AIKUISIÄN AKNE - apuanne kaivataan

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Lisää vinkkjeä saa laittaa, mutta kiitos TOSI paljon jo näistä. Poistun tästä nyt vähäksi aikaa, mutta tulen myöhemmin takas.

Ainiin, itse käytän Dermalogican tuotteita, ne eivät ole tuoneet helpotusta akneen (ainakaan mulla). Tosin nyt sille sarjalle on ilmestynyt ihan aikuisiän akneen tarkoitettut tuotteet, ja niitä testasin mutta kuivattivat liikaa ihoani. Niitä kyllä kannattaa testata jos ei ole kuiva iho tms.
 
mulla joskus hormoonit teki mahdottomia paukamia kasvoihin.

sain kaverilta neuvoksi kuoria ihoa ruokasoodalla aamuin illoin, ja usko pois.. se auttoi :eek:
en tiedä mikä siinä oli, mut vieläkin kuivatan isot finnit ruokasoodalla pois,.
 
ainokaino harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja HELLU:
Mene ja osta luontaistuotekaupasta tuotetta nimeltä BACTOSAN.
Yksi pilleri päivässä.

Itselläni on ruusufinni ja nyt se on melkein poissa tämän tuotteen ansiosta!

Tehoaa siis finneihin yms. ihotauteihin!
http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1371

siis tätä tarkoitat?
tarviikin kokeilla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mulla joskus hormoonit teki mahdottomia paukamia kasvoihin.

sain kaverilta neuvoksi kuoria ihoa ruokasoodalla aamuin illoin, ja usko pois.. se auttoi :eek:
en tiedä mikä siinä oli, mut vieläkin kuivatan isot finnit ruokasoodalla pois,.
Kerrotko tarkemmin että miten tätä käytetään? hierotaanko ihan vain ruokasoodaa kasvoihin?

 
tuleva äiti
itselläni myös aikuisiän akne, mutta raskauden takia en voi lääkkeitä syödä.
Apteekista ostan AVENE nimistä nestemäistä saippuaa ja saman tuotemerkin kasvovettä. Tällä pysyy näppylät jotenkin aisoissa.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vinkeistä! Laittelen näita nyt ylös ja eikun ostamaan ja testailemaan :)
E-pillereitä ei käytössä - vauva haaveissa. Joten myöskään tuo Roacutta ei käy. Onko nämä muut kertomanne ihan 'sallittuja' vaikka olisi raskaana?

Lisää vinkkejä saa laittaa!
Mulla sama tilanne. Akne ja vauvaa yritetään niin aika vähissä on hoitokeinot :( Jotkut voiteet kyllä käy vaikka olis raskaana. E-pillereitä en suosittele aknen hoitoon kenellekkään, koska yleensä vaiva palaa kun ne lopettaa niin niillä sitä vaan siirtää. Ei tietysti välttämättä kaikilla oo sama juttu, mutta mulla on ainakin ja kaksi kertaa ne olen lopettanut 8 vuoden aikana ja johan on taas akne palannut molemmilla kerroilla ja enää en niitä alottaisi :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mulla joskus hormoonit teki mahdottomia paukamia kasvoihin.

sain kaverilta neuvoksi kuoria ihoa ruokasoodalla aamuin illoin, ja usko pois.. se auttoi :eek:
en tiedä mikä siinä oli, mut vieläkin kuivatan isot finnit ruokasoodalla pois,.
Kerrotko tarkemmin että miten tätä käytetään? hierotaanko ihan vain ruokasoodaa kasvoihin?
Tätä nostelisin vielä! :)

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mua kiinnostais tietää, miksei sun yhtäkkiä puhjenneen aknen syitä tutkita? Kai siinä voi olla taustalla jotain hormonihäröjä? Onko menkat samanlaiset kuin aina ennenkin?

En ole käynyt ihotautilääkärillä vielä, mutta tarkoituksena on kyllä käydä, koska finnit ja paukamat ovat jo niin kipeitäkin :( Ei ole siis tutkittu mitenkään, että mistä johtuu...
(Menkat itseasiassa on vähän sekaisin - voisko se vaikuttaa? )
 
Luuvalo
Alkoiko sulla se akne esim. E-pillerien lopettamisen jälkeen? Mulla kävi niin (teininä ei koskaan ollut aknea). Just sellaisia kamalia syvällä ihon alla olevia julmetun kipeitä paukamia...siihen auttoi aika. Kiduin jokusen kuukauden, mutta onneksi akne hävisi sitten pois kun loppui hormonimyrskykin.
 
