*

Paljonko kustantaa uroskoiran kastrointi?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 38

Ketju: Paljonko kustantaa uroskoiran kastrointi?

Paljonko kustantaa uroskoiran kastrointi?

Mun mittani on täys! Naapurusto täynnä narttukoiria, ja meidän pojaltakos katoo täysin korvat päästä. Juur juoksin herran perässä tuolla pitkin takamettää suht soisessa maastossa, kun kiinnosti haistella enempi hajuja kun kuunnella pomoa joka käski takasin...
    Kerrottakoot vielä, että koira on normioloissa hyvin tottelevainen ja nöyrä, uskoo hyvin vähällä kaikki komennot.

Pari sataa euroo Porvoossa ainaki..

Finttu
    Vierailija
    En oo nykytaksoista varma ja on varmaan paikkakuntakohtaistakin, mut eiköhän sen satasella saa.
    Minkä ikäinen uros?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Finttu
    En oo nykytaksoista varma ja on varmaan paikkakuntakohtaistakin, mut eiköhän sen satasella saa.
    Minkä ikäinen uros?
    Nyt 1v ja 8kk, eli nuori koira on vielä. Mut mun pitäs pärjätä sen ja lasten kansa yhtäaikaa, eikä tästä mitn tuu jos se joka kerran muuttuu yhtä luupääksi kun jossain on nartulla juoksut..

Finttu
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti
    Minkä ikäinen uros?
    Nyt 1v ja 8kk, eli nuori koira on vielä. Mut mun pitäs pärjätä sen ja lasten kansa yhtäaikaa, eikä tästä mitn tuu jos se joka kerran muuttuu yhtä luupääksi kun jossain on nartulla juoksut..
    Juu jos et aio kisata sen kanssa tai näyttelissä ravata, ni ehkä kandee kastroida. Meidän uros alkoi itkemään narttujen perään vasta 7-vuotiaana. Ei sitä enää kannata sen takia kastroida (siis tota meen yksilöä).

uroksen on yksityisellä 380e ja nartun 460e

Minkä ikäinen uros?
    Juu jos et aio kisata sen kanssa tai näyttelissä ravata, ni ehkä kandee kastroida. Meidän uros alkoi itkemään narttujen perään vasta 7-vuotiaana. Ei sitä enää kannata sen takia kastroida (siis tota meen yksilöä).
    Auts.. Unohdin kokonaan tuon pointin, meinaan tarkotus olisi näyttelyissä käydä. Vaan eihän sen kans sinnekään voi mennä jos sattuu juoksunen narttukin olemaan, kun saan kaksin käsin pidellä! Voi agrh!..

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen
    Voi helvata.. :o Pitänee pistää veronpalautuksia jemmaan sitten jos näin kallista on.

pikkupaikkakunta varsinais-suomes ja hintaa oli 115?.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen
    Voi helvata.. :o Pitänee pistää veronpalautuksia jemmaan sitten jos näin kallista on.
    näin siis täällä etelässä ja tämä pulju on yksityinen,kunnallisessa varmaan halvempaa

narttukoira
    Vierailija
    Kilpailla saa vaikka on "palliton"....
    ainakin tottelevaisuus, agility yms...

näyttelystä en tiedä, siinähän ajatus on että "paras jalostus kappale" löytyis... joten aika hyödytön on jos ei voi pentuja tehdä.....

hm
    Vierailija
    Tuo riippuu koiran painosta ym.
    Mutta mun 7kg uros kastroitiin eilen, hintaa tuli 94?. naapurikunnan klinikalla olis maksanu noin 180?. joten kannattaa soitella eri paikkoihin...

Täällä kyselin yksityistä klinikkaa myös ja kallista on siellä. Hitto kun tietäis että se varmaksi siitä rauhottuu, leikkuuttasin sit mielummin kun tappelen sen kans seuraavat vähintään kymmenen vuotta..

Finttu
    Vierailija
    Täällä kyselin yksityistä klinikkaa myös ja kallista on siellä. Hitto kun tietäis että se varmaksi siitä rauhottuu, leikkuuttasin sit mielummin kun tappelen sen kans seuraavat vähintään kymmenen vuotta..
    Kyllähän se voi rauhoittua vielä. Mun eka uros oli ihan mahdoton 1½-4-vuotiaana aina kun oli juoksuja naapurissa, mut sitten se "aikuistui".

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hm
    Mutta mun 7kg uros kastroitiin eilen, hintaa tuli 94?. naapurikunnan klinikalla olis maksanu noin 180?. joten kannattaa soitella eri paikkoihin...
    Noh, tuon mukaan tulis aika kalliiks, koira painaa tällä hetkellä n. 26kg..

Kyllähän se voi rauhoittua vielä. Mun eka uros oli ihan mahdoton 1½-4-vuotiaana aina kun oli juoksuja naapurissa, mut sitten se "aikuistui".
    Ahaa. Pitkä on taas odottavan aika.. *huokaa*

hm
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hm
    Noh, tuon mukaan tulis aika kalliiks, koira painaa tällä hetkellä n. 26kg..
    Mut mun kaverin leonberg(mitessekirjotetaa) eli siis kookas koira, varmaan yli 50kg. leikattiin viime kesänä, maksoi tuolla samalla lääkärillä alle 200?. kun ei se koko summa tuplaannu, vain lääkemäärät ja nukutusaineet maksaa sit enemmän.
    soittele lähipaikkakuntien lääkäreille.

