Jos saatte kutsun lasten synttäreille ja siinä on pyyntö ilmoittaa jos ei pääse tulemaan niin ilmoittakaa. Olkaa niin kilttejä!

vieras
Onpa ärsyttävää!
Meillä kyllä tosin pojan lastenjuhlissa luki kutsukortissa vielä erikseen, että ilmoitathan tulostasi. Ja kaikki yllättäen tul ketä olimme pyytäneet. Eikä mekään sen paremmin vanhempia tiedetty, kun joskus nähty ohimennen kun on vienyt tai hakenut puistosta..
todella kurja juttu, ja vanehmmat kyllä sen verran voisi osoittaa olevansa fiksuja, että ilmoittaisivat. Itse olen ainakin ilmoittanut ja useasti kysynyt vielä lahjastakin, että varmasti olisi mieluinen.
 
Olivia
Vähän aiheen vierestä mut jos joku vetoaa siihen ettei lapsi voi tulla kaverisynttäreille missä ei siis vanhempia tartteta. Niin eikö sen voisi ottaa tilaisuutena mennä itse sillä aikaa jouluostoksille tai leipoa rauhassa kun lapsi ei kotona?! Ja tosi törkeetä olla ilmoittamatta. Hyviin tapoihin kuuluu ilmottaa, varsinkin jos se erikseen kutsussa mainitaan.
 
:| mun mielestä on törkeää olla ilmoittamatta.
Ja mitä joulukiireisiin tulee... on varmasti kaikenlaisia joulujuhlia, jotka voi osua samaan aikaan, mutta siinä on ainoat kiireet, mitä lasten kohdalle osuu - luulisin - eli tuskin ne kiiret ihan hirveesti vaikuttaa lasten olemiseen? (no kuljetusongelmat tietysti, mutta silti )
 
Mä olen alkanut tehdä niin että laitan päivämäärän ja kirjoitan jotain tyyliin "Ilmoitathan tuletko vai etkö tule", kun ihmiset tuntuu välillä tulkitsevan noita niin eri lailla, vaikka jos lukee "Ilmoitathan tulostasi" niin se luetaa niin että ilmoitetaan että tulossa ollaan, mutta jos ei olla tulossa, niin ei ilmoitella mitään... Tai päinvastoin.

Tosin minulla meinasi itsellä mennä palkokasvi nenään kun kaveri kutsui synttäreilleen ja kutsujen lopussa luki "PS: Ja kuten kaikki luonnollisesti tiedätte, kuuluu hyviin tapoihin ilmoittaa tulostaan". Jotenkin se tuntui siltä että meitä vieraita piti jotenkin "kouluttaa" kun olemme niin huonotapaisia :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mä olen alkanut tehdä niin että laitan päivämäärän ja kirjoitan jotain tyyliin "Ilmoitathan tuletko vai etkö tule", kun ihmiset tuntuu välillä tulkitsevan noita niin eri lailla, vaikka jos lukee "Ilmoitathan tulostasi" niin se luetaa niin että ilmoitetaan että tulossa ollaan, mutta jos ei olla tulossa, niin ei ilmoitella mitään... Tai päinvastoin.

Tosin minulla meinasi itsellä mennä palkokasvi nenään kun kaveri kutsui synttäreilleen ja kutsujen lopussa luki "PS: Ja kuten kaikki luonnollisesti tiedätte, kuuluu hyviin tapoihin ilmoittaa tulostaan". Jotenkin se tuntui siltä että meitä vieraita piti jotenkin "kouluttaa" kun olemme niin huonotapaisia :headwall:
meillä kutsussa luki että "Mikäli et pääse tulemaan ilmoitathan siitä äidilleni puh: 000-000000". Tuota ei kai pysty ymmärtämään väärin.

 
Sagwa harmaana
Täysin samaa mieltä. Ihmisiltä tuntuu täysin puuttuvan käytöstavat nykyään! Ei ihme, ettei tapoja opeteta kotona, kun vanhemmatkaan eivät hallitse edes alkeellisia sosiaalisia taitoja tai tapoja.

