Suosituksia ja haukkuja pankeista??? (OP, Nordea ja Liedon SP)

  • Viestiketjun aloittaja Asuntolainaa ottamassa.
  • Ensimmäinen viesti
Asuntolainaa ottamassa.
Juuri ollaan tekemässä asuntokauppaa ja pankkien lainatarjouksissa ei näytä olevan paljon eroa. Marginaalit, palvelumaksut ja muut on aika samoissa, joten nyt kaivattaisiin mielipiteitä pankkien toimivuudesta. Vaihtoehtoina ovat siis OP, Nordea ja Liedon Säästöpankki.

Mihin olette olleet tyytyväisiä ja mikä kiristää pinnaa?
 
Mulla on tilit osuuspankissa,paikallisessa osuuspankissa,nordeassa.
Kaikissa palvelu toimii ihan ok.
laina oli paikallisessa osuuspankissa joka toimii yhteistyössä tuon Liedon säästöpankin kanssa (muistaakseni)
 
Santtu83
Mulla OP enkä vaihtaisi muualle. Silloin kun hain asuntolainaa (kesä2006) niin eivät edes olisi myöntäneet Liedon Säästöpankista sen vertaa että olisin saanut ostettua tämän kämpän. Osuuspankista tykkään myös siksi kun se sieltä saa niitä bonuksia joita voi käyttää Pohjolan vakuutusmaksuihin. Syyskuussa 2006 tein kaupat asunnosta enkä ole kertaakaan maksanut mitään kotivakuutusmaksua kun noita bonuksia kertyy niin paljon.
 
Me juuri vaihdoimme Osuuspankista Nordeaan. Itselleni merkkaa paljon asiakaspalvelu, ja se kyllä toimii Nordeassa. Osuuspankkiin piti täyttää 6 sivun nettihakemus ja soittaa pari kertaa perään, ennenkuin päästiin edes keskustelemaan. Ja olin ollut asiakas yli 25vuotta! Nordeassa asiat ovat toimineet huomattavasti jouhevammin.
 
ap
Itsekin kallistuisin OP:n puoleen noiden bonusten takia, mutta katsotaan...

Kuulisin mielelläni lisää mielipiteitä juuri palvelun toimivuudesta, kun sitä on niin vaikea kilpailuttaa... :)
 
vieras
Meillä raha-asiat hoidetaan Liedon sp:ssä. Nyt kun asuntoa vaihdettiin niin saatiin paras tarjous juuri tuolta -olimme tosin jo asiakkaita ennestään. Meillä merkkaa aika paljon erinomainen palvelu, mitä ei nordeassa ei op:ssä ole saatu! Toinen olis ollut Sampo, mutta tuo nykyinen oli halvempi. Pankkia ei ainakaan me vaihdeta! =)
 
nordea!
Meillä kaikki toiminnot nykyisin Nordeassa ja tosi hyvää palvelua ollaan saatu. Avainasiakkaana on henk koht neuvoja ja hänen kanssaan lainan hoidot ja anomiset toimii puhelimessa tai pankissa muinakin aikoina kuin päivällä. Pankit kun ovat niin surkeina aikoina auki...
Ilman pyytämistä pudotteli marginaalia silloin kun korot muuten olivat korkeammalla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu83:
Mulla OP enkä vaihtaisi muualle. Silloin kun hain asuntolainaa (kesä2006) niin eivät edes olisi myöntäneet Liedon Säästöpankista sen vertaa että olisin saanut ostettua tämän kämpän. Osuuspankista tykkään myös siksi kun se sieltä saa niitä bonuksia joita voi käyttää Pohjolan vakuutusmaksuihin. Syyskuussa 2006 tein kaupat asunnosta enkä ole kertaakaan maksanut mitään kotivakuutusmaksua kun noita bonuksia kertyy niin paljon.
Joo, silloin KUN haluaa Pohjolan vakuutusyhtiökseen, muutoin ei. Ja me ei haluta.
 
Santtu83
No mulla ei kyllä ole ollut vaikeuksia asiakaspalvelun kanssa. Täällä Turun OP:eissa tuntuu olevan kyllä kaikki muutkin samaan aikaan menossa hoitamaan asioitaan kuin minä muttei ole haitannu kun hoitelen tälllaisia asioita vapaapäivänä. Olen siis yleensä liikkeellä samaan aikaan kuin kaikki eläkeläiset eli 10-12... ;)
 
sama juttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä raha-asiat hoidetaan Liedon sp:ssä. Nyt kun asuntoa vaihdettiin niin saatiin paras tarjous juuri tuolta -olimme tosin jo asiakkaita ennestään. Meillä merkkaa aika paljon erinomainen palvelu
Mekin olemme Liedon Säästöpankin asiakkaita ja todella tyytyväisiä pankkiimme. Mulla kokemusta aikaisemmin ainoastaan Nordeasta, johon en niin tyytyväinen ollut. Ainakin eidän paikkakunnallamme tuo Liedon Sp on jotenkin lähempänä tavallista ihmistä kuin esimerkiksi Nordea.
 
samainen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä raha-asiat hoidetaan Liedon sp:ssä. Nyt kun asuntoa vaihdettiin niin saatiin paras tarjous juuri tuolta -olimme tosin jo asiakkaita ennestään. Meillä merkkaa aika paljon erinomainen palvelu
Mekin olemme Liedon Säästöpankin asiakkaita ja todella tyytyväisiä pankkiimme. Mulla kokemusta aikaisemmin ainoastaan Nordeasta, johon en niin tyytyväinen ollut. Ainakin eidän paikkakunnallamme tuo Liedon Sp on jotenkin lähempänä tavallista ihmistä kuin esimerkiksi Nordea.
Joo, samaa mieltä. Meillä uuden asunnon laina-asiatkin hoidettiin alustavasti ensin sähköpostin kautta, soittamallakin on helppo hoidella asioita ja pankista soittavat jos jotain on. Minusta erinomaista palvelua! Plus, että aina kun asioi konttorissa, niin palvelu on todella ystävällistä!
 
Turkilmas
Me ollaan saatu Nordeasta niin uskomattoman hyvää palvelua, että tuskin edes kehdataan enää pankkia vaihtaa :D. Kaikki toimii nopeasti ja näppärästi.

Muoks: esim. marginaalineuvottelut, lisälainan hakeminen yms.yms. hoituu sillä kun verkkopankin kautta laittaa viestiä. Oma pankkihenkilö sitten soittaa ja ehdottaa tapaamista. Ja aina on kaikki onnistunut tosi hyvin, ei ole tarvinnut tapella tai kerjätä.

Nyt pankissa tarkastivat vapaaehtoisesti myöskin meidän tontin kauppakirjat ja kunhan saadaan tästä meidän asunnosta kauppakirjat tehtyä, niin he tarkastavat nekin.
 
ap
Jaahas... Pitänee tehdä näistä kaikista kommenteista joku taulukko, mihin listaa plussat ja miinukset. En nyt osaaa hahmottaa mitään ihan selkeää linjaa. :/

Kiitokset kaikille vastaajille ja lisää otetaan mielellään vielä vastaan! :)
 

Yhteistyössä