Lastenkutsut, kaikki vinkit kehiin!

  • Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon joskus lukenu jostain...sellaisesta siilistä. Siis iso kaali, mihin tikuilla laitetaan nakkia ja lihapulli ja juustoa.
Yleinen leikkihän pienten synttäreillä on, että teet pienet pussit ja piilotat ne. Pussiin vähän namia ja vaikka joku kynä ja pieni vihko, tai vastaavaa.
 
Meillon maanantaina pojan kaverisynttärit ja sovittiin pojan kans et pidetään leffasyntärit, siis katsotaan porukalla Horton ja herkutellaan. Teen coctail-tikkuja, sit on jätskiä -poppareita ja sipsejä + keksejä. Leipomaan en ala, kun näille pojille ei leipomukset maista. Tytön 6v synttäreillä oli aarteen etsintää ja ongintaa, muuta viihdettä en kehitellyt -itse touhusivat leikkiä ja pelata. Tytöt söi kakkua ja keksejä, sit oli myös coctailtikkuja, jotka kävi hyvin kaupaks.
 
Meillä oli juuri pojan 8-vuotis synttärit ja tytön 9-vuotis synttärit.

Molempien lasten kaverijuhlissa oli tarjolla pikku pitsoja, mokkapaloja, karkkia, suklaata, sipsejä sekä täytekakku. Juomaksi oli erinlaisia limppareita.
Hyvin upposi tarjottavat.

Molempien lasten juhlissa pidettiin disco joka oli ylivoimaisesti juhlien suosikki. Olen myös pitänyt discoja aiemminkin ja hitti juttuhan se on vauvasta vaariin.
Erilaisia musiikki leikkejä jos vaan tila antaa periksi.
Kasvomaalausta

:)
 
ap
Toi pussijuttu meillä tehdän niin että laitataan narun päähän kynä ja sitten se sidotaan lantiolle ja sit yritetään saada se kynä pulloon. Ja sitten kun on onnistunut suorituksessa saa palkinnon =)
 
Jepulis
Mä aina tätä tarjoan: tarjolle jäätelöbaari, eli erilaisia jätskejä ja päällysteitä: kermavaahtoa, nomparelleja, mansikoita, kastikkeita, "sateenvarjoja", vohveleita jne. Ja sitten jokainen saa tilata oman annoksensa.
 
No meillä huomenna pojan 7-v juhlat, kutsuttuna on 16 lasta eikä yhtään ole perunut.

Meillä on tarjolla sininen junakakku, suklaapiirakka, keksejä, sipsiä, popcornia, irtokarkkeja. Suolaisena on coctailtikkuihin pisteltyjä lihapullia, nakkeja, kirsikkatomaattia ja tuorekurkkua. Laitan tarjolle ilman tuota Hippoliinan mainitsemaan kaalinpuolikasta.

Leikkeinä on vaahtokarkin siirto pillin avulla kupista toiseen, piirrustuksen arvausta, karkin irroittaminen narusta käyttämättä käsiä avuksi, aasin häntä. Lisäksi soitetaan musaa ja kun musa loppuu niin jokaisen pitää jähmettyä paikoilleen, joka liikkuu niin pelistä pois. Sit on pallonpyöritystä kun antavat mahdollisen lahjansa pojalle, näin jokainen näkee mitä sankari saa eikä se ole yleistä hälinää jossa lahjasta revitään paperit niin ettei enää yhtään tiedä mikä on keneltäkin....

Meitä on neljä vetämässä näitä leikkejä ja valvomassa, kakkupöydässä käydään kahdessa eri erässä niin toiset tekee sillä aikaa jotain kivaa....
 

Yhteistyössä