Mulla on lasten synttäreillä ollut sama pyyntö, että ilmoittaa jos ei pääse tai ilmoittaa erikoisruokavaliosta. Yleisesti vanhemmat ovat olleet fiksua väkeä ja tosiaan soittaneet tai tekstanneet mutta sitten on näitä tuppisuitakin tosiaan olemassa. En mäkään lasteni kaikkien päiväkotikavereiden vanhempia TUNNE henkilökohtaisesti mutta ei kai se lasten ystävyyttä estä? Viettäväthän he sentään 5 pv viikossa yhdessä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Mun mielestä kuuluu ilmoittaa, vaikka sitä ei pyydettäisikään.
Joo, mäkin kyllä yleensä ilmoitan (paitsi joskus oon unohtanut :ashamed: jos en heti ole muistanut ilmoittaa että ei päästä), mutta kuulemma jos ei erikseen vastausta pyydetä, niin ei ole pakko ilmoittaa. Näin minulle opetti etikettiä ystäväni, kun ihmettelin että miten kukaan ei ilmoita tulosta meidän tupareihin...
 
Minna
Mun lapsen synttäreille ei tullut vieraita, eikä vanhemmat ilmoittaneetkaan mitään. Asuimme ilmeisesti väärässä paikassa =) Muutaman kk:n päästä pidimme toiset juhlat, ja kutsuimme silloin samat ihmiset. Juhlat olivat eri paikassa, koska olimme muuttaneet. Tällä kertaa vanhemmat vaivautuivat jopa ilmoittamaan pääsystä tai esteistä, ja juhliin tuli jopa vieraita.
 
Wilma-73
Meillä poika vietti synttäreitään marraskuussa, on siis tuoreessa muistissa asia ja ärsyttää edelleen....Olen siis sitä mieltä että helppoa ja kohteliasta on laittaa se tekstari jos lapsi ei pääse juhliin!

Laitoin kutsuun että ilmoitathan mikäli lapsesi ei pääse osallistumaan, eräskin äiti ilmoitti KOLME tuntia ennen juhlia että heidän kaksi poikaansa eivät osallistu.. Siis en ole tajunnut että pitäisi laittaa jokin säädyllinen aika mihin mennessä pitää ilmoittaa! Mun mielestä toi oli tosi törppöä, eikä ollut kyse mistään sairastumisesta, sen tiedän varmaksi.
 
Saman sain minäkin karvaasti kokea menneellä viikolla. :/ Esikoinen kutsui kaikki eskarikaverinsa, eli 9 lasta. Ainoastaan 2 tuli paikalle, 3 ilmoitti ettei tule ja lopuista neljästä ei kuulunut mitään. Kyllä poikaa itseäänkin harmitti kun ei kaverit tulleetkaan, ei edes paraskaveri jonka kanssa leikkivät joka päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73 :
Laitoin kutsuun että ilmoitathan mikäli lapsesi ei pääse osallistumaan, eräskin äiti ilmoitti KOLME tuntia ennen juhlia että heidän kaksi poikaansa eivät osallistu.. Siis en ole tajunnut että pitäisi laittaa jokin säädyllinen aika mihin mennessä pitää ilmoittaa! Mun mielestä toi oli tosi törppöä, eikä ollut kyse mistään sairastumisesta, sen tiedän varmaksi.
No nyt mä ymmärrän, miksi tytön saamassa kutsussa luki tyyliin "Ilmoitathan 7.12. mennessä mikäli et pääse osallistumaan juhliin", ja juhlat oli 10.12. Sankarin äidillä on kaksi kouluikäistä lasta, ja on varmaan tuonkin oppinut kantapään kautta :/
 
Samaa täällä
Laitoin tytön synttäreille kutsun 5 tarhakaverille, ja pyysin ilmoittamaan eiliseen mennessä että tuleeko vai ei. Kaksi ilmoitti, muista ei mitään tietoa :/ Synttärit on ylihuomenna.
 

Yhteistyössä