Lukon uudelleen sarjottamisesta kysymys...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Muuttaessani tähän vuokra asuntoon sain luonnollisesti 3avainta joista kaksi annoin vara-avaimiksi jotka molemmat valitettavasti katosi :/
Kysyisinkin siis nyt että pystyykö jotenkin keplottelemaan niin sen sarjoituksen kanssa ettei joutuisi ihan täyttä maksua maksamaan?
Tuntuu vaan niin epäreilulta ruveta maksamaan täyttä hintaa siitä että kaks huolimatonta on menny hävittämään mun avaimet.
 
Eiköhän vastuu ole asukkaalla eli en usko että saisit mitenkään keploteltua. Kun jos joskus muutat pois ja ne avaimet löytyykin niin niillä pääsis sisään uuden asukkaan kotiin ja ei se ois reilua, vaikka miten vannois ettei niitä käytetä tms.

Mä hukkasin mun vanhempien asunnon avaimen, mut mä tiedän et se on täällä kotona jossain ja eiköhän se joskus vastaan tule. Eivät vielä ole ainakaan myymässä joten no hätä.
 
mie
Voi sinua höpsöä... kyllä se sun syysi on, jos annat avaimiasi eteenpäin ja ne katoaa. Pyydä maksu niiltä kadottajilta. Voithan sä kysyä vuokranantajalta, riittääkö jos vaan teetät uudet avaimet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Voi sinua höpsöä... kyllä se sun syysi on, jos annat avaimiasi eteenpäin ja ne katoaa. Pyydä maksu niiltä kadottajilta. Voithan sä kysyä vuokranantajalta, riittääkö jos vaan teetät uudet avaimet.
Niin kait mun ois vaan pitäny olla luottamatta siskoon ja poikaystävään että ei ne niistä avaimista huolta pidä...niinku ei näköjään pitänykkään.
Mun käsittääkseni näitä avaimia ei voi teettää.
 
vieras
uuden lukon sarjoitus maksaa..itellä oli avain hävinny ja vuokra-as pois ja olin muuttamassa,laitoin ilm taululle avaimen katoamis-ilmotuksen,löytäjä vei talotoimikunnan pj sen ja pyysin jättämään yht tiedot että voia palkita ,jos avain löytyy...!!nuori poika tuli käymään ja annoin 50 e pojalle!oli mielissään!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uuden lukon sarjoitus maksaa..itellä oli avain hävinny ja vuokra-as pois ja olin muuttamassa,laitoin ilm taululle avaimen katoamis-ilmotuksen,löytäjä vei talotoimikunnan pj sen ja pyysin jättämään yht tiedot että voia palkita ,jos avain löytyy...!!nuori poika tuli käymään ja annoin 50 e pojalle!oli mielissään!!
Kyllä sen hinta riippuu siitä, montako avainta teetetään, montako lukkoa ja mikä lukkorunko.

120e exec-lukosta useilla avaimilla kuulostaa liian halvalta. Avaimia tarvitaan varmaan 4, koska vuokranantajallakin on varmasti avain.
 
Vieras
Sen mä kyllä tiedän että niitä avaimia ei kyllä löydy enään kissojen tai koirienkaan kanssa että "katoamis ilmoitusta" niistä avaimista mun on turha tehdä.
Täytyypä tiedustella että saako noista avaimista oikeasti teetettyä uusia.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
Mun käsittääkseni näitä avaimia ei voi teettää.
Jos ne on exec avaimia (musta muovipää), niitä voi kyllä teettää lisää, mutta vuokranantajan luvalla ainoastaan (sillä on ne tarvittavat koodit). Millasia tumpeloita sun sisko ja poikaystävä on, kun kadottelee noin toisen avaimia. Kadottaako ne omansakin samaan tahtiin?

Ja tosiaan, et sä millään kepulikonsteilla halvemmalla pääse, omaa huolimattomuuttasihan se on, että avaimet ovat kadonneet.
 
Minulla on sama juttu..Minulla oli kaksi avainta joista toinen katosi. SKV isännöi tuota taloa ja sanoivat siellä, että on vuokranantajan päätettävissä sarjoitetaanko uudestaan (eli oman oven lisäksi ainakin ulkoovi, mahdolliset roskiksen tai pyörävaraston ovet YM!) vai teetetäänkö vain uusi avain. Itsellä useamman oven sarjoitus tulisi maksamaan 250-300e, yksi uusi avain muutaman kympin.

Kyse on siis abloyn ecex (tai joku semmonen :D avain.)
 
vieras
Lisäavainten tilaus
Huoneistoiden lisäavainten tilausoikeus on asunto-osakeyhtiöissä huoneiston osakkailla ja vuokrataloyhtiöissä huoneiston vuokralaisella. Avaintilaukseen vaaditaan valtakirja, mikäli avaimen tilaa henkilö, jolla ei ole tilausoikeutta. Avaintilaukset tehdään asikaspalvelupisteessämme. Lisäavainten tilaus on aina maksullista, maksu suoritetaan avainten tilauksen yhteydessä. Lisäavainten tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin, sillä avainten toimitus tehtaalta saattaa kestää jopa muutaman viikon.

