Brio Primo - turvakaukalo?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
siiri
Meillä oli ja tykättiin kovasti. Kolaritilannetta ei koskaan onneksi tullut, mutta muuten kyllä koettiin tosi näppäräksi. kantokahva on muita malleja leveämpi niin että kantaminen on vähän helpompaa, millä on merkitystä sitten kun lapsi alkaa olla lähempänä vuoden ikää. Kankaat oli helppo puhdistaa ja vaikkei pesuohjeissa suositella, niin ei mennyt konepesustakaan miksikään. Jalustan saa kiinnitettyä sekä isofixillä että vöillä joka minusta olis selkeä plussa. Vaihdoimme autoa kun kaukaloa vielä tarvittiin. Vanhassa autossa ei ollut isofixsejä ja uudessa on. Käsittääkseni muilla merkeillä ei ole tuollaisia yhdistelmäjalustoja vaan olisimme joutuneet hankkimaan toisen. Suosittelen kyllä.
 
x
Meillä ei ole ollut, mutta olen tältä palstalta lukenut moitteena että siinä on kovin pysty asento vauvalla. Hae haulla ja katso itse mitä siitä on sanottu.

Meillä on ollut vaan Britaxeja.
 
vv
Verrattiin kaukaloita ydessä vauvatapaamisessa jossa yhdellä äidillä oli Britax ja toisellä Maxi-cosi. Maxi-cosissa vauva oli lähes vaakatasossa, Britaxissa yhtä pystyssä. Maxi-cosin omistaja kertoi myöhemmin että piti vaihtaa aikaisin turvaistuimeen kun puolivuotias ei enää viihtynyt kaukalossa makaamassa enää yhtään. Briossa on lisä tyyny jolla asentoa saa parannettu ihan pienelle vauvalle.
 
vieras
Meillä Gracon Logico s. ja aika monella kaverilla Brio Primo ja kaikki sanoneet, että olisi kannattanut ottaa tuo Logico. Brio tosi pieni ja ellei vauva ole ihan kirppunen niin jää tosi nopsasti ahtaaksi. Ja tosiaan vauva jököttää tosi pystyssä ja tämä mainittu ihan turvakaukaloiden vertailussakin.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Gracon Logico s. ja aika monella kaverilla Brio Primo ja kaikki sanoneet, että olisi kannattanut ottaa tuo Logico. Brio tosi pieni ja ellei vauva ole ihan kirppunen niin jää tosi nopsasti ahtaaksi. Ja tosiaan vauva jököttää tosi pystyssä ja tämä mainittu ihan turvakaukaloiden vertailussakin.
Graco on muuten niiden samojen testien mukaan vieläkin pystympi ja on sitä myöskin kun kaukalot laittaa vierekkäin. Ja meillä muuten menee ihan normaalikäyrillä kulkeva 1v 3kk brion kaukaloon edelleen.
 
Primosta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Gracon Logico s. ja aika monella kaverilla Brio Primo ja kaikki sanoneet, että olisi kannattanut ottaa tuo Logico. Brio tosi pieni ja ellei vauva ole ihan kirppunen niin jää tosi nopsasti ahtaaksi. Ja tosiaan vauva jököttää tosi pystyssä ja tämä mainittu ihan turvakaukaloiden vertailussakin.
Jännää, meillä 9kk vauva mahtuu vielä hyvin Brio Primoon, vaikka ei ole mikään keijukainen :) Minusta on ollut muuten tosi hyvä, mut itse en hirveästi pidä siitä kahvasta, kun se on sellainen paksu mollukka, niin en jotenkin oo missään vaiheessa saanut siitä kunnolla otetta. Mutta mun mielestä hinta-laatusuhteelta ihan hyvä, jalustan kanssa.

 
SAMA
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Gracon Logico s. ja aika monella kaverilla Brio Primo ja kaikki sanoneet, että olisi kannattanut ottaa tuo Logico. Brio tosi pieni ja ellei vauva ole ihan kirppunen niin jää tosi nopsasti ahtaaksi. Ja tosiaan vauva jököttää tosi pystyssä ja tämä mainittu ihan turvakaukaloiden vertailussakin.
Graco on muuten niiden samojen testien mukaan vieläkin pystympi ja on sitä myöskin kun kaukalot laittaa vierekkäin. Ja meillä muuten menee ihan normaalikäyrillä kulkeva 1v 3kk brion kaukaloon edelleen.
Ei todellakaan ole Logico mikään pysty. Olen niin miljoonat kerrat katsellut vierekkäin vauvaa joka Logicossa ja toinen Briossa ja Brion omistaja itsekin sanonut. Ja niissä testeissä nimenomaan ja vain ja ainoastaan Brion kohdalla mainittu miinuksena se pysty asento. Ei Gracon kohdalla.
 
Kisu
Kävimme juurikin vertaamassa vierekkäin ko. Brioa, Gracoa sekä Maxi Cosia cabriofix.
- Brio oli kaikkein pienin, enkä siksi valitse sitä itse (käyttöikä todella lyhyt, ellei ole pieni vauva). Graco vähän isompi, Maxi cosi tilavin. Kaikkiin tulee pienentäjät ja ainakin Maxi cosin selän kulmaa saa säädettyä hyvin.
- Brion ja Maxi cosin saa kiinni isofixiin, maxi cosille on kaksi erilaista alustaa tarjolla riippuen haluaako käyttää isofix ominaisuutta.
- Graco on selkeästi painavampi kuin Maxi cosi.
- Brio ja Gracon hinta samaa luokkaa, Maxi cosi vähän kalliimpi. (saksasta tilattuna 262e)
- Maxi cosi saanut parhaat arvostelut autoliiton testissä.

Edellinen siirtyi 6kk iässä pois Gracosta, kun tuli jalat yli. Tämä nyt markkinoilla oleva malli saattaa olla vähän isompi. Mittasimme mittanauhalla Gracon ja Maxi cosin ja selän pituus samaa luokkaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kisu:
Kävimme juurikin vertaamassa vierekkäin ko. Brioa, Gracoa sekä Maxi Cosia cabriofix.
- Brio oli kaikkein pienin, enkä siksi valitse sitä itse (käyttöikä todella lyhyt, ellei ole pieni vauva). Graco vähän isompi, Maxi cosi tilavin. Kaikkiin tulee pienentäjät ja ainakin Maxi cosin selän kulmaa saa säädettyä hyvin.
- Brion ja Maxi cosin saa kiinni isofixiin, maxi cosille on kaksi erilaista alustaa tarjolla riippuen haluaako käyttää isofix ominaisuutta.
- Graco on selkeästi painavampi kuin Maxi cosi.
- Brio ja Gracon hinta samaa luokkaa, Maxi cosi vähän kalliimpi. (saksasta tilattuna 262e)
- Maxi cosi saanut parhaat arvostelut autoliiton testissä.

Edellinen siirtyi 6kk iässä pois Gracosta, kun tuli jalat yli. Tämä nyt markkinoilla oleva malli saattaa olla vähän isompi. Mittasimme mittanauhalla Gracon ja Maxi cosin ja selän pituus samaa luokkaa.
Miksi siirsit pois sen takia, että jalat tuli yli? Eihän se haittaa. Meillä melkein 1v2kk edelleen Logicossa. Jalat toki tulee yli,mutta se ei haittaa.

Isofix-kiinnitteiset istuimet saa kaikki testeissä parhaimmat arvosanat.

Painavuudella ei minusta suurta merkitystä, koska niissä ei ole kuitenkaan niin isoja eroja että sillä ois mitään väliä. Vauva kasvaa kuitenkin koko ajan ja hyvin pian ihan jokainen kaukalo on turhan painava kantaa.

Itse tykkään siitä, että Logicon saa matkarattaisiin kiinni. Jos tuo 1v2kk nukahtaa kaukaloon niin siirrän kaukalon matkarattaisiin eikä tarvi herättää kauppaan menon takia vauvaa.
 
Kisu
Edelliselle vieraalle:

Myös vauvan pää tuli kaukalon yli ja vyöt oli niin lyhyet, että oli hankala jo pujotella niitä kiinni ulkovaatteet päällä. Meillä iso vauva.
Mullekaan ei tuo painavuus merkkaa, mutta olen kuullu, että joillekin on tärkeä.
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kisu:
Edelliselle vieraalle:

Myös vauvan pää tuli kaukalon yli ja vyöt oli niin lyhyet, että oli hankala jo pujotella niitä kiinni ulkovaatteet päällä. Meillä iso vauva.
Mullekaan ei tuo painavuus merkkaa, mutta olen kuullu, että joillekin on tärkeä.
Oho. :) Teillä tosiaan on sitten ollut pitkä vauva. :D
 
Satu
Brio Primo tosi pieni. Näppärä kylläkin. Käy isofix jalusta vanhemman malliseenkin autoon turvavyökiinnityksellä. Lapsi on isokokoinen poika (n.5kk 9kg) ja nyt istuin liian pieni. Jalat ottavat kiinni penkin selkänojaan ja leveys ei riitä alkuunkaan. Poika istuu olkapäät eteenpäin ahdettuna... Nyt otamme käyttöön ison pojan istuimen sitten.
 
Hanne
Meillä myös kävi äkkiä ahtaaksi. Poika ei paina vieläkään sitä 13 kiloa johon asti primossa voisi (muka) olla, ja ollut "isonpojanistuimessa" jo pitkään.
Meillä poika oli niin nuori vielä kun siirryimme isompaan istuimeen, että nukkui paljon päivästä ja aina nukahti autoon, niin kaukalo olisi ollut mukavampi napata sisälle / kauppaan ja milloin minnekin, kun isosta istuimeista aina pitää poika herättää, jollei halua jättää autoon nukkumaan.
Muuten kyllä sen aikaa kun mahtui Primoon niin oli tosi jämäkän ja turvallisen tuntuinen. Helppo ja nopea laittaa vöihin myös ilman jalustaa.
 
x
Kuinka paljon Primo vie tilaa? Mahtuuko kuljettajan taakse (kuljettajan penkkiä siirrellään riippuen kuka ajaa)? Meillä toinen istuin myös selkämenosuuntaan joka on apukuskin takana.
 
äiti 2014
Meillä tuskastellaan, kun poika täyttää koht puolivuotta ja toppavaatteissa ei todellakaa mahdu eikä viihdy kaukalossa, kun on pirun ahdas. Uuden kaukalon osto siis eessä, kun ei haluta istuttaa ison pojan istuimessa vielä.. Muute on ollut hyvä, mutta lyhyt ikäinen kaukalo, poika 68cm pitkä ja olkahihna toppavaatteet päällä tulee olkalinjan alapuolelta mistä ei sais tulla..
 
hyvä kokemus
Meillä oli Brio Primo,ja muuten oltiin tyytyväisiä mutta onhan se painava ja ainakin minä,160cm "pitkä" koin että hankala kantaa itselle hyvässä asennossa. Meiän molemmat lapset on käyttäny n vuoden,ja sillonkin siirretty turvaistuimeen lapsen viihtyvyyden takia. Istuimesta kun näkee paremmin ulos..
 

Yhteistyössä