Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
"ounou"
syön pillereitä mutta erosin pitkäaikaisesta kumppanistani keväällä ja nyt olen löytänyt miehen joka tekee minut onnelliseksi..mietin vaan että kun syön Qlaira-pillereitä ja eri kumppanin kanssa raskauden alku voi olla helpompaa kun toisen..minulla on nyt pillereistä huolimatta ollut ihme yökkäilyjä, kylmiä väreitä, hiukset rasvoittuu ihan kun teini-ikäisenä(luin jostain aiemmasta että on ollut oireena tämmöistä), viime kuukautiset ei tulleet ollenkaan(pillerini tosin on sellaiset jotka voi jättää ne pois mutta nyt oli eka kerta ja olen syönyt vuodesta 2009), alavatsakipuja välillä, tänään yhdynnän jälkeen oli tullut verta ja tuntui kun menkat alkaisi. olen tosi herkkä, itken melkein mitä vain surullista telkkarista näen. lasta toivoisin ja vielä tämän miehen kanssa kyllä mutta en todellakaan tämmöiseen taloudelliseen elämäntilanteeseen missä palkka ei meinaa riittää ede elättää itseäni :S ihoni on huonontunut, näppyjä siellä täällä, näläntunne kasvanut vaikkei tee mieli syödä, välilä verenmaku suussa..apua apua :S
 
"Sara"
Toiveena raskaus, pillerit jätin pois heinäkuun lopussa. Kp minulla on 25 päivää, eli menkkoen pitäisi alkaa seuraavana maanantaina. Nyt minulla on kuitenkin ollut pari päivää outoja alavatsakipuja, ei samanlaisia kuin ennen menkkoja, vaan erilaisia. Ja nyt on eilisestä asti ollut vähän ruskeaa vuotoa..Lämpö on myös ollut kohollaan monta päivää, ja etenkin iltaisin olen hyvin viluinen. Alkuviikosta minulta otettiin tulehdusarvot, joten ei ainakaan pitäisi tulehdus olla.
Voiko nämä olla alkuraskauden oireita (sitä niin toivon!), onko kenelläkään ollut ruskeaa vuotoa, tai kuulostaako muutenkaan tutulta?
 
Ii
Alkuperäinen kirjoittaja epäileväinen;19556861:
Moi!
Harrastin seksiä ovulaation aikaan, viikko sitten lauantaina. Pari päivää sen jälkeen alkoi vasemmalla alavatsassa "kipu" ja eräänlainen painontunne, jota on kestänyt nyt siis melkein viikon ajan. Välillä tuntemus laantuu, tänään tunne siirtyi välillä keskelle vatsaa. Myös vasemmalla alavatsassa edelleen nipistelyä. Eilen ja tänään olen myös käynyt vessassa normaalia tiheämpään ja alavatsassa on turvottava tunne ehkä hieman vahvemmin kuin tähän asti. "Kipu" on myös tuntunut välillä selässä(etenkin istuessa), samantyylinen kuin menkkojen aikaan. Pelottaa että tämä on virtsatulehdusta :O Onko kellään kokemusta? Itselläni ei ole ennen ollut minkäänlaista tulehdusta virtsateissä..

Minulla oli samanlaisia tuntemuksia viikko sitten, jolloin oli kulunut muutama päivä mahdollisesta hedelmöittymisestä... En ole tehnyt raskaustestiä, koska menkkojen pitäisi alkaa vasta tulevana lauantaina. Onko kenellekään ollut vastaavia tuntemuksia (tai oireita) ja tehnyt sitten testin, joka on näyttänyt plussaa? Kertoisikohan tuo alkaneesta raskaudesta..? Olisi kiva kuulla teidänkin mietteitä, pohdin näitä yksikseni jo ihan tarpeeksi :) Minulla on ollut aiemmin yksi virtsatietulehdus yli kolme vuotta sitten ja silloin oireena oli ajoittainen ja erittäin voimakas vatsakipu, mutta ei ongelmia virtsaamisessa tms. Noh, jännityksellä taas mennään.
 
