Raskaus ja yölliset pohje-suonenvedot

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Millä noita voisi ehkäistä? Muistan saman vaivan, kun ootin esikoista ja taas on alkanut. Yöllä tulee nimenomaan ja tekee niin perseen kipeää ja pohjelihas monta päivää sen jälkeen kipeä. :(
 
minä minä
Joo, mulla oli ihan sama juttu kaikissa kolmessa raskaudessa. En saanu siihen mitään apua vaan nilkutin pari seuraavaa päivää, kun jalka oli tosi kipee. Heh, olin muuten jo unohtanu koko asian.
 
Magnesium kuulemma auttaa, johtuu magnesiumin puutteesta. =) Itte en oo kokeillu mutta esikoista odottaessa ne oli todella ikäviä. Nytkin tullu jo pieniä esim. varpaisiin ja vaan pväs aikaan, mutta pitäs hakee tota magnesiumia ja kokeilla auttasko.
 
vieras
juu, magnesium auttaa. mulla oli tota samaa kun olin raskaana. voi että oli ikävää herätä yöllä kun veti suonta pohkeesta ja vähänkö se kävi kipeetä!!! mutta mulla ainakin toi magnesium autto :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Syökää banaania! Siinä on se fucking magnesium luonnollisessa muodossa.
Mikä on fucking magnesium...ikinä kuullutkaan :eek:
No se magnesium sitten ihan vaan.
No montas banaania/pvä että tarve täyttyy? Auttaa kuulemma migreeneihinkin tuo magnesium ja kärsin siitäkin että vinkit todellakin tervetulleita ja tietty ennemmin ruoasta kuin purkista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[]

No montas banaania/pvä että tarve täyttyy? Auttaa kuulemma migreeneihinkin tuo magnesium ja kärsin siitäkin että vinkit todellakin tervetulleita ja tietty ennemmin ruoasta kuin purkista.
No mä söin vaihtelevasti 1-2 enkä aina edes joka päivä. Muistakaa sitten juoda kanssa jos paljon banaania syötte, kun sillä voi olla myös vatsaa kovettava vaikutus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[]

No montas banaania/pvä että tarve täyttyy? Auttaa kuulemma migreeneihinkin tuo magnesium ja kärsin siitäkin että vinkit todellakin tervetulleita ja tietty ennemmin ruoasta kuin purkista.
No mä söin vaihtelevasti 1-2 enkä aina edes joka päivä. Muistakaa sitten juoda kanssa jos paljon banaania syötte, kun sillä voi olla myös vatsaa kovettava vaikutus.
OK. Kiitos. Täytyy kokeilla miten toimii. Ja jos ei toimi niin sitten pilleriostoksille. =)
 
Jossain vaiheessa mulla autto villasukat ja säärystimet, jossain vaiheessa jalkojen pitäminen mahdollismman viileinä. Sen krampin sain meneen pois sivelemällä toisella jalkaterällä kramppaavaa jalkaa ja tietty koitin rentouttaa. Joskus oli silti seuraavana päivänä arka, mut ei pahasti jos sain krampin loppumaan nopeesti. Tosi ärsyttäviä ne on... Kantsii kokeilla banaaneja ja sit niitä magnesium-tabletteja.
 
vieras
Mulla tuli raskaus aikana jos olin istunut paivan aikana pitkaan paikallaan enka ollut muistanut heilutella jalkoja. Muista myos juoda tarpeeksi ja jalat ylos mahdollisimman usein, yollakin tyyny jalkojen alle, mulla ainakin auttoi. Ikava vaiva.
 
Ostin apteekista purkin magnesiumia ja siitä oli tosi paljon apua. Voin pahoin ihan sinne synnytykseen saakka niin banaani ei tullut kyseeseen! :p Ja mullakin oli noita kramppeja ihan joka yö mutta toi magnesium auttoi ainakin mun kohdalla :flower:
 
mulla kans
Mulla kans ihan järkyttävä kipu varsinkin aamuisin ja kestää pari päivää ennen kuin jalka palautuu suht normaaliksi. Magnesiumia saan riittävästi noista Lady vita mama-pillereistä eli siitä ei ainakaan pitäisi johtua. Ja viikkojakin mulla on vielä vähän, 13+2 ja silti oon kärsinyt tästä koko ajan enkä tiedä mikä auttais :( Pohjekipua luultiin jo veritulpaksikin ja piti käydä ultrauksessa sen takia, mut taitaapa olla "tavallisista" krampeista kyse..
 
Ei niin alaston lohikäärme
my arse..

Banaani sisältää 100 grammaa kuorittua banaania sisältää 18,3 grammaa imeytyvää hiilihydraattia, 0,4 grammaa rasvaa ja 1,1 grammaa proteiinia.[9] Banaani on hyvä kuidun, C-vitamiinin, kaliumin ja mangaanin lähde:[10] sadassa grammassa on esimerkiksi 360 milligrammaa kaliumia, [9] mikä on yli 10 prosenttia aikuisen miehen suositellusta päiväsaannista (3 500 mg).[11] Banaani on myös erinomainen B6-vitamiinin lähde: sitä on sadassa grammassa 0,50 milligrammaa,[9] mikä on noin kolmasosa aikuisen miehen suositellusta saannista (1,6 mg) tai 1-vuotiaan koko suositeltu saanti.[12]
 
"Pölö"
Mylla helpotti myös magnesium mutta jos olin juonut liian vähän (mulla alle pari litraa) päivänmittaan niin kullä yöllä alkas suonet veteleen.. Kävin tankkas sit yöllä aina melkeen litran niin sai loppuyön nukkua rauhas..
 

Yhteistyössä