-
25.12.08 14:42 #1
Merkkaako leipäjonot köyhyyden lisääntymistä?
Vai onko jonoja joka tapauksessa vain siksi että jotain jaetaan ilmaiseksi?
-
25.12.08 14:43 #2
Varmaan siks et jaetaan ilmaiseksi.
-
25.12.08 14:44 #3
Mä luulen, että ne jotka käyvät kun kerran ilmaiseksi saa, jättäisivät menemättä jos eivät oikeesti köyhät ensin muodostais niitä jonoja.
-
25.12.08 14:46 #4
Mä käyn ihan sen takia kun ei ole rahaa.Ei viitsi ostaa luottokortilla ruokaa.
-
25.12.08 14:46 #5ilopilleriVierailija
Mä oon kyllä kuullut, että on niinkin röyhkeitä ihmisiä, että suht hyvin toimeen tulevat työssä käyvät hakevat leipajonosta ilmaista ruokaa, koska ovat niin pihejä :/ .
-
25.12.08 14:52 #6Ei "viitsi" ostaa? Eikö tuo ole vähän perusteetonta hakea ilmaiseksi ruokaa? Saattaa jäädä joku oikeasti tarvitseva ilman.
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond
-
25.12.08 14:56 #7vendiinaVierailija
Meillä Lahdessa pitää saada toimeentulotukea että voi hakea ruokaa(siellä siis näytetään sitten se päätös minkä on saanut sossusta)..
-
25.12.08 15:00 #8
Ai pitäisi ostaa ruokaa velaksi velkojen lisäksi? :/
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa
-
25.12.08 15:02 #9
-
25.12.08 15:03 #10No ei tietenkään jos tietää ettei pysty niitä maksamaan. Mutta jos kyse on vain viitsimisestä niin se on väärin.
-
25.12.08 15:04 #11LahtelainenVierailijaEi pidä paikkaansa!
Alkuperäinen kirjoittaja vendiina
-
25.12.08 15:06 #12
Mä olen kivasti velkakierteessä.Sen takia en viitsi lisätä sitä.
-
25.12.08 15:06 #13Se onkin ihan hyvä! Siis ei velkakierre vaan ettei tahdo tehdä lisää!!!!
-
25.12.08 15:08 #14
Jep
-
25.12.08 15:14 #15
No eihän tuo ole oikein, esimerkiksi perhe joka asuu velkaisessa omakotitalossa, ja toinen puolisoista menettää työpaikkansa, saattaa ylittää toimeentulonormit, kun sen omakotitalon lainan lyhennyksiä ei lasketa kuluiksi, mutta todellisuudessa heillä saattaa tuossa tilanteessa olla vähemmän rahaa käytettävissään, kun sillä toimeentulotukea saavalla perheellä. Se ruoka apu saattaa auttaa heidät pahemman ylitse.
Varmaan leipäjonoissa on sitä väärinkin käyttäviä, mutta ei se tarkoita sitä, että leipäjonot olisivat tarpeettomia.
Me emme ole leipäjonossa käyneet, mutta ilman muuta haluaisin ennen pitää kotini, jos siihen jollakin tavalla mahdollisuus olisi.
MUOKS, ja vielä me olemme siis molemmat töissä, eikä ihan heti tuommoista riskiä ole, mutta tuo on yksi sellainen kuvitteellinen tilanne, jolloin minä saattaisin jonossa olla.
Eipä työssäkäyvillä ole päiväsaikaan aikaa mihinkään jonoon mennäkään.
-
25.12.08 15:15 #16Tässä on kyllä hyvä pointti! Korothan sossu ottaa huomioon muttei lyhennystä.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3
-
25.12.08 15:22 #17
en minä ainakaan haluaisi osta velaksi ruokaa, jos eiole IHAN PAKKO.
-
25.12.08 15:24 #18Mitä ero itse asiassa on ostaako velaksi ruokaa vai jotain muuta? Ihan samahan se on!
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas
-
25.12.08 15:28 #19
mä en ostakaan MITÄÄN velaksi. Vain reseptilääkkeet ole joskus pakon edestä joutunut ostamaan velaksi, enenmin läääkeet kin se että mies kuolisi sydäntautiinsa, mutta sekin on TOSI havoin.
-
25.12.08 15:33 #20vendiinaVierailijaNo ainakin minulta pyydettiin nuo paperit kun muutama vuosi sitten hain kirkolta ruokaa...´Jokatapauksessa hyvä systeemi mun mielestä niin ei sitten sellaiset ketkä ei tarvitse oikeasti pääse hakemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Lahtelainen
-
25.12.08 15:33 #21ööööVierailijaMun ex-työkaveri on just tollanen. Hän osti juuri ihan uuden hienon auton ja nyt yrittää pärjätä 20 eurolla viikossa. Ruuat hakee ilmaiseksi...
Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri
-
25.12.08 15:35 #22pöhVierailijaViitsi?!
Kyllä meidän taloudessa joskus joutuu ostamaan luotolla ruokaa, viitsis tai ei. Joskus on tullut yllättäviä menoja sen verran, että luotolla on ruoka ostettu. Mut en mä ainaisesti luotolla ruokaa ostas.
-
25.12.08 15:38 #23vendiinaVierailijaJoillain ihmisillä ei ole edes MAHDOLLISUUTTA ostaa velaksi ruokaa eikä mitään muutakaan.En tietenkään tarkoita että velaksi ostaminen mitenkään hyvä juttu on mutta minulla ei ole edes sitä "back up:ia" eli kun rahat on loppu ne on loppu!
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas
-
25.12.08 15:40 #24
Mä jotuisin ihan joka kuukausi ostamaan kortilla.Entäs sitten kun sekin kortti on täysi?Ollaan nälässä vai?Kuukausi maksut nousee samalla.Nytkin uhkaa pankkilaina mennä ulosottoon.
Alkuperäinen kirjoittaja pöh
-
25.12.08 15:43 #25
Ei suoranaisesti, vaan että kaikki on niin kallista ettei ruokaan mahdollisesti jää rahaa. On eläkeläisiä joilla isot lääkekulut ja eläkkeet ei tahdo riittää millään ja jostain sitä ruokaa on saatava ja samoin on lapsiperheitä joilla isot lainat painavat päälle.

Lainaa