Mistä asunto kun häikkää luottotiedoissa?

  • Viestiketjun aloittaja äitsy
  • Ensimmäinen viesti
äitsy
Mistä ihmeestä enää voi saada vuokralle asuntoa kun luottotiedot ei ole kunnossa??

Itse olen asiani sotkenut ja merkintää haalinut, mutta nyt kun korjausliike on tehtynä ja talous pyörii onkin joka paikassa sama ongelma edessä. Ei tipu asuntoa kun ei ole luottokelpoinen...

olo on kurja ja tuntuu todella pahalta olla kakkosluokan kansalainen...
 
juu
Ihan varmasti saat yksityiseltä tai kaupungilta(jos et ole kaupungille velkaa)tai jos haluut ostaa kämpän tms osta se puolison nimis jos sellanen löytyy.Kato muuttuviin olosuhteisiin pitää mukautua.
 
Vieras
Mitenköhän nää vuokranantajat suhtautuvat jos on näyttää suositukset edellisiltä vuokranantajilta, että on vuokrat ym hoidettu?
Tai esim VVO, jonka asunnoissa oon asunut aikasemmin eikä ikinä ole ollut ongelmaa, mutta jos on kaupungin vaihto edessä...heillä kun on suuri ero siinä miten kohtelevat meitä ö-luokan kansalaisia eri kaupungeissa!
 
vuokranantaja
...Olen itse ns.liberaali vuokranantaja, kysyn ainoastaan miten edellisten vuokrien hoito on sujunut ja soitan edellliselle vuokranantajalle: Jos vuokranmaksupäivä on viides, en ota tuota sen 15. maksajaa.
Onko muita kuin vuokrarästejä tonni vai 15 on minulle yksi kilin ##### hailee.....et näin.
 
"jonttu"
täällä päin ei ole mitään mahdollisuutta saada yksityiseltä asuntoa. Eikä meinaa kunnaltakaan saada asuntoa, emmekä haluaisi muuttaa kaupunkiin mutta kai se on pakko. :(
 
Jotkut yksityiset vuokraa jotkut ei..Eikun vaan kyselemään! Ja täällä ainakin Vvo ei anna asuntoa jos on vuokria jäänyt joskus maksamatta,siis ei tarvii olla edes heille,vaan ylipäätänsä..Mutta taas kaupungin asuntopalvelusta saa asunnon!
 
Mama the strange
Meilläpäin ei saa asuntoa kaupungilta eikä yksityisiltä, eikä mistään muualtakaan, jos ei ole luottotietoja.
Itse sain asunnon kaupungilta vasta sosiaaliasiamiehen uhattua haastaa kaupungin vuokra-asunto oy.n oikeuteen... Koska lapsiperhettä ei saa taivasalle jättää.

Nyt on samassa asunnossa asuttu viisi vuotta. Joka ikinen vuokra on maksettu ajallaan. Rästejä ei ole penniäkään. Ei polteta tupakkaa, eikä naapureilla ole mitään valittamista, ei ole sotkettu asuntoa. Ollaan niin sanotusti ihanteellisia vuokralaisia.
Ainut vipaus ovat minun pilalla olevat luottotietoni.
Uudesta asunnosta on turha haaveilla.
 
KulkuriVain
Hei ihmiset voitteko kukaan auttaan mua neuvota taikka antaa jotakin hyödyllistä linkkiä? Asiat on näin että täs joku aika sitten meni luottotiedot, ja vuokrarasti! nyt olen asunnoton asustelen välil kavereil ja välil tyttöystävän mutsin tykönä aika noloo ikäkin on kummiskin 25V.. Niin tietääkö kukaan miten täs kantsis toimija? olisko vaikka jotain linkkiä mistä voisi saada asuntoa esim yksityisilt olen käyny muutaman paikan läpi aina ku olen soittanu niin sanottiin et joo soita huomenna ja seuraavana päivänä ei vastata, taikka sanotaan et asunto meni jo just :( Sossu olisi kummiskin takaajana siihen vuokraan mut eine yksityiset ilmeisesti luota vaikka tarkoitus onki löytää asunnon vaikkapi yksityiseltä ja sit ku pääsis kotiutuun niin voisi perätti miettiä seuraava askelta esim työpaikan ettimistä mut ku ei ole omaa asuntoa niin aika hankala töihinki lähteä liikkumaan? antakaa jotain paikkoja jos jollain on edes jonkinnäköistä hajua asiasta!! kiitos etukäteen!
 
me kyllä
Annettiin vuokralle just sellaselle joka asiallisesti ekan puhelun aikana selitti että hänellä on luottotiedoissa merkintä ja että on kaikki maksut yms hoidettu. en sitten edes asiaa tarkastanut.
niin ja asiaan vaikutti se että kela maksaa suurimman osan vuokrasta ja vuokralainen sitten
oman osansa samana päivänä,.

Muutaman kerran on pyytänyt paripäivää lisää maksuaikaa, ja ollaan annettu kun on tosiaan etukäteen aina pyytänyt ja muuten maksanut aina ajallaan.

On muuten maailman paras vuokralainen, nyt 2 vuotta asunut ja asunto on paljon paremmassa kunnossa ku sillon ku me siellä asuttiin, toki ite ollaan maksettu tapetit yms, mutta vuokralainen on tehnyt työt :D
 

Yhteistyössä