*

ei helkkari..syöttekö vanhat perunat kuorineen
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 43

Ketju: ei helkkari..syöttekö vanhat perunat kuorineen

reps
    Vierailija

ei helkkari..syöttekö vanhat perunat kuorineen

heh..jos syötte niin miksi? haluun tietää, mulla kävi lapsensa kanssa vanha tuttu yökylässä ja ei saaut kuoria perunoita niille, kun hän on opettanut lapsen syömään kuorineen koska niissä on kaikki vitamiinit.

Mari -76
    Vierailija
    No Suomi on suunnilleen ainoa maa maailmassa jossa kuorineen keitetyt perunat kuoritaan ennen syömistä. Keskieurooppalainen mieheni aina naureskelee tälle tavalle.

Oikeastihan perunasta kannattaisi syödä vain kuoret. Muu on ihan turhaa hiilihydraattihöttöä.

jep
    Vierailija
    Jos on puhtaita ja suht ohuita niin syön. Kuorissa on suurin osa vitamiineista ja kuiduista.

Kyllä syödään aina kuorineen.

vieras
    Vierailija
    Olkoon vaikka miten terveellisiä, en syö. Edes uusista. Maistuu minusta huonolta.

yöks
    Vierailija
    no en todella syö :X

Zoe-F
    Vierailija
    Miä en syö edes uusia perunoita kuorineen.

No ei tod syödä kuorineen juu kuorissa varmaan olis kaikkea hyvää mut ne maistuu pahalta

vieras
    Vierailija
    Kyllä useimmiten. Mun mielestä on jopa oikein maukasta se kuori, sellainen multa-aromi (ylläriylläri). Lapselle kyllä kuorin. Ja mies kuorii vanhat perunat, ei uusia.

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi
    No ei tod syödä kuorineen juu kuorissa varmaan olis kaikkea hyvää mut ne maistuu pahalta
    niimpä sama meillä. Uudet prunat syädään kuorineen (kuoriahan ei juurikaan ole) mutta vanhat perunat kuoritaan todellakin. Kyllä niitä vitamiineja muualtKIN SAA. hyi

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F
    En minäkään. Ällöttää ne roippeet.

päivänsäde
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F
    Juur näin.

Mä kuulun niihin jotka kuorii aina potut ennen keittoa/kypsentämistä koko perheelle... Me ammennetaan vitamiinit ja kuidut ihan muusta...

no mä olen kuulut et ne kannataa keittää kuorinen niide vitamiinien takia mut että syyä kuoretkin :o sellasta en oo kuullu

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta
    no mä olen kuulut et ne kannataa keittää kuorinen niide vitamiinien takia mut että syyä kuoretkin :o sellasta en oo kuullu
    heh..niimpä kuorineen toki keitän mutta suuhun en laita

Kyllä meillä syödään perunat kuorineen juurikin vitamiinien takia (ja sen että kypsän perunan kuoriminen on aika v mäistä) Ei ne kuoret miltään maistu, tai ei ainakaan perunaa itseään kummallisemmalta.

Näin se on
    Vierailija
    Perunan kuorijat menee samaan kastiin kuin nakin kuorijat.

jadal
    Vierailija
    no teettekö te sitten peruna muussinkin kuorimattomista perunoista?
    mä en kyllä pystyis syömään kuorimattomia perunoita, just vasta oppinut syömään uusia perunoita kuorineen.

Syön yleensä kuoret, paremman makuisiakin kun on kuoret mukana. Tosin jos on oikein iso ja likainen kuori niin sitten jää kuoret syömättä. Teen myös lohkoperunat kuorien kanssa.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja jep
    Jos on puhtaita ja suht ohuita niin syön. Kuorissa on suurin osa vitamiineista ja kuiduista.
    Näin meilläkin.
    Jos ovat paksukuorisia / rupisia, niin kuorin jo ennen keittämistä.

häh
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku
    Syön yleensä kuoret, paremman makuisiakin kun on kuoret mukana. Tosin jos on oikein iso ja likainen kuori niin sitten jää kuoret syömättä. Teen myös lohkoperunat kuorien kanssa.
    Sama, kyllä mäkin vaan kuorineen tykkään syödä.

Mä vaan oon niin laiska etten jaksa kuoria, pojalle kyllä jaksan mut itselle..nääh, liian suuri ponnistus.

kivis
    Vierailija
    Pelkästään jos teen papas arrugadas:a tai lohkoperunoita.

papukaijan ruokottomat puheet
    Vierailija
    En ikinä!

Naperona aioin antaa kissalle perunat kuorineen, kun ajattelin, ettei ne kuoret terävähampaista kissaa mitenkään haittaa, mutta sain sitten ohjeistusta, että kissankin perunat pitää kuoria!

botaatti
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap Näytä viesti
    niimpä sama meillä. Uudet prunat syädään kuorineen (kuoriahan ei juurikaan ole) mutta vanhat perunat kuoritaan todellakin. Kyllä niitä vitamiineja muualtKIN SAA. hyi
    Maku kysymys.. peruna itsessään niin höttöä että kuori juuri antaa edes sen säväyksen makua minusta

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu