Peräpukamien hoito, kotona vai lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja inkeri
  • Ensimmäinen viesti
inkeri
Ovat vaivanneet jo todella pitkään. Tai oletan, että on kyse peräpukamista, oikeasti en tiedä. Verta vuotaa lähes joka päivä. Ja totta kai satuin vastikään lukemaan, että kyse voi olla vakavammastakin...
 
lissu
Alkuun voit koittaa apteekin reseptivapaita tuotteita, mutta jolleivay ne tehoa, kannattaa soittaa samantien terveyskeskukseen. Reseptilääkkeet auttoi ainakin mulla tosi nopeasti. Turha tuosta vaivasta on kärsiä, kun siihen löytyy hoitokeinoja! :)
 
Juu, kokeile niitä käsikaupan tuotteita ja jos et saa apua, niin lääkärille ja pyydä resepti sellaiseen lääkkeeseen kun Neoproct.
Mulla ainoa joka tehosi oli tämä.
Niitä on voiteena ja peräpuikkona. :ashamed: ;)
 
lissu
Lääkettä löytyy, ja montaa sorttia! Rohkeasti vaan apteekkiin, toi on NIIIIN yleinen ongelma että ne ei oo moksiskaan jos kyäiset niiltä neuvoa. Esim. hädesalva on aika hyvä reseptivapaa tuote, auttaa siihen kipuun. Mutta jos ei oireet helpota, ni soita tosissaan lääkärille ni saat ittes nopeasti kuntoon :)
 
inkeri
Kiiiitos ja jes! Toki ongelman syy jää jäljelle, eli mun maha ei kestä hiivaa (tai jotain mitä on ruoissa joissa on hiivaa), vaan tulee ummetusta ja jää suolistoon jumimaan. No, jos saisi pidettyä tiukan kuurin ja käyttäisi sitä lääkitystä, voisi nähdä tuleeko apua.
 
noita2
Alkuperäinen kirjoittaja entäs jos:
Mitäs jos noita ei hoida mitenkään? Mitä seurauksia voi tulla?

nimim. yli 15 vuotta mukana kulekeneet eikä hoidettu mitenkään
Ensinnäkin ne on välillä niin perseleen kipeät ja toisex; niiden hoito hirttämällä on helppo hoitotoimenpide.
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja entäs jos:
Mitäs jos noita ei hoida mitenkään? Mitä seurauksia voi tulla?

nimim. yli 15 vuotta mukana kulekeneet eikä hoidettu mitenkään
Jos ne eivät vaivaa koko ajan ja vuoda aina ulostettaessa verta, niin eipä niille sitten tarvinne mitään tehdä. Ellei itse halua. Mutta jos pukamat vuotavat verta, niin kyllä ne kannattaa silloin hoitaa. Ei voi olla hyvä asia, jos peräaukon seutu on jatkuvasti haavoilla ja tekemisissä ulosteen kanssa. Ja se hoito on ihan oikeasti aivan älyttömän helppoa.
 
entäs jos
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Sanoinpas taas tyhmästi " vuoda aina ulostettaessa verta" , tarkoitin tietty että vuoda verta aina ulostettaessa.
Verta ei tule -joka- kerta eivätkä kamalan kipeätkään ole. Olen pelkuri enkä uskalla mennä lääkäriin. Edes mieheni ei tiedä tästä *noloa*
 
entäs jos
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Sanoinpas taas tyhmästi " vuoda aina ulostettaessa verta" , tarkoitin tietty että vuoda verta aina ulostettaessa.
Verta ei tule -joka- kerta eivätkä kamalan kipeätkään ole. Olen pelkuri enkä uskalla mennä lääkäriin. Edes mieheni ei tiedä tästä *noloa*
 
entäs jos
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Sanoinpas taas tyhmästi " vuoda aina ulostettaessa verta" , tarkoitin tietty että vuoda verta aina ulostettaessa.
Verta ei tule -joka- kerta eivätkä kamalan kipeätkään ole. Olen pelkuri enkä uskalla mennä lääkäriin. Edes mieheni ei tiedä tästä *noloa*
 

Yhteistyössä