Jos saatte kutsun lasten synttäreille ja siinä on pyyntö ilmoittaa jos ei pääse tulemaan niin ilmoittakaa. Olkaa niin kilttejä!

Meillä vietettiin eilen tytön kaverisynttäreitä. 5 kaveria oli kutsuttu ja 2 niistä tuli. Kukaan ei ilmpoittanut ettei pääse/ halua tulla. Varasin siis tarjoiluja yhteensä kuudelle lapselle (oma mukaan luettuna) ja vaan puolet niistä oli paikalla. Mua vaan ärsytti niin suunnattomasti. Olkaa siis ystävällisiä ja ilmottakaa ettei lapsi oo tulossa jos niin pyydetään. Se ei oo iso vaiva laittaa vaikka tekstiviestiä. Sama koskee kaikkia muitakin kutsuja joissa on vastauspyyntö.
 
Juuri samasta asiasta keskustelimme eilen- tosin ihan aikuisten synttärikutsut olivat kyseessä.
Mutta kun on tiedossa kutsutuillakin että vuokrataan paikka ja hommataan erikseen tarjoilut sitä muka mitä on ilmoitettu.
 
Samaa mieltä.

Ja sit semmoset o myös ärsyttäviä, et vastaavat tulevansa häihin ja kysyy oikein, voiko tyttöystävä tulla messiin. Sit jäädään kuitenkin ilmoittamati pois ja tehdään mukavasti lisälaskua häiden järjestäjille :headwall: Näin kävi siis meille.
 
vieras
No jos lapselle ilmaantuu reppuun synttäripyyntö sellaiselta jota en ollenkaan tunne / tiedä kera pyynnön että ilmoita JOS ET tule, niin jää ilmoittamatta, kyllä. Mielummin niin päin että pyydetään ilmoittamaan jos tulee. Minusta on outoa soittaa tuiki tuntemattomille ettemme tule synttäreillenne, kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapselle ilmaantuu reppuun synttäripyyntö sellaiselta jota en ollenkaan tunne / tiedä kera pyynnön että ilmoita JOS ET tule, niin jää ilmoittamatta, kyllä. Mielummin niin päin että pyydetään ilmoittamaan jos tulee. Minusta on outoa soittaa tuiki tuntemattomille ettemme tule synttäreillenne, kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
Eihän sitä soittaa tarvii kun tekstarinki voi lähettää. Ja en mäkään tunne juuri ketään päiväkodin lasten vanhemmista. Mulle riittää se että lapset tuntee toisensa ja ei lapset kutsu vieraita lapsia synttäreilleen. Kaverisynttäreillä ei kuitenkaan käsittääkseni oo tarkotus et vanhemmat on mukana. Lapset vaan käydään viemässä ja haetaan pois.

 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
Juu mut jos kutsutaan ja lapset ovat kavereita keskenään. Ni voi kai sitä nyt yhden tekstiviestin laittaa, että lapsi ei ole tulossa?
Tätä mieltä mäki oon. Ei luulis olevan iso vaiva yks tekstarin lähettäminen.

 
synttärisankarien äippä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapselle ilmaantuu reppuun synttäripyyntö sellaiselta jota en ollenkaan tunne / tiedä kera pyynnön että ilmoita JOS ET tule, niin jää ilmoittamatta, kyllä. Mielummin niin päin että pyydetään ilmoittamaan jos tulee. Minusta on outoa soittaa tuiki tuntemattomille ettemme tule synttäreillenne, kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
Näin kännykkäaikana ei tarvi soittaa,vaan tekstiviestin voi lähettää. Mielestäni ei ole liikaa pyydetty!
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapselle ilmaantuu reppuun synttäripyyntö sellaiselta jota en ollenkaan tunne / tiedä kera pyynnön että ilmoita JOS ET tule, niin jää ilmoittamatta, kyllä. Mielummin niin päin että pyydetään ilmoittamaan jos tulee. Minusta on outoa soittaa tuiki tuntemattomille ettemme tule synttäreillenne, kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
No kyllä mun mielestä toisten syntymäpäiville ruukataan mennä jos on kutsu saatu. Ja jos ei jostain syystä päästä niin sitten ilmoitetaan mahdollisimman hyvissä ajoin, oli sitten kysymys aikuisista tai lapsista.

Ja se lapsi jota sinä et tunne voi olla omalle lapsellesi hyvä kaveri, ainakin sinun lapsesi on hänelle tärkeä kun kerta haluaa tämän syntymäpäivilleen kutsua. Miltä luulisit että omasta lapsestasi tuntuisi jos hän saisi vaikka kutsua 8 päiväkotikaveria syntymäpäivilleen eikä kukaan ilmoita estymisestä. Yhdessä sitten odotatte kakkujen ja tarjaoamisien kanssa eikä ketään ilmaannu paikalle...?
 
Harmillista!!! :eek:

Mun esikoinen on syntynyt 15 joulukuuta ja aina kun vietettiin synttäreitä niin osallistuminen oli tosi nihkeetä.Kerran kyselin niin joulukiireet,painaa päälle kuulemma monia.
Jos viettäsitte tarpeeksi ajoissa vastedes juhlat.
Mun kokemus joulukuulta on kehno!!

On moukkamaista olla ilmoittamatta!!
Mut itekin olen kokenut sen,se on kurjaa..
 
törkeää
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Meillä vietettiin eilen tytön kaverisynttäreitä. 5 kaveria oli kutsuttu ja 2 niistä tuli. Kukaan ei ilmpoittanut ettei pääse/ halua tulla. Varasin siis tarjoiluja yhteensä kuudelle lapselle (oma mukaan luettuna) ja vaan puolet niistä oli paikalla. Mua vaan ärsytti niin suunnattomasti. Olkaa siis ystävällisiä ja ilmottakaa ettei lapsi oo tulossa jos niin pyydetään. Se ei oo iso vaiva laittaa vaikka tekstiviestiä. Sama koskee kaikkia muitakin kutsuja joissa on vastauspyyntö.
Samaa mieltä. Ilmoitetaan itse aina. Ymmärrän, ettei esim. loma-aikoina monetkaan pääse, mutta säästyttäis paljolta turhalta työltä ja surulta, jos vanhemmat viitsisi ilmoittaa etukäteen ettei lapsi tule :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Harmillista!!! :eek:

Mun esikoinen on syntynyt 15 joulukuuta ja aina kun vietettiin synttäreitä niin osallistuminen oli tosi nihkeetä.Kerran kyselin niin joulukiireet,painaa päälle kuulemma monia.
Jos viettäsitte tarpeeksi ajoissa vastedes juhlat.
Mun kokemus joulukuulta on kehno!!

On moukkamaista olla ilmoittamatta!!
Mut itekin olen kokenut sen,se on kurjaa..
Meillä tyttö on syntyny 19.12. joten nyt vietettiin jo viikko ennen synttäreitä. Kovin paljon sen aikasemmin ei viittis niitä viettää. Ja jos syynä on joulukiireet ni ei niitä luulis paljon hidastavan jos vaikka tunnin käy olemassa synttäreillä. Viime vuonna onneks kuitenkin kaikki kutsutut tuli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapselle ilmaantuu reppuun synttäripyyntö sellaiselta jota en ollenkaan tunne / tiedä kera pyynnön että ilmoita JOS ET tule, niin jää ilmoittamatta, kyllä. Mielummin niin päin että pyydetään ilmoittamaan jos tulee. Minusta on outoa soittaa tuiki tuntemattomille ettemme tule synttäreillenne, kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
Miten outoja ne tarha/koulukaverit voi olla, jos lapsi niitä päivittäin näkee....?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapselle ilmaantuu reppuun synttäripyyntö sellaiselta jota en ollenkaan tunne / tiedä kera pyynnön että ilmoita JOS ET tule, niin jää ilmoittamatta, kyllä. Mielummin niin päin että pyydetään ilmoittamaan jos tulee. Minusta on outoa soittaa tuiki tuntemattomille ettemme tule synttäreillenne, kun eikös se nyt ole aika selvää ettei outojen ihmisten syntymäpäiville ihan tuosta vaan ruukata mennä?
Miten outoja ne tarha/koulukaverit voi olla, jos lapsi niitä päivittäin näkee....?
Niinpä. Lapsen osallistuminen synttäreille ei käsittääkseni estä vanhempien tuntemista. Tai ei meilläkään estä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Harmillista!!! :eek:

