen saakka. Ja sitä ennen ehdin Helsinkiin. Mihin kannattais jättää auto, kun en ihan keskustaan ajelisi. Tai voinhan ajaa onhan navigaattori apuna :D mutta siihenkään ei aina voi luottaa eli pitäs tuntea reitit jokseenkin hyvin. Mikä ois sellanen rauhallisempi paikka ennen keskustaa.

Ja turha sanoa että jätä jo Vantaan puolelle tai älä tule tänne ajelemaan ollenkaan. Ajaminen ei pelota, mutta Helsingin keskustassa taitaa lauantaina olla vähän enemmän ruuhkaa kuin täällä omassa kaupungissa. Mies kyllä ajelee Helsingissä keskustassa, kun on enemmän siellä ajellu.

 
Keittiönoita
Jos sä stadikalle uskallat ajaa, varmaan uskallat ajaa myös Forumin parkkihalliin. Mannerheimintietä vaan jatkat siitä stadikalta eteenpäin. Ne keskustan parkkihallit on kyllä ihan hyvin opastettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos sä stadikalle uskallat ajaa, varmaan uskallat ajaa myös Forumin parkkihalliin. Mannerheimintietä vaan jatkat siitä stadikalta eteenpäin. Ne keskustan parkkihallit on kyllä ihan hyvin opastettu.
Paitsi nyt on ihan hirveet tierempat siinä Forumin tienoilla...

Elielin parkki olis kans yks vaihtoehto. Kääntyminen Eduskuntatalon kohdalta vasemmalle. Sika kallista vaan, niin kuin oletettvavasti Forumikin. :/

 
ap
Joo noita parkkihalleja Eliel ja Forum ajatteli, mutta ne taitaa olla aika kalliita jos muutaman tunnin auto parkissa. Siksi enemmän kiinnostaa ilmaiset parkit :D Joo ja ei mulla ole ongelmaa ajella Manerheimintietä pitkin. Mutta kun en oikeastaan muuta parkkipaikkaa sit tiedä kun noi mitä ehdotitte.
 
vieras
Keskustaan ei tosiaan kannata ajaa, koska Forumin edusta on kuin pommituksen jäljiltä ja siinä on lähes aina kamalat ruuhkat ja joskus valot pois päältä yms.
Stadionin/kisahallin parkkipaikkaa suosittelen minäkin. Ja siitä Mannerheimintietä pitkin kulkee myös monia ratikoita, joilla menee 4min keskustaan, jos vaikka ei jaksa kävellä.
 
Storyvillen edustalla on ilmaisia parikkipaikkoja lauantaisin. Siiitä ei montaa minuutti kauppoihin kävele. Parkkihallit on tajuttoman kalliita. Toinen hyvä on toi Stadikan parkkis.
 
Keittiönoita
Parkkihallit on tietty kalliita. Mutta maksaa ne ratikkaliputkin. Paitsi oikeesti kyllä euro sinne tai tänne ei varmaan kenenkään kukkarossa paina =) Onks ne stadikan parkit ilmaisia? Ei kai?
 
vieras
Minä jättäisin jonnekin kauemmas ilmaiseen parkkiin ja tulisin keskustaan julkisilla, ei ne paikallis/seutuliput niin hirveitä maksa, saman joutuu kuitenkin pulittamaan parkkimaksuista.
 
Niiskunen
Juna-asemilla on yleensä 24 tunnin ilmainen parkkeeraus. Tietty pois sulkien Pasila ja rautatientori. Ja aika hyvin niitä parkkipaikkoja vartioidaan. Ja halvemmaks tulee jättää se noin, ku et jättäis johnkin maksulliseen parkkihalliin.
 
Usein itse olen tehnyt niin, että jätin auton Itiksen parkkihalliin (mulla on mielikuva, että se olisi ilmainenkin?) ja siitä metrolla keskustaan. Itikseen on helppo ajaa :) Näin Oulun suunnalta kommentoituna :D
 
Jäähallin parkkis(siis Töölön jäähallin) on ihan hyvä ja siitä pääsee kätevästi monilla ratikoilla stadiin.
Toinen vaihtoehto tosiaan Itiksen parkkihalli mutta kyllä se on myös lauantaisin täynnä,n.15min metrolla keskustaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Viiden Viritys:
Jäähallin parkkis(siis Töölön jäähallin) on ihan hyvä ja siitä pääsee kätevästi monilla ratikoilla stadiin.
Toinen vaihtoehto tosiaan Itiksen parkkihalli mutta kyllä se on myös lauantaisin täynnä,n.15min metrolla keskustaan.
joo en muistanutkaan tuota jäähallia. Siis varmaan se joka on Nordenskiöldinkadulla? Oon siellä muutaman kerran käyny :D messuilla siis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Viiden Viritys:
Jäähallin parkkis(siis Töölön jäähallin) on ihan hyvä ja siitä pääsee kätevästi monilla ratikoilla stadiin.
Toinen vaihtoehto tosiaan Itiksen parkkihalli mutta kyllä se on myös lauantaisin täynnä,n.15min metrolla keskustaan.
joo en muistanutkaan tuota jäähallia. Siis varmaan se joka on Nordenskiöldinkadulla? Oon siellä muutaman kerran käyny :D messuilla siis...
Juu just se Nordeskiöldin kadun,ei siis Hjalliksen-halli joka pasilassa
 

Yhteistyössä