Tuo löyty meijän huolto yhtiön sivuilta eli eikös toi nyt meinaa sitä että niitä avaimia vois teettää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisäavainten tilaus
Huoneistoiden lisäavainten tilausoikeus on asunto-osakeyhtiöissä huoneiston osakkailla ja vuokrataloyhtiöissä huoneiston vuokralaisella. Avaintilaukseen vaaditaan valtakirja, mikäli avaimen tilaa henkilö, jolla ei ole tilausoikeutta. Avaintilaukset tehdään asikaspalvelupisteessämme. Lisäavainten tilaus on aina maksullista, maksu suoritetaan avainten tilauksen yhteydessä. Lisäavainten tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin, sillä avainten toimitus tehtaalta saattaa kestää jopa muutaman viikon.

Tuo löyty meijän huolto yhtiön sivuilta eli eikös toi nyt meinaa sitä että niitä avaimia vois teettää.
Kaikkia avaimia yleensä voi teettää uusia. Siitä tuskin on kysymys. Mutta usein ne avaimet halutaan KAIKKI takaisin, jotta seuraava asukas voi asua asunnossa huoleti. Jos ei saada takaisin, niin saatetaan haluta sarjoittaa uudestaan.

Kerrostaloissa huolta aiheuttaa usein varastelu pyörävarastoissa, kun sinne mennään niillä vanhoilla avaimilla. Ja kalliiksihan tulee juuri usean oven sarjoitus uudestaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisäavainten tilaus
Huoneistoiden lisäavainten tilausoikeus on asunto-osakeyhtiöissä huoneiston osakkailla ja vuokrataloyhtiöissä huoneiston vuokralaisella. Avaintilaukseen vaaditaan valtakirja, mikäli avaimen tilaa henkilö, jolla ei ole tilausoikeutta. Avaintilaukset tehdään asikaspalvelupisteessämme. Lisäavainten tilaus on aina maksullista, maksu suoritetaan avainten tilauksen yhteydessä. Lisäavainten tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin, sillä avainten toimitus tehtaalta saattaa kestää jopa muutaman viikon.

Tuo löyty meijän huolto yhtiön sivuilta eli eikös toi nyt meinaa sitä että niitä avaimia vois teettää.
Kaikkia avaimia yleensä voi teettää uusia. Siitä tuskin on kysymys. Mutta usein ne avaimet halutaan KAIKKI takaisin, jotta seuraava asukas voi asua asunnossa huoleti. Jos ei saada takaisin, niin saatetaan haluta sarjoittaa uudestaan.

Kerrostaloissa huolta aiheuttaa usein varastelu pyörävarastoissa, kun sinne mennään niillä vanhoilla avaimilla. Ja kalliiksihan tulee juuri usean oven sarjoitus uudestaan.
Eli mä siis voin teettää niiden kahden hävinneen avaimen tilalle uudet mutta sitten jos/kun muutan pois niin lukot joudutaan todennäköisesti sarjoittamaan uudelleen jonka mun sisko ja tätä nykyä exä saa maksaa, hah.
 
Juhuu.

Exec avaimia tehdään suomessa vain yhdessä paikassa, tavan suutarit ei niitä tee. Abloylla on joka avaimesta tiedot, montako niitä on olemassa. Teettää voi lisää avaimia isännöitsijän luvalla ja koodeilla, mutta turhaa sitä on teettää kadonneen tilalle koska tietoihin tulee näkymään että sinulla pitäisi olla esim sen ensimmäisten kahden lisäksi yksi uusi teetetty avain.

Ei voi oikein kierrellä tuota juttua :/ Oppiipahan toivottavasti jotain..
 
vieras
Kai tekin nyt herranjumala luottaisitte omaan siskoonne ja poikaystäväänne että ne pitää avaimista huolta! Hävittipähän ainakin siinä mun avainten ohella omatkin avaimensa :D Vahingon ilo paras ilo :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Ja vielä semmosen vinkin sain jostain, että ei voitaisi vaatia maksamaan sarjoitusta jos ei ole kirjannut mihinkään saaneensa niin ja niin montaa avainta.
Kyllä mä ainakin jouduin laittamaan nimet paperiin että oon saanut niin ja niin monta avainta
 
Sukaton
No ei voi mitään jos kalastaessa putoaa pari avainta järven syvimpään kohtaan :(

Toisaalta en tiedä joutuuko maksamaan koko takuuvuokran, mutta miksi hitossa et viskonut niitä avaimia naulalla johonkin metsään (juu asun Lahdessa, täällä on kai keskustassa enemmän puistoja kuiin "siellä").
 

Yhteistyössä