Mun esikoinen on syntynyt 15 joulukuuta ja aina kun vietettiin synttäreitä niin osallistuminen oli tosi nihkeetä.Kerran kyselin niin joulukiireet,painaa päälle kuulemma monia.
Jos viettäsitte tarpeeksi ajoissa vastedes juhlat.
Mun kokemus joulukuulta on kehno!!

On moukkamaista olla ilmoittamatta!!
Mut itekin olen kokenut sen,se on kurjaa..
Meillä tyttö on syntyny 19.12. joten nyt vietettiin jo viikko ennen synttäreitä. Kovin paljon sen aikasemmin ei viittis niitä viettää. Ja jos syynä on joulukiireet ni ei niitä luulis paljon hidastavan jos vaikka tunnin käy olemassa synttäreillä. Viime vuonna onneks kuitenkin kaikki kutsutut tuli.
Mun tyttö on myös syntynyt 19.12. =)
Synttäreitä juhlitaan ensi perjantaina, ja ainakin viime vuonna kaikki kutsutut tulivat juhliin. Nyt on jo 6 vierasta ilmoittanut tulevansa, kutsuttuja on 8 joista yksi ei ole vielä saanut kutsukorttiaan (ei oo ollut päiväkodissa kun taisi juuri tulla isosiskoksi :heart: ).
 
niinpä
meillä oli häiden kanssa niin että kymmenen ihmistä jäi tulematta! olihan sitte kiv ku oltiin maksettu ruuat niille kymmenellekki!
nyt ois tytön synttärit ja pojan ristiäiset ens vkl ja kas ilmottanu et tulee! sanoin miehellekki et no teen pienen täytekakun ja jos ei riit kaikille ni sanon et mitäs étte ilmottanu! alkaa kiehumaan mikä on niin vaikeeta ilmotella et tuleeko vai ei!
 
äiti vain
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Niin ja lisätään vielää se, että lapselle ne synttärit ja kavereiden kutsuminen synttäreille on tärkeetä. Toivoisin myös vanhempien muistavan sen vaikka ei sankarin vanhempia tuntiskaan.
Joo,aivan ja vaikka itse olisi lääkäri niin duunariperheen lastenkin synttäreille voi oman kullannuppunsa päästää! Ei me olla niin kauheaa sakkia!

Täällä päin on tuokin yleistä, että katsotaan perhe alempi arvoiseksi ja lapsetkaan ei saa olla keskenään kavereita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vain:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Niin ja lisätään vielää se, että lapselle ne synttärit ja kavereiden kutsuminen synttäreille on tärkeetä. Toivoisin myös vanhempien muistavan sen vaikka ei sankarin vanhempia tuntiskaan.
Joo,aivan ja vaikka itse olisi lääkäri niin duunariperheen lastenkin synttäreille voi oman kullannuppunsa päästää! Ei me olla niin kauheaa sakkia!

Täällä päin on tuokin yleistä, että katsotaan perhe alempi arvoiseksi ja lapsetkaan ei saa olla keskenään kavereita.
No tuollanen luokittelu ja sen perusteella kavereiden määrittely on ihan älytöntä.
 

Yhteistyössä