Nion
Ääks.. Voisiko olla yhtään ärsyttävämpää vielä odottaa, että voi edes tehdä testin. Tässä siis minun ongelmani:

Pillerit jätin pois marraskuulla. Kp 25, eli menkkojen tulisi alkaa ensi viikon lopulla. Mutta nyt on sitten ollut jonkinlaisia oireita.. Ensin oli n 3-4 päivää kuvotusta, päänsärkyä, huimausta, painontunnetta vatsassa. Nyt hyvin kevyttä pahoinvoinnin tunnetta ja alavatsaa nipistelee, kuin menkat olisi alkamassa.. Toisaalta, mikäänhän ei estä tekemästä testiä jo nyt..

Raskaus olisi enemmän kuin toivottu, mutta eihän sitä koskaan tiedä mistä kyse.. Oireethan voisi sopia muuhunkin??
 
<3 <3 :)
Kuparikierukka poistettu 17.11.11. Niukka vuoto alkoi 18.11.11 ja runsaampi vuoto (oikeat kuukautiset?) muistaakseni 21 tai 22.11. Mietinkin, että olikohan 18.11 alkanut erittäin niukka vuoto sitä kuuluisaa välivuotoa jota kuparikierukka aiheutti minulle ainakin vai joko ne kuukautiset silloin alkoivat...jos alkoivat niin olivat kyllä yllättävän pitkät, n. 7vrk.

Vauva olisi enemmän kuin tervetullut taloon ja siksi olenkin (näköjään muiden tavoin) kuulostellut itseäni vähän liiankin tarkkaan. Rinnat on arat ja pientä pahoinvointiakin tunnen aika ajoin, myöa pientä nippailua vatsassa vähän kuin kuukautisia edeltävää..nuhaa ja viluakin potenut, mutta en ennen tämän ketjun lukemista tiennyt yhdistää niitä edes mahdollisiksi raskausoireiksi. Olen kyllä normaalistikkin vähän vilukissa. Tiedän kyllä, että saatan kuvitellakkin kaikki nämä oireet..olen hyvä kuvittelemaan raskausoireita (tehnyt sen ennenkin ;D)

Kuukautiskierron säännöllisyydestä ei aavistustakaan, ei tullut pidettyä kirjaa kun oli kierukka. Viimeisimmän kuukautiset vain kalenterissa ylhäällä. Seksiä ollaan harrastettu joka päivä, vähintään kerran xD Ajateltiin, että jouluaattona tehtäisiin testi..ei tahdo malttaa odottaa... Mutta ymmärrän toki, että jos nyt testin teen (vaikka sen joka näyttää jopa 4 pvää ennen menkkojen alkua) niin se voi näyttää negaa vaikka oisinkin raskaana.. Voivoi kun saa vauvahaaveet naisen (ja miehenkin :D) pään sekaisin... ;D
 
"Vierailija"
Tein tos muutama viikko sit testin ja näytti positiivistä:)ja nyt olisin Rv 6+4 :) <3 Mutta yksi ongelma on maanantaina alkoi vuotamaan verta ja vieläkin tulee ei kovin paljoa enää,tein sit aamul testin uudelleen ja näytti että raskaana ja viiva tuli tummempana ku ekal kerral.Ensi viikolla olisi neuvola mutta pitäisi varmaan varata verikokeeseen aika.
 
pelokas94
Voisinko olla raskaana, syön yhdistelmä pillereitä,ja tauko alkoi,kului 6 päivää jolloin olin yhdynnässä ja meillä ei ollut ehkäisyä. Seuraavana päivänä piti ottaa pilleri, sitten alkoi päivän mittainen välivuoto..Kun olin syönyt sen pilleri liuskan niin tuli todella niukat menkat, päivän mittaiset kun yleensä on runsaat ja kivuliaat ja kestää monta päivää..vatsassa ollut semmosia "puukon viillon" tuntuista vihlontaa ja olen todella väsynyt,tänään kävin hempparin mittauttamassa (146). En uskalla tehdä testiä koska pelottaa mikä on tulos.. koulut ja kaikki kesken..Ja onko kaupan testit luotettavia?
 
"vieras"
Voisinko olla raskaana, syön yhdistelmä pillereitä,ja tauko alkoi,kului 6 päivää jolloin olin yhdynnässä ja meillä ei ollut ehkäisyä. Seuraavana päivänä piti ottaa pilleri, sitten alkoi päivän mittainen välivuoto..Kun olin syönyt sen pilleri liuskan niin tuli todella niukat menkat, päivän mittaiset kun yleensä on runsaat ja kivuliaat ja kestää monta päivää..vatsassa ollut semmosia "puukon viillon" tuntuista vihlontaa ja olen todella väsynyt,tänään kävin hempparin mittauttamassa (146). En uskalla tehdä testiä koska pelottaa mikä on tulos.. koulut ja kaikki kesken..Ja onko kaupan testit luotettavia?
kyllä se koulu sitten odottaa! :) ja on kaupan testit olleet itelläni ihan luotettavia.
 
"vierailija"
Minä olen 7vk:lla raskaana ja tos viime viikon maanantaina alkoi vuotamaan ja vuotaa vieläki!!:O Eli kestäny jo 7pv:( Testi näyttää kumminki positiivistä..auttakaa olenko raskaana?Toivoisin kyllä mieheni kans
 
"minävain"
Pelokas 94: suosittelen käymään ostamassa apteekista sen testin. Mikään ehkäisy ei koskaan ole 100% varma, mikä on sinänsä harmillista, koska ihmiset tuudittautuvat siihen, että käyttivät ehkäisyä, eivätkä näin ollen voi olla raskaana. Kaupan testit ovat kuulemani mukaan hyvinkin luotettavia, kannattaa kuitenkin tehdä niitä kaksi tai kolme muutaman päivän väliajoin. Jos olet silti epävarma kaupan testeistä, mene suoraan lääkäriin jossa testi otetaan verestä tai virtsasta.


"vierailija": joillain ihmisillä saattaa olla ns. kuukautiset vaikka he ovat raskaana. Vuoto on silloin kyllä niukempaa kuin yleensä. Kehotan kuitenkin käyntiä lääkärissä.



Sitten omaan asiaani. Poikaystäväni ja minun ongelmakseni muodostui rikkoutunut kondomi. Niitä meni lyhyen ajan sisällä kaksi rikki ja nyt menkat ovat kaksi viikkoa myöhässä. Olen kärsinyt myös mielialan vaihteluista ja kaameasta syöpöttelystä, sekä alavatsa kivuista ja väsymyksestä/unettomuudesta. Tein muutama päivä sitten testin, joka näytti negaa, mutta koska edellisestä rikki menneestä kondomista on aikaa vain viikko, päätin odottaa vielä hieman ja kokeilla sitten uudestaan.
Lapsi ei siis ole toivottu, koska olemme molemmat työttöminä ja rahattomia. Itse asun vielä vanhempieni luona, eli en ole kovinkaan vanha, eikä täällä olisi edes tilaa kasvattaa lasta. Ahdasta on.
Kuitenkin, vaikka kuinka järkeilisin etten halua olla raskaana, jossain mieleni perukoissa on herännyt jonkunlainen toive, että näin kuitenkin olisi. Kuvittelen millaista elämäni olisi lapsen kanssa, ja omalla tavallaan pidän siitä.

Tulee seuraavasta testistä sitten kyllä tai ei, petyn jokatapauksessa. Mutta elämäntilanteeseeni katsoen, "toivon" että testi näyttää negaa. Se olisi kaikille helpompaa.

Luulen että tämä teksti meni jotenkin sekavaksi ja että ihmisillä on sitä vaikea ymmärtää, mutta pitipä purkaa tuntojaan :)
Kiitos.

Kettu kuittaa.
 
"Vierailija"
Kävin lääkärissä ultrasivat ei näkynyt mitään ja kumminkin laittoivat labraan ajan että ottaa verikoe ottivat ja tulokset saa muutaman päivän sisään.Vuoto loppunut..edelleen kauhea väsymyksen tunne,alavatsaa nipistelee jne jne..
 
"Kristiina"
Mieheni kanssa on yritetty lasta muutaman kuukauden ajan. E-pillerit lopetin keväällä. Nyt on vihdoin tunne että on tainnut tärpätä. Mulla kp 24/28-29. Oireita on paljon, alkoivat viikko oviksesta:

- alavatsakipuja, (viiltäviä ihan alavatsassa sekä nippailua) mitä yleensä tulee vasta päivänä jolloin menkat todella alkaa
- lämmön nousu 0,5-1,0 astetta (ei kuitenkaan kipeä/flunssainen olo)
- palelua
- hirmuinen väsymys (nukkunut erittäin hyvin viimeisimmät yöt)
- kova nälkä koko ajan
- pissalla käytävä noin tunnin välein (epänormaalia ainakin minulle)
- huimausta (kun nousee kyykystä ylös)
- runsas valkovuoto

Aamulla tein testin, näytti negatiivista. Äsken töistä tullessani kaivoin testin roskiksesta ja bongasin haamuplussan sitten kuitenkin tarkemmin katsottuna. En oikein voi uskoa todeksi vaikka varma olo raskaudesta on ollutkin. En usko myöskään että olisi virheellinen plussa, taitaa olla erittäin epätodennäköistä. Aamulla uusi testi... Jänskättää hirveästi. Pitäkäähän peukkuja mulle kovasti! :)

Ihanaa kun on tällainen sivusto mihin voi kirjoitella tuntemuksiaan, Kiitos <3
 
"diu"
[QUOTE="minävain";25213685]

Sitten omaan asiaani. Poikaystäväni ja minun ongelmakseni muodostui rikkoutunut kondomi. Niitä meni lyhyen ajan sisällä kaksi rikki ja nyt menkat ovat kaksi viikkoa myöhässä. Olen kärsinyt myös mielialan vaihteluista ja kaameasta syöpöttelystä, sekä alavatsa kivuista ja väsymyksestä/unettomuudesta. Tein muutama päivä sitten testin, joka näytti negaa, mutta koska edellisestä rikki menneestä kondomista on aikaa vain viikko, päätin odottaa vielä hieman ja kokeilla sitten uudestaan.
Lapsi ei siis ole toivottu, koska olemme molemmat työttöminä ja rahattomia. Itse asun vielä vanhempieni luona, eli en ole kovinkaan vanha, eikä täällä olisi edes tilaa kasvattaa lasta. Ahdasta on.
Kuitenkin, vaikka kuinka järkeilisin etten halua olla raskaana, jossain mieleni perukoissa on herännyt jonkunlainen toive, että näin kuitenkin olisi. Kuvittelen millaista elämäni olisi lapsen kanssa, ja omalla tavallaan pidän siitä.

Tulee seuraavasta testistä sitten kyllä tai ei, petyn jokatapauksessa. Mutta elämäntilanteeseeni katsoen, "toivon" että testi näyttää negaa. Se olisi kaikille helpompaa.

Luulen että tämä teksti meni jotenkin sekavaksi ja että ihmisillä on sitä vaikea ymmärtää, mutta pitipä purkaa tuntojaan :)
Kiitos.

Kettu kuittaa.[/QUOTE]

Ootko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin J Ä L K I E H K Ä I S Y P I L L E R I ?
 
"Vierailija"
Epäilen että olen edelleen raskaana.Rv 6:lla alkoi kauheaa verenvuotoa ja se kesti 8pv :O Eli oli vähä niinku pidemmät menkat.Eka päivänä taisi tulla pieni klöntti ulos.Kävin ultrassa mutta ei näyttänyt mitään ja kahdessa verikokeessa toinen oli korkea ja toinen paljon alempi eli lääkäri tulkitsi keskenmenoksi :/ Mutta silti luulen että olen edelleen raskaana minulla kauheaa väsymystä(tosin aina olen väsynyt,mutta nyt on erilainen väsy),ja mielialatkin on vaihdelleet,alavatsa kipuja jne jne..Minulla on kaksosten mahdollisuus ELI epäilen että odotin kaksosia mutta toinen menehty ja toinen olisi vielä mahas <3 Ainaki toivomme sitä:) <3 <3 Aijon vielä itse tehdä kotitestin ja varmistaa.
 
"vieras"
Kuopusta odottaessani tunsin jo neljän päivän päästä touhuilusta olevani raskaana. Olin menossa juoksulenkille, mutta en pystynyt juosta kun alavatsaa alkoi pistämään aina kyn yritin juosta. Ja nyt tuo nipistys mahan pohjassa on jo 5-vuotias pikkumies:)
 
"mä"
En jaksanu kahlata kaikkea läpi mutta onko kenelläkään ollut ennen kuin kuukautisten olis pitäny alkaa eli tosi aikaisin pahoinvointia silleen että ainakun on nälkä tulee tosi huono olo? Ja vatsalla ei oo enää niin mukava nukkua kuin ennen? Mietin onko sattumaa vain vai voisinko olla raskaana?
 
"Maarika"
Hei! Mulla on alkanut oireita tulemaan parin pvän sisällä viime kerrasta.. Kova flunssa yllätti yön aikana, samoin päänsärkyä, nuhaisuutta ei kuitenkaan ole. Puristuksen tunteita alavatsassa. Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen, katsotaan mikäli alkaa tänään.. Toivottavasti ei :) Testiä tekemään huomenna tai ylihuomenna mikäli menkkoja ei kuulu :)
 
Eka kerta
Täällä odotellaan kans raskautta. Olin jo tekemässä testiä tulevana viikonloppuna mutta aamulla tuli vähän verta. Ajattelin että se siitä sitten. Menkat alkoi 3 päivää myöhässä. Kuitenkin, verta ei ole enempää tullut. Vain aamulla ihan vähän. Voiko alkuraskaudessa olla pientä tipottelua?

Rinnat olivat arat noin viikko sitten mutta ei enää. Vessassa ravaan muutenkin aika usein jopa öiisinkin. Pientä ihan vähäistä nippailua on tuntunut kun nousen seisomaan reippaammin mutta ei mitään muita oireita.
 
"vierailija"
Joo elikkäs aattelin tulla tänne kirjottelemaan noista raskauden ensioireista, koska itselläni on ollut nyt päälle viikon ajan ihan outoja oireita mitä ei yleensä ole. Eli alavatsassa nipistelyä ja kramppeja, yhtenä yönä ihan jumalaton suonenveto pohkeessa, jano (yöllä herännyt siihen kun on suu ollut ihan kuiva, ihanku ois krapulassa) ja tää jano on kestäny jotai 4 päivää, nännit on kosketus arat, sitten tuota lämpöä ja myös nenän tukkoisuutta, valkovuotoa on runsaasti mitä ei yleensä paljoa ole, ja kuukautiset ois pitäny alkaa jo viikko sitten, mutta oottelen vielä 4 päivää ja sitten teen vasta raskaustestin.
Mutta jotenkin on sellane olo että olisin raskaana, koska tää on niin erilaista mitä yleensä.
 
"vierailija"
ainiin ja vielä tohon pullat uunissa juttuun lisäys; että ihan hemmetinmoine nälkä voisin syyä vaikka hevosen ja koko ajan pitäis olla jotai ruokaa suussa ja vessas pitää käyä tiheämpää tahtii. Tuntuu ku juo vaikka vettä ni se menee suoraa tonne alas ja pitäis heti päässä vessaa :D
 
tyttövain
pakko nyt jonnekki kirjotella tästä: ollaan exän kanssa taas vähä liianki hyvissä väleissä.. hommailtu on. nyt menkan myöhässä muutaman päivän. ainut raskauden oire on ollut kova väsymys ja nenä tukkoisuus ja meinaan itkeä turhille asioille. salaa toivon että olis raskaana mutta samalla pelkään. vois parin päivän päästä tehä sen testin jos menkat eivät ala.
 
"Toiveikas"
itselläni noin 2 viikkoa myöhässä,alavatsan kiristystä,ei rintojen kipua mutta huimausta ja hiukan että olis kipeäksi tulossa mutta ei ole kuin alilämpöä,pissattaa vissiin enemmän,en oo ajatellu mut pissatessa alavatsassa sellainen outo kivistys.en uskalla testiä tehdä kun kaikki edelliset mitä 4vuoden aikana tehnyt,ollu nega.
 

Yhteistyössä