kukkavihkon tekeminen itse hautajaisiin?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
siinähän tuo tulikin.pitäisi itse tehdä kukkavihko hautajaisiin mutta ei mitään hajua et miten?olisiko vinkkejä/kuvia jollain laittaa...?ja itse tosiaan pitää tehdä kun ei ole varaa monia kymppjä laittaa valmiseen :(.
niin ja kysäsempäs samalla et millanen vaatetus lapsilla tulisi hautajaisissa olla,ihan mustako?kun meidän tyttöjen kaapista mitään tummaa ei löydy eikä olisi varaa alkaa ostelemaankaan,huoh....
kiitos jos joku viitsii vastata
 
aamuäree ehti jo kirjautua ulos
Vaatetta kirpparilta?
En mä ole lapsilla mustaa vaatetusta hautajaisissa monastikaan nähnyt, jotain hillittyä ja valkoista paitapuseroa tms. Siistit vaatteet, ei välttämättä kovin kirkasväristä.

Entäs tuo kukkajuttu- voitko ottaa yhteisenä jonkun toisen kanssa?
 
muistaakseni mutsi joskus teki. Sillä oli sitä vihreää sientä ja siihen tökitiin ne kukat ja vihreät. Hyvä tuli.

Tytöille vois laittaa viininpunaiset mekot valkoisen paidan kanssa, menee sit myöhemminkin vaaleanpunaisen kanssa.
 
ap
pitää varmaan kirppiskierrokselle lähteä.toivottavasti sattus hyvä tuuri ja löytys jotain...
noista kukista,kaikki ketkä hautajaisiiin tulevat,aikovat hankkia itse omat kukat eli ei tule kysymykseenkään et porukalla jonkun kanssa tehtäs yhteinen,mukavaa...
 
aamuäree
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitää varmaan kirppiskierrokselle lähteä.toivottavasti sattus hyvä tuuri ja löytys jotain...
noista kukista,kaikki ketkä hautajaisiiin tulevat,aikovat hankkia itse omat kukat eli ei tule kysymykseenkään et porukalla jonkun kanssa tehtäs yhteinen,mukavaa...
No voi :/ kuinka läheinen vainaja? Ei sen kukkalaitteen tarvi hirmuisen iso olla, olen nähnyt ihan kimppujakin laskettavan.
 
Pienet lapset voi pukea niihin vaatteisiin, joita kotoa löytyy. Olen ollut hautajaisissa, joissa pikkutytöillä oli mummonsa hautajaisissa vaaleanpunaiset talvihaalarit, eikä herättänyt pahennusta. Ei kannata liikaa rasittaa itseään vaatekysymyksillä.
 
vieras
Voisit tehdä pajusta pohjan ja siihen kuusen tai männyn oksia, käpyjä ym. metsän antimia. Kirjoitat itse muistovärssyn ja käyt jossain laminoimassa se. Lasten vaatteiksi käy siistit ja hillityt perusvaatteet.
 
kuvia hautajaiskukkasista löytyy netistäkin hautaus- ja kukkamyymälöiden sivustoilta. valmiit kukka-asetelmat lähtevät hintaluokasta 30-40? ylöspäin. myös kimppuja käytetään hautajaiskukkina. ja yksittäisiä kukkasia esim. ruusuja.
jos vainaja ei ole aivan lähisukulainen, voi hautajaisiin viedä myös surunvalitteluadressin.
 
no
Lapsilla on nykyään kaikenlaista ihan kummallista hautajaisissa päällä. Paras oli esiteinin punainen bilehilemekko...

Jos haluaa pukea lapsensa siististi hautajaisiin, voi aina kysyä kavereilta apua ja vaatetta lainaan. Minä ainakin lainaisin mielelläni, sekä lapsille että aikuisille, jos joku kaveri pyytäisi.

Kukkavihon tekemiseen tarvitsee sientä, kukkia ja taitoa.
 
Mäkin ehdottaisin et ei mihinkään sieneen tee sitä kukkaa vaan pohjaksi tosiaan havuja sillai viuhkamaisesti, litteästi ja sitten siihen sitoo toiselle puolelle jotain kukkia päälle. Ja nauhalla kiinni ja siihen kortti jossa muistolause. Ja lapsille jotain hillittyä yksinkertaista päälle. Kirppikseltä varmaan löytyy jos viitsii etsiä
 
Mun pojilla on ollut hautajaisissa valkoiset kauluspaidat ja tumman ruskeat samettihousut. Likalla oli harmaa villakangasmekko, valkoinen body ja valkoiset sukkikset. Ja vie joku kimppu vaan.
 
ap
kiitos kaikille vinkeistä.miehen mummo kuoli joulun välipäivinä joten lähisukulainen on.itse olen vain jotenkin tumpelo noiden sommittelemisten kanssa,mikä käy minkäkin kanssa....mutta ei se auta,pakko yrittää kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos kaikille vinkeistä.miehen mummo kuoli joulun välipäivinä joten lähisukulainen on.itse olen vain jotenkin tumpelo noiden sommittelemisten kanssa,mikä käy minkäkin kanssa....mutta ei se auta,pakko yrittää kuitenkin.
sen vielä sanon, ettei kukkien määrä/hinta tms. ulkokultaisuus kerro surun määrää. hyvin vaatimattomallakin kukkasella voi ottaa osaa suruun ja olla tukemassa lähiomaisia. sama koskee vaatetustakin.
 
mietippä vielä
Halvemmistakin kukista tekevät liikkeessä hienoja ja isoja sidottuja kimppuja. ei hävennyt yhtään kukkavihkoille. Tosi iso maksoi 40?. Tuo summa menee itse tehden hujauksessa eikä varmasti riitäkkään.

Klassinen, hieno ja yksinkertäinen on yksi pitkä ruusu.
 
Turkilmas
Hei vinkki! Mun isä kuoli maaliskuussa ja appivanhemmat tahtoivat muistaa osaltaan isääni. Antoivat mulle 20? ja pyysivät ostamaan sillä kukkia haudalle. Menin kukkakauppaan ja tilasin itse kukkavihon. Se maksoi muistaakseni 50?. Sitten sanoin että tarviin myös jonkun kimpun, joka sais maksaa 20?. Myyjä sitten teki sillä rahalla siinä paikan päällä kimpun. Se oli semmoinen vihkomainen ja aivan tavattoman kaunis. Siihen ei tietenkään tullut sitä nauhaa, mutta toisaalta kyllähän kortti ajaa vallan saman asian.

Kannattaa oikeesti siis pyytää hautajaisiin kukkakimppu, nuo myyjät kun osaavat asiansa ja tekevät tilaisuuteen sopivia kimppuja.

Ja rehellisesti sanottuna, tuo appivanhempien parinkympin kimppu oli huomattavasti kauniimpi kuin mun kukkavihko. Ja YKSIKÄÄN ihminen ei katso kieroon vaikka sulla ei kallista kimppua oliskaan.

Mitä vaatteisiin tulee: niissäkin on tärkeintä että ne ovat siistit, eikä iloisenkirjavat.
 
Rukoilijasirkka
Kukkakaupat voi tehdä kimpun halvemmalla, jos se on sidottu, eikä sieneen tökitty. Ja mun mielestä sidottu on kyllä makeemman näkönen, jos vaan on hyvin, eikä huonosti sidottu.
 
vieras
Havut ja tulppaanit olis tosi kaunis talvinen kukkalaite. Suomessa on aina vaan niitä samanlaisia. Meillä osa suvusta kuolee Ruotsissa, siellä on aina niin kauniita ja omanlaisiaan kukkia hautajaisissa.
 

Yhteistyössä