mitä rahaa saa kun lomautetaan???

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Joo
No kannattaa vaikka luottamusmiehen kanssa jutella että mikä on tilanne.

Suoraan sanottuna jos kyseessä on pieni yritys ja konkurssi uhkaa, niin pieni jousto työntekijöiltä (esim. viikon lomat) saattaa pelastaa koko kioskin konkurssilta ja pelastaa monta työpaikkaa.

Aiemmassa työpaikassa (pieni yritys) kun tosi iso tilaus peruttiin yhtäkkiä ja käytännössä vaihtoehdot oli koko toiminnan lopettaminen tai vapaaehtoset lomat, kaikki työntekijät suostu pitämään lomansa pois ja ottamaan vielä viikon omaa lomaa, jonka aikana tilauskanta saatiin taas kulkemaan ja kukaan ei menettäny työpaikkaansa. Mun mielestä olis ollu järjen köyhyyttä ruveta tuossa rettelöimään, koska sillon firma ois menny muutamassa kuukaudessa konkkaan ja kaikki ois joutunu ettiin uutta työtä. Työnantaja korvas noi lomat sitten kun toiminta taas pyöri kunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
:D Siis jos sä rahana oot jo ne lomat saanu niin et sä tietenkään saa niitä vielä lisäksi pitääkin. :D
Joojoo... Kyse oliskin siitä, että jos joutuis lomautetuksi, pitäisikö se yksi maksettu, mutta pitämättä jäänyt kesäloma pitää pois? Ja kyllä mä saan ihan lomallakin rahaa :D
jos sä olet sen rahana saanut ja se on kuitenkin vanhaa lomaa, niin sitä ei liitto laske miksikään. sinun ei siis tarvitse sitä edes mainita.
 
Jos
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
:D Siis jos sä rahana oot jo ne lomat saanu niin et sä tietenkään saa niitä vielä lisäksi pitääkin. :D
Joojoo... Kyse oliskin siitä, että jos joutuis lomautetuksi, pitäisikö se yksi maksettu, mutta pitämättä jäänyt kesäloma pitää pois? Ja kyllä mä saan ihan lomallakin rahaa :D
Jos loman ottaa rahana, se on sama kun sen ois pitäny. Eli ei oo enää mitään lomia pitämättä.
 
:)))))))))))))))
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taratello:
joo, kyllä lomat täytyy pitää ensin alta pois jos työnantaja niin haluaa, mutta esim. ensi vuoden lomia ei tarvitse pitää vielä, kun ei ole vuosiloman(siis kesäloman) käyttöaika, vai mikähän senkin hieno nimi on...
eikös sulla kotonakirveskädessä olis jo pitäny saada melkeinpä rahana sun kesälomas, kun siitä on aikaa...
Joo, siis oon mä rahana saanu kaikki pitämättömät lomat. Mutta siis pitäiskö se loma pitää ensin, vaikka se onkin maksettu?
:D Siis jos sä rahana oot jo ne lomat saanu niin et sä tietenkään saa niitä vielä lisäksi pitääkin. :D
KKK taisi juuri paljastaa älykkyytensä :))))))))))))))))))
 
Näin justiinsa
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No kannattaa vaikka luottamusmiehen kanssa jutella että mikä on tilanne.

Suoraan sanottuna jos kyseessä on pieni yritys ja konkurssi uhkaa, niin pieni jousto työntekijöiltä (esim. viikon lomat) saattaa pelastaa koko kioskin konkurssilta ja pelastaa monta työpaikkaa.

Aiemmassa työpaikassa (pieni yritys) kun tosi iso tilaus peruttiin yhtäkkiä ja käytännössä vaihtoehdot oli koko toiminnan lopettaminen tai vapaaehtoset lomat, kaikki työntekijät suostu pitämään lomansa pois ja ottamaan vielä viikon omaa lomaa, jonka aikana tilauskanta saatiin taas kulkemaan ja kukaan ei menettäny työpaikkaansa. Mun mielestä olis ollu järjen köyhyyttä ruveta tuossa rettelöimään, koska sillon firma ois menny muutamassa kuukaudessa konkkaan ja kaikki ois joutunu ettiin uutta työtä. Työnantaja korvas noi lomat sitten kun toiminta taas pyöri kunnolla.
peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No kannattaa vaikka luottamusmiehen kanssa jutella että mikä on tilanne.

Suoraan sanottuna jos kyseessä on pieni yritys ja konkurssi uhkaa, niin pieni jousto työntekijöiltä (esim. viikon lomat) saattaa pelastaa koko kioskin konkurssilta ja pelastaa monta työpaikkaa.

Aiemmassa työpaikassa (pieni yritys) kun tosi iso tilaus peruttiin yhtäkkiä ja käytännössä vaihtoehdot oli koko toiminnan lopettaminen tai vapaaehtoset lomat, kaikki työntekijät suostu pitämään lomansa pois ja ottamaan vielä viikon omaa lomaa, jonka aikana tilauskanta saatiin taas kulkemaan ja kukaan ei menettäny työpaikkaansa. Mun mielestä olis ollu järjen köyhyyttä ruveta tuossa rettelöimään, koska sillon firma ois menny muutamassa kuukaudessa konkkaan ja kaikki ois joutunu ettiin uutta työtä. Työnantaja korvas noi lomat sitten kun toiminta taas pyöri kunnolla.
hienoa, jos jossain pikkufirmassa on noin hyvin asiat. meillä oli ainakin niin kusetuksen makua monessakin asiassa, että tuli selvitettyä kaikenlaista, onneksi.

ja parhaiten saa selkoa, kun soittaa tai käy liiton toimistossa. ne kun on siellä töissä ihan tämmösiä juttuja varten... jokaisessa liitossa on kuitenkin ihan omat pikku juttunsa. nämä minun kertomat ovat lähinnä metalliliiton ja teknologiateollisuuden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jos:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
:D Siis jos sä rahana oot jo ne lomat saanu niin et sä tietenkään saa niitä vielä lisäksi pitääkin. :D
Joojoo... Kyse oliskin siitä, että jos joutuis lomautetuksi, pitäisikö se yksi maksettu, mutta pitämättä jäänyt kesäloma pitää pois? Ja kyllä mä saan ihan lomallakin rahaa :D
Jos loman ottaa rahana, se on sama kun sen ois pitäny. Eli ei oo enää mitään lomia pitämättä.
Meillä ei ole näin. Vaikka raha tulee, niin tietty määrä päiviä pitää olla pois. Jos jotain päiviä jää pitämättä varastoon, niin työnantaja voi käyttää niitä hyväksi juuri tällaisissa tilanteissa, kun töitä ei ole. Eikä niiltä päiviltä saa enää rahaa, koska ne on jo maksettu. Sitä en tiedä, nollaantuuko ne jossain vaiheessa, vai kerääntyykö pitämättömät lomapäivät vuosia.

 

Yhteistyössä