En lukenu koko ketjua, mutta oletko kuullut öljypuhdistuksesta? Muistaakseni risiini- ja oliiviöljyä sekoitetaan fifty-fifty-suhteessa ja levitetään kasvoille. Kastellaan pyyhe kuumalla pyyhkellä ja laitetaan kasvoille, kastellaan pari-kolme kertaa uudelleen kun jäähtyy. Sitten muistaakseni pyyhitään/huuhdellaan loput. Ite en oo vielä kokeillu touta, mutta oon kuullu, että auttaa akneen. Mulla nyt mikrokuorintakuuri menossa ja sen jälkeen aattelin tuota kokeilla. Mulla pillereidne lopetus on räjäyttäny tän naaman :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Luuvalo:
Alkoiko sulla se akne esim. E-pillerien lopettamisen jälkeen? Mulla kävi niin (teininä ei koskaan ollut aknea). Just sellaisia kamalia syvällä ihon alla olevia julmetun kipeitä paukamia...siihen auttoi aika. Kiduin jokusen kuukauden, mutta onneksi akne hävisi sitten pois kun loppui hormonimyrskykin.

Itse asiassa kyllä, tai pikkuhiljaa kun lopetin pillerit rupes tulee näppy sinne ja toinen tänne. Ja koko ajan pahentunut vain ja nyt tilanne tämä, etten haluaisi enää mennä edes ihmisten ilmoille kun niin hirveän näköinen naama :( Itsetunto ihan maassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Luuvalo:
Alkoiko sulla se akne esim. E-pillerien lopettamisen jälkeen? Mulla kävi niin (teininä ei koskaan ollut aknea). Just sellaisia kamalia syvällä ihon alla olevia julmetun kipeitä paukamia...siihen auttoi aika. Kiduin jokusen kuukauden, mutta onneksi akne hävisi sitten pois kun loppui hormonimyrskykin.

Itse asiassa kyllä, tai pikkuhiljaa kun lopetin pillerit rupes tulee näppy sinne ja toinen tänne. Ja koko ajan pahentunut vain ja nyt tilanne tämä, etten haluaisi enää mennä edes ihmisten ilmoille kun niin hirveän näköinen naama :( Itsetunto ihan maassa.
Mulla ihan sama juttu! Mulla kohta 8kk pillereiden lopettamisesta.
 
Luuvalo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse asiassa kyllä, tai pikkuhiljaa kun lopetin pillerit rupes tulee näppy sinne ja toinen tänne. Ja koko ajan pahentunut vain ja nyt tilanne tämä, etten haluaisi enää mennä edes ihmisten ilmoille kun niin hirveän näköinen naama :( Itsetunto ihan maassa.
No siinä vaiheessa olis edes toiveita, että se ei kestä kauaa :|. Kysy lekurista sitä tetrasykliinivoidetta, se ei käsitykseni mukaan ole pitkä hoito(en tiedä onko siitä raskaudessa jotakin haittaa, mutta jos on niin ota se johonkin sopivaan väliin vaikka menkkojen ajaksi jos ei heti tärppää). Siinäkin mielessä se olisi kätevä ottaa nyt, että tekee kai ihon jotenkin valoherkäksi - kesällä tylsä homma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Duffy: en ole tuollaisesta kuullutkaan... täytyypä pistää ylös ja kokeilla.

Mikä mikrokuorintakuuri sulla menossa? itse käytän kans säännöllisesti
Oriflamen sellanen pakkaus, siinä on kaks putkiloa. Toinen on sek uorinta, kaks kertaa viikossa tehdään, kuukauden ajan. Sit se toinen on sellanen seerumi, mitä laitetaan yöksi naamaan sen kuorinnan jälkeen. Vissiin tota seerumia laitetaan joka ilta, oli vähän epäselvät ohjeet, mut siinä luki, että iltaisin yövoiteen asemasta. Kerrna oon kuorinu vasta ihon tolla, nyt aattelin toisen kerran vielä kuoria tälle viikolle.
 

Yhteistyössä