Turun päiväkodit

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Minä
Tuossa alempana oli ketju Tampereen eri päiväkodeista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista. Kerettäiskö tänne samanlainen? Eli mitä päiväkotia voit suositella ja mihin et lastasi laittaisi? Helpottaisi vähän mihin päiväkotiin kannattaa edes yrittää hakea...
 
Saraldo
Mulla on kokemusta yhdestä päiväkodista, joka sijaitsee Pansio-Jyrkkälä-Härkämäki -akselilla. Hoitajat ja lastentarhanopet on tosi mukavia ja tyttökin tuntuu viihtyvän, mutta sielläkin on ongelmana ainainen pula henkilökunnasta :/ . Joskus on saattanut olla niin, että yksi täti pitää ohjaksia käsissään iltapäivällä ja lapsia parikymmentä. Pienten puolella on vähän parempi tilanne siinä mielessä, että siellä on kolme hoitajaa ja lapsia 12-13, kun isompien puolella on kolme hoitajaa ja 20-22 lasta. Ei siellä oikein aina ehditä puuttua kaikkiin nahisteluihin. Mutta iso ryhmä on kyllä opettanut lasta omatoimiseksi eli nelivuotias osaa kyllä pukea itsensä aika reippaastikin pihalle.

Mä itse valitsin kyseisen päiväkodin ihan sillä perusteella, että se on lähimpänä kotia. Jostain olen lukenutkin, että lapselle olisi tärkeää saada olla hoidossa omassa kotipiirissään, jotta tietynlainen juurtuminen kotiseudulle onnistuisi. Ja sitten on tietty sekin, että ne samat lapset sieltä päiväkodista seuraavat usein myös eskariin ja kouluun. Meillä oli vaihtoehtona muitakin päiväkoteja lähistöltä, mm. Suikkilassa sijaitseva yksityinen päiväkoti ja keskustassa jotkut yksityiset, mutta päädyttiin sitten tähän. Yksityinen voi olla parempi, tai sitten ei. Mutta yksityisissä on tietty se, että sen toimintaa ei kunta juurikaan sanele.
 
puusilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tuossa alempana oli ketju Tampereen eri päiväkodeista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista. Kerettäiskö tänne samanlainen? Eli mitä päiväkotia voit suositella ja mihin et lastasi laittaisi? Helpottaisi vähän mihin päiväkotiin kannattaa edes yrittää hakea...
Viittitkö nostaa tampereen ketjun... en löydä ite sitä =(
 
vieras
Betaniankadun päiväkoti oli aivan ihana! Tädit piti lapsia oikeasti sylissä ja se oli sellaista kodinomaista hoitoa. Ja aina kaikki iloisia ja hyväntuulisia! Kaiken lisäksi pieni päiväkoti!

Rätiälänkadun päiväkoti taas oli kauhean laitosmainen ja kolkkko. Ryhmät isoja ja ääntä ja meteliä löytyi ja paljon! Suurin osa hoitajista kuitenkin mukavia ja iloisia.
 
asukas
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Entäpä kokemuksia päiväkodeista alue Kaerla, Runosmäki..?
Tosi isoja päiväkoteja ovat kaikki...ei oikein mistään mitään erityistä sanottavaa. Paltankadun päiväkodissa huhutaan olleen homeongelmia ja alueen päiväkodissa olevat lapset ovatkin astmaatikkoja. Mikään noista päiväkodeista ei kyllä saa kiitosta henkilökunnan osaltakaan....ovat sellaista " kunhan nyt tehdään työmme" porukkaa
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja asukas:
Paltankadun päiväkodissa huhutaan olleen homeongelmia ja alueen päiväkodissa olevat lapset ovatkin astmaatikkoja. Mikään noista päiväkodeista ei kyllä saa kiitosta henkilökunnan osaltakaan....ovat sellaista " kunhan nyt tehdään työmme" porukkaa
Tarkoitatko nyt Kaerlan alueen päiväkoteja?
Onko tosiaan ollut hometta tuolla Paltankadulla? :( Sinne suunnittelin hakemuksen lähettää...
 
asukas
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja asukas:
Paltankadun päiväkodissa huhutaan olleen homeongelmia ja alueen päiväkodissa olevat lapset ovatkin astmaatikkoja. Mikään noista päiväkodeista ei kyllä saa kiitosta henkilökunnan osaltakaan....ovat sellaista " kunhan nyt tehdään työmme" porukkaa
Tarkoitatko nyt Kaerlan alueen päiväkoteja?
Onko tosiaan ollut hometta tuolla Paltankadulla? :( Sinne suunnittelin hakemuksen lähettää...
Joo kaerlan alueella olevaa paltankadun päiväkotia.
No ei sitä kyllä kukaan myönnä, ei edes päiväkodin johtaja joka yllättäen närkästyy siitä kysyttäessä. Hoitajat vaan antavat ymmärtää että noita ongelmia tosiaan on vaikka hekään eivät tietysti saa mitään kertoa. Tosi moni alueen lapsista on sairastunut astmaan päiväkotiin menon jälkeen. Valitettavasti myös omani....joka kuitenkin on ollut oireeton lopetettuaan tuolla :)
 
lapselle hoitopaikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja okoko:
Yhden hyvän pph:n tiedän joka tarvitsisi pian uusia hoitolaisia... EN tiedä minkä niminen se alue on jossa asuu... Vois ehkä olla Paltta...
Osaatko kertoa enemmän....missä asuu ? Kerrostalo, omakotitalo jne.....
 

Yhteistyössä