Tahranpoisto-expertit A-P-U-A !!!

  • Viestiketjun aloittaja APUA!
  • Ensimmäinen viesti
ap
Hiuslakkaa löytyis...Mites sitä käytetään,suihkautan siihen,annanko vaikuttaa minkä verran?Hassulle tuntuu,luulis,että siihen jää siitä lakasta sit tahra...

Mitäs tolla matonpesuvaahdolla tarkotat?Meillä pestään matot mäntysuopalla,sitäkö kokeilen?
 
Tällainen löytyy Martoilta :


1. Rasvatahrat on hyvä esikäsitellä juuri ennen pesua nestemäisellä pyykinpesuaineella tai tahranpoistoaineella.
2. Pese tekstiili lopuksi entsyymipitoisella pesuaineella korkeimmassa hoito-ohjeen sallimassa pesulämpötilassa.

TAI

Kokeile sappisaippuaa. Pese lämpimällä vedellä.

TAI

1. Käsittele tahra raskasbensiinillä esimerkiksi lakkabensiinillä
2. Hiero päälle nestemäistä pyykinpesuainetta
3. Huuhtele vedellä ennen pesua.
4. Pese tekstiilin mukaan.
5. Kokeile ennen lakkabensiinin käyttöä huomaamattomaan kohtaan, että tekstiili kestää käsittelyn.

 
Ellukka
S A P P I S A I P P U A !
Poistaa melkeinpä mitä vaan! Hiero tahraan reilusti, anna vaikuttaa ihan vaikka yönkin yli ja pese normaalisti. Tehoaa vanhoihinkin tahroihin, oikeesti.
Löytyy vaikka Clas Olssonilta (miten tuo nimi kirjoitetaan...?!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi ei,toivottavasti et heffalump ole oikeassa... meinaan kuitenki vielä jotain yrittää.Jos edes vähän vaalenis,ettei niin silmille hyppäis...

kannattaa aina kokeilla =) mut mitä tahranpoistoa käytäkin, niin kastele tahrankohta kunnolla, laita tahranpoistoaine ja anna vaikuttaa ainakin 30min ennen koneeseen laittoa. mä oon joskus pitäny yön yli muovipussissa(ettei pääse kuivumaan) mut siinä on aina se riski et samalla lähtee kankaasta värikin :/
 
sappisaippua on kyllä tosi hyvää :D sit oon saanu semmosella harmaassa tuubissa myytävällä tahranpoistoaineella, olisikohan classic, jopa permanent kalvotussin neidin paidasta irti. tuota en ole nähny muualla ku Stockalla myynnissä.
 
ap
Mistähän nuita sappisaippuaa tai classicia sais,kun ei ole stokkaa tai co:ta lähimaillakaan.Ihan perusmarketit ja palvelut vaan.Joskus oon kuullut,että sappisaippuaa sais apteekista??
 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hiuslakkaa löytyis...Mites sitä käytetään,suihkautan siihen,annanko vaikuttaa minkä verran?Hassulle tuntuu,luulis,että siihen jää siitä lakasta sit tahra...

Mitäs tolla matonpesuvaahdolla tarkotat?Meillä pestään matot mäntysuopalla,sitäkö kokeilen?
kaupoissa myydään pesuvaahtoa spraypulloissa huonekaluille ja matoille erikseen.
en minäkään sillä mattoja pese mutta tahranpoistoon se sopii hyvin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hiuslakkaa löytyis...Mites sitä käytetään,suihkautan siihen,annanko vaikuttaa minkä verran?Hassulle tuntuu,luulis,että siihen jää siitä lakasta sit tahra...

Mitäs tolla matonpesuvaahdolla tarkotat?Meillä pestään matot mäntysuopalla,sitäkö kokeilen?
kaupoissa myydään pesuvaahtoa spraypulloissa huonekaluille ja matoille erikseen.
en minäkään sillä mattoja pese mutta tahranpoistoon se sopii hyvin...

ahaa... =D Mä luulin,että oon maalaisena ihan tollo,kun en tiedä mistään tummoisesta vaahtopesusta mitään =D Mut tuo selvensi.Sitäkin vois katella.

Entäs nämä perinteiset etikka-sooda-hommat,oiskohan niistä mihinkään?
 
jenmari
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei apua,pakko lähtee nukkuun kun aamulla aikainen herätys.Mutta käyn aamusella kurkkaamassa,oliko jollain vielä jotain ideoita... Kiitos jo näistä,kokeilen kyllä.
Meillä sain pojan Reimatecistä lähteen autonvoiteluöljyt Tolun astianpesuaineella, jota hieroin ensin tahraan ja laitoin sit ihan normaalisti haalarin pyykkiin ja pesuaineet mukaan. Kolmannella pesulla öljy oli lähtenyt.
 

Yhteistyössä