+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 19. Osumia 19
    mietiskelijä
    Vierailija

Milloin on siskopuoli?

Sitä mietin että mitenkäs se nyt menikään että milloin sanotaan että joku on toisen sisko/velipuoli? Riittääkö että vanhemmat asuvat yhdessä vai tarvitseeko olla yhteinen isä tai äiti?

Entä jos on äitipuoli niin pitääkö silloin olla naimisissa vai riittääkö seurustelusuhde vai mikä?

Kiitos jos joku osaa valaista

lilli
    Vierailija
    jos on eri isä.

Mulla on siskopuoli. Meillä on sama isä mutta eri äidit. Mun mielestä me ollaan "puolisiskoja".
    Tuohon äitipuoliasiaan en osaa sanoa, luulen että näistä "puolikkaista" on niin monta näkemystä kun on ihmistäkin

Jos on eri isä tai äiti.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja lilli
    jos on eri isä.
    tai äiti

ap
    Vierailija
    Ok eli ei siis silloin jos on ns. uusioperhe. Että vanhemmat ovat kimpassa mutta lapsilla ei ole mitään geneettistä yhteyttä.

Kiitos selvennyksestä

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    Ok eli ei siis silloin jos on ns. uusioperhe. Että vanhemmat ovat kimpassa mutta lapsilla ei ole mitään geneettistä yhteyttä.

Kiitos selvennyksestä
    Mä käytän mun isän vaimon lapsesta nimitystä siskopuoli.

*muoks* Saatetaan jopa lyhentää ihan vaan siskoiksi, jos ollaan yhdessä liikenteessä.. Eihän se ole virallisesti oikein, mutta selventää ulkopuolisille parhaiten.

Kiitos selvennyksestä
    No voi olla geneettinen yhteyskin. Siis sama isä tai äiti.

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon

Kiitos selvennyksestä
    Niin mutta siis ilman geneettistä yhteyttä se ei ole siskopuoli, vai?

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ruttis

Kiitos selvennyksestä
    Mä käytän mun isän vaimon lapsesta nimitystä siskopuoli.

*muoks* Saatetaan jopa lyhentää ihan vaan siskoiksi, jos ollaan yhdessä liikenteessä.. Eihän se ole virallisesti oikein, mutta selventää ulkopuolisille parhaiten.
    No niin.. Tätä mä justiinsa tarkoitin että voiko näinkin olla.. Eli kai se on sitten ihan vaan mitä kukin tykkää käyttää

Kiitos selvennyksestä
    Riippunee, miten kattoo. Toisille on, toisille ei. Mut periaatteessa ei, koska silloin ei virallisesti olla sukua keskenään. Eli periaatteessa semmoiset sisarukset vois mennä keskenään naimisiinkin, eikö?

ap
    Vierailija

Kiitos selvennyksestä
    Riippunee, miten kattoo. Toisille on, toisille ei. Mut periaatteessa ei, koska silloin ei virallisesti olla sukua keskenään. Eli periaatteessa semmoiset sisarukset vois mennä keskenään naimisiinkin, eikö?
    Totta. Näin se varmaan on. Eli virallisesti eivät ole siskopuolia.. Kävis järkeen

vieras
    Vierailija
    Mä sit taas koen, että mun lapset on ihan veljiä eikä mitään puolikkaita... Asuvat kerta samassa taloudessa ja kuopuksen isä on "isä" molemmille... Vaikkakin eri isät oikeasti ovatkin.

"vieras"
    Vierailija

siskopuoli?

mun kaverilla on siskopuoli, ja niillä on sama äiti, mut eri isä. Mä oon yrittäny sanoo sille, ettei se oo sen sisko vaan siskopuoli (tai puolisisko sama asia?) mutta se väittää, että ku on sama äiti, niin ne geenit on niin samanlaiset, koska jos nainen saa tytön, niin ne geenit tulee enemmän äitistä ku isästä, joten sillä ei periaatteessa oo merkitystä. niin se väittää, mutta ehkä se vaan haluu sanoo että se on sen sisko, eikä puoliksi vaan. mutta oon omaksi tiedoksi vaan yrittäny ettii netistä, että onko se totta, mut en oo löytäny. Voisko joku auttaa? :S
    ja sitte lisäksi, mun toinen kaveri sano, ku kysyin, mitä eroa on siskopuolella ja puolisiskolla on, niin se sano, että se ero niillä on, että sanotaan siskopuoli, eikä puolisisko se on siis ehkä sama asia, niin mä ymmärsin. vastatkaa kiitos

ikää oli?
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "vieras";22079387 begin_of_the_skype_highlighting********* *****22079387******end_of_the_skype_high lighting begin_of_the_skype_highlighting********* *****22079387******end_of_the_skype_high lighting
    mun kaverilla on siskopuoli, ja niillä on sama äiti, mut eri isä. Mä oon yrittäny sanoo sille, ettei se oo sen sisko vaan siskopuoli (tai puolisisko sama asia?) mutta se väittää, että ku on sama äiti, niin ne geenit on niin samanlaiset, koska jos nainen saa tytön, niin ne geenit tulee enemmän äitistä ku isästä, joten sillä ei periaatteessa oo merkitystä. niin se väittää, mutta ehkä se vaan haluu sanoo että se on sen sisko, eikä puoliksi vaan. mutta oon omaksi tiedoksi vaan yrittäny ettii netistä, että onko se totta, mut en oo löytäny. Voisko joku auttaa? :S
    ja sitte lisäksi, mun toinen kaveri sano, ku kysyin, mitä eroa on siskopuolella ja puolisiskolla on, niin se sano, että se ero niillä on, että sanotaan siskopuoli, eikä puolisisko se on siis ehkä sama asia, niin mä ymmärsin. vastatkaa kiitos
    siis onko kaverisi jotain 13v vai??? sillä on taitanut jäädä toi biologia vähän retuperälle. geenit enemmän äitistä jos on tyttö, hallelujaa.... siskopuoli on jos on eri isä/äiti. äitipuoli on isän uusi vaimoke, jos haluuaa kutsua sitä äitiksi

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "vieras" Näytä viesti
    Mun mielestä sä oot aika ilkee jos jatkuvasti korjaat asiaa. Jos tuntevat olevansa siskoksia niin paljon se on sulta pois? Puolet
    Onko sillä nyt muutenkaan mitään merkitystä?
    Voiko adobtio lapsi kutusa samassa perheessä olevia lapsia sitten ollenkaan sisarikseen...kaikki kun ei ole kiinni geeneistä.

"PåDenDär"
    Vierailija
    Mulla on pelkästään veljiä, vaikka yhden kanssa on molemmat vanhemmat samat, toisen kanssa on sama äiti ja kolmannen kanssa sama isä.
    ja kaksi vanhimpaa kutsuvat toisiaan veljiksi, vaikka heillä ei ole mitään biologista yhdistävää tekijää

eli fiiliksen mukaan.

Miun muksuilla on eri isät, mutta koskaan ei olla siskopuolista puhuttu... Toki tiedän että he sitä ovat, mutta siskoksia ne kuitenkin meidän perheen puheissa on...

sesama:)
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ikää oli? Näytä viesti
    siis onko kaverisi jotain 13v vai??? sillä on taitanut jäädä toi biologia vähän retuperälle. geenit enemmän äitistä jos on tyttö, hallelujaa.... siskopuoli on jos on eri isä/äiti. äitipuoli on isän uusi vaimoke, jos haluuaa kutsua sitä äitiksi
    mun kaveri on ihan 14, eli ei oo vielä koulus menny siitä aiheesta

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu