+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 19. Osumia 19
Ketju: Milloin on siskopuoli?
-
18.01.09, 19:09 #1mietiskelijäVierailija
Milloin on siskopuoli?
Sitä mietin että mitenkäs se nyt menikään että milloin sanotaan että joku on toisen sisko/velipuoli? Riittääkö että vanhemmat asuvat yhdessä vai tarvitseeko olla yhteinen isä tai äiti?
Entä jos on äitipuoli niin pitääkö silloin olla naimisissa vai riittääkö seurustelusuhde vai mikä?
Kiitos jos joku osaa valaista
-
-
18.01.09, 19:10 #2lilliVierailija
jos on eri isä.
-
18.01.09, 19:11 #3
Mulla on siskopuoli. Meillä on sama isä mutta eri äidit. Mun mielestä me ollaan "puolisiskoja".
Tuohon äitipuoliasiaan en osaa sanoa, luulen että näistä "puolikkaista" on niin monta näkemystä kun on ihmistäkin
-
18.01.09, 19:11 #4
Jos on eri isä tai äiti.
-
18.01.09, 19:12 #5
-
18.01.09, 19:13 #6apVierailija
Ok eli ei siis silloin jos on ns. uusioperhe. Että vanhemmat ovat kimpassa mutta lapsilla ei ole mitään geneettistä yhteyttä.
Kiitos selvennyksestä
-
18.01.09, 19:14 #7Mä käytän mun isän vaimon lapsesta nimitystä siskopuoli.
Alkuperäinen kirjoittaja ap
*muoks* Saatetaan jopa lyhentää ihan vaan siskoiksi, jos ollaan yhdessä liikenteessä.. Eihän se ole virallisesti oikein, mutta selventää ulkopuolisille parhaiten.
-
18.01.09, 19:14 #8
No voi olla geneettinen yhteyskin.
Siis sama isä tai äiti.
-
18.01.09, 19:15 #9apVierailijaNiin mutta siis ilman geneettistä yhteyttä se ei ole siskopuoli, vai?
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon
-
18.01.09, 19:17 #10apVierailijaNo niin.. Tätä mä justiinsa tarkoitin että voiko näinkin olla.. Eli kai se on sitten ihan vaan mitä kukin tykkää käyttää
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis
-
18.01.09, 19:17 #11
Riippunee, miten kattoo.
Toisille on, toisille ei. Mut periaatteessa ei, koska silloin ei virallisesti olla sukua keskenään. Eli periaatteessa semmoiset sisarukset vois mennä keskenään naimisiinkin, eikö?
-
18.01.09, 19:18 #12apVierailijaTotta. Näin se varmaan on. Eli virallisesti eivät ole siskopuolia.. Kävis järkeen
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon
-
18.01.09, 19:20 #13vierasVierailija
Mä sit taas koen, että mun lapset on ihan veljiä eikä mitään puolikkaita... Asuvat kerta samassa taloudessa ja kuopuksen isä on "isä" molemmille... Vaikkakin eri isät oikeasti ovatkin.
-
21.09.10, 15:58 #14"vieras"Vierailija
siskopuoli?
mun kaverilla on siskopuoli, ja niillä on sama äiti, mut eri isä. Mä oon yrittäny sanoo sille, ettei se oo sen sisko vaan siskopuoli (tai puolisisko
sama asia?) mutta se väittää, että ku on sama äiti, niin ne geenit on niin samanlaiset, koska jos nainen saa tytön, niin ne geenit tulee enemmän äitistä ku isästä, joten sillä ei periaatteessa oo merkitystä. niin se väittää, mutta ehkä se vaan haluu sanoo että se on sen sisko, eikä puoliksi vaan. mutta oon omaksi tiedoksi vaan yrittäny ettii netistä, että onko se totta, mut en oo löytäny. Voisko joku auttaa? :S
ja sitte lisäksi, mun toinen kaveri sano, ku kysyin, mitä eroa on siskopuolella ja puolisiskolla on, niin se sano, että se ero niillä on, että sanotaan siskopuoli, eikä puolisisko
se on siis ehkä sama asia, niin mä ymmärsin. vastatkaa kiitos
-
21.09.10, 16:03 #15ikää oli?Vierailijasiis onko kaverisi jotain 13v vai??? sillä on taitanut jäädä toi biologia vähän retuperälle. geenit enemmän äitistä jos on tyttö, hallelujaa.... siskopuoli on jos on eri isä/äiti. äitipuoli on isän uusi vaimoke, jos haluuaa kutsua sitä äitiksi
Alkuperäinen kirjoittaja "vieras";22079387 begin_of_the_skype_highlighting********* *****22079387******end_of_the_skype_high lighting begin_of_the_skype_highlighting********* *****22079387******end_of_the_skype_high lighting
-
21.09.10, 16:08 #16
Mun mielestä sä oot aika ilkee jos jatkuvasti korjaat asiaa. Jos tuntevat olevansa siskoksia niin paljon se on sulta pois? Puolet

Onko sillä nyt muutenkaan mitään merkitystä?
Voiko adobtio lapsi kutusa samassa perheessä olevia lapsia sitten ollenkaan sisarikseen...kaikki kun ei ole kiinni geeneistä.
-
21.09.10, 16:10 #17"PåDenDär"Vierailija
Mulla on pelkästään veljiä, vaikka yhden kanssa on molemmat vanhemmat samat, toisen kanssa on sama äiti ja kolmannen kanssa sama isä.
ja kaksi vanhimpaa kutsuvat toisiaan veljiksi, vaikka heillä ei ole mitään biologista yhdistävää tekijää
eli fiiliksen mukaan.
-
21.09.10, 16:30 #18
Miun muksuilla on eri isät, mutta koskaan ei olla siskopuolista puhuttu... Toki tiedän että he sitä ovat, mutta siskoksia ne kuitenkin meidän perheen puheissa on...
-
22.09.10, 15:13 #19sesama:)Vierailija
Tykkää
Tilaa uutiskirje
Markkinat
Horoskooppi
TV-Maailma
Blogit
Kerhot

Lainaa

Onko yleistä että kasvattajat eivät myy koiranpentuja perheisiin joissa vauva...
Tänään, 14:39 Mitäs nyt?