Finttu
    Vierailija
    En mä luvannut, että teidän uros "aikuistuu", mutta niin kävi mun urokselle.

Tosin mä kyllä kastroin sen sitten myöhemmin (rähisi edelleen vieraidenurosten kanssa) ja siitä tuli vielä helpompi.

hm
    Vierailija
    eipä aina rauhoitu iän karttuessa. mun uros just tommonen et juoksee naapureihin kun näitä narttuja tässä on paljon. ja herra on kohta 7v. tuo kastrointi tehtiin eturauhasvaivojen takia, mutta ell mukaan varmaan auttaa tuohon nartuista kiinnostumiseen myös.

En mä luvannut, että teidän uros "aikuistuu", mutta niin kävi mun urokselle.

Tosin mä kyllä kastroin sen sitten myöhemmin (rähisi edelleen vieraidenurosten kanssa) ja siitä tuli vielä helpompi.
    Joo enkä mä ottanu sitä lupauksena. Jotenkin vaan kuvittelisin, et ehkei tuo poju kovin helpolla rauhotu, kun on pilkettä silmässä. Aina ilme sellanen, että "Mitäs sitä seuraavaksi keksis tuon omistajan pään menoks?".. Ihanan raivostuttava eläin..

En tiedä mutta toimenpiteen moraalieettinen puoli minua lähinnä mietityttää.

Jos uskomme että eläimellä (koiralla) on tunteet, niin kuin useimmat käytännössä uskovat eli antavat ymmärtää että koira voi osoittaa iloisuutta, häpeää ja muita tunteita.
    Tunteet ovat eräänlaista kommunikaatiota joiden kautta eläin voi antaa "suostumuksensa" erinäisiin asioihin. Koira voi osoittaa olevansa tyytyväinen isäntäänsä ja oloihinsa erilaisin keinoin. Ihmisen ja koiran suhde ei välttämättä ole tasa-arvoinen mutta se on kaksipuolinen.

Mutta en tiedä voiko koira antaa ´suostumusta´ näinkin monimutkaiselle toimenpiteelle, kuten Kastraatio, tuskinpa.

Tietysti jos sanomme ettemme tarvitse ´suostumusta´ (Consent) koiralta niin se on toki ihan Ok, mutta siinä ajaudutaan muihin ongelmiin sitten. Jos tässä asiassa ei tarvita ´suostumusta´ koiralta niin ei sitten muissakaan asioissa

??
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-
    En tiedä mutta toimenpiteen moraalieettinen puoli minua lähinnä mietityttää.

Jos uskomme että eläimellä (koiralla) on tunteet, niin kuin useimmat käytännössä uskovat eli antavat ymmärtää että koira voi osoittaa iloisuutta, häpeää ja muita tunteita.
    Tunteet ovat eräänlaista kommunikaatiota joiden kautta eläin voi antaa "suostumuksensa" erinäisiin asioihin. Koira voi osoittaa olevansa tyytyväinen isäntäänsä ja oloihinsa erilaisin keinoin. Ihmisen ja koiran suhde ei välttämättä ole tasa-arvoinen mutta se on kaksipuolinen.

Mutta en tiedä voiko koira antaa ´suostumusta´ näinkin monimutkaiselle toimenpiteelle, kuten Kastraatio, tuskinpa.

Tietysti jos sanomme ettemme tarvitse ´suostumusta´ (Consent) koiralta niin se on toki ihan Ok, mutta siinä ajaudutaan muihin ongelmiin sitten. Jos tässä asiassa ei tarvita ´suostumusta´ koiralta niin ei sitten muissakaan asioissa
    Entäs jos se on koiran terveyden takia välttämätöntä tai ainakin kivuttomampaa kuin jatkuva lääkkeiden ja piikkien otto, tulehdukset tms?

Tai jos se on koiran ja omistajan yhteiselämän helpottamisen kannalta kannattavaa?

Kyllä mun koira osaa hävetä ja olla iloinen jne... mutta mä en kyllä usko et se edes tietäs jos siltä pallit lähtis. mihinkään muuhun kun se ei vaikuta kuin hormonituotantoon.

sindi
    Vierailija
    Meidän toinen poju on kohta 8v ja vieläkin hirveä tyttökoirien perään ja rähisee muille koirille. Enää ei tiedetä viititäänkö leikata kun suht vanha jo on, ei varmaan enää vaikuta.. Ajateltiin kokeilla hormoonipiikkiä. Mutta sitten kohta 2 vuotias koira leikataan, se on liian seksuaalinen vanhempaa koiraa kohtaan. Täällä maksaa jotain 200e uros koiran leikkaus.

maarit
    Vierailija

ei sukupuolella tai paikkakunnalla väliä niinkään

se on kiinni koiran painosta. Minä kun olin menossa kysymään leikkuuta 30 kiloiselle uroksellle, olisi maksanut 300 euroa. Se on siitä kiinni mitä koira painaa, eli kuinka paljon troppia pitää antaa anestesiassa....

"pirkko"
    Vierailija
    Pohjois-Karjalassa 18kg uroksen leikkaus 70€, toisessa paikassa hinnat alk. 120€, että varmaan max. joku 140€ tuon painoselle. Molemmat hinnat kunnan eläinlääkärin.

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu