*

mahtaakohan hoiva-avustajille olla töitä?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 9. Osumia 9

Ketju: mahtaakohan hoiva-avustajille olla töitä?

niina
    Vierailija

mahtaakohan hoiva-avustajille olla töitä?

olen alotamassa syksyllä sosiaali ja terveys alan opintoihin valmentavaa koulutusta ja olen ottanut selvää että tällä voi tehdä hoiva-avustajan tehtäviä.

vieras
    Vierailija
    Tuskin on. Tuollainen hoiva-avustaja ei voi osallistua lääkehoitoon eikä oikein ole pätevä muussa kuin potilaiden pesuissa. Harva työnantaja haluaa pelkkää pesijää palkata.

ap
    Vierailija
    voihan piip..eli turhaa ajan haaskausta taitaa olla tuo

juujuu
    Vierailija
    mene kunnon töihin luuseri

Lissu
    Vierailija
    Mä oon työskennellyt monta vuotta hoito-apulaisena.

ap
    Vierailija

missä ja mitä työhösi kuuluu?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Lissu
    Mä oon työskennellyt monta vuotta hoito-apulaisena.
    missä kaikkialla voi työkennellä hoito.apulainen?

sh
    Vierailija
    nykyisellä ja entisestään voimistuvalla hoitajien työvoimapulalla ihan varmasti töitä saa jokainen kynnelle kykenevä. hoiva-apulaiselle riittää töitä etenkin vanhustyössä, esim vanhainkodeissa tai muissa vastaavissa, jossa on paljon perushoitoa eikä juurikaan mitään sairaalatason hoitoa.

H.A
    Vierailija

Hoiva-avustaja

Yhdyn edellisen työtekijän mielipiteeseen, koska olen saanut työtä hoiva-avustajana kehitysvammaisten hoitajana ja olen kuullut myös, että vanhusten hoitamisessa olisi ollut työtä myös muillekkin kuin lähihoitajille, koska työvoiman tarve suuri ja vanhuksia tulee lisää pitkän aikaa tulevaisuudessa.
    Uskon myös, että alalle suuntautuu tulevaisuudessa enemmän miehiä, kun tehtaita ja tuotantoa lakkautetaan suomessa.

J-t harmaana
    Vierailija
    Aivan varmasti on töitä. Varsinkin vanhustenhoidossa, esim. palvelutaloissahan pääosa hoitajista on lähihoitajia tai hoiva-apulaisia ja sairaanhoitajia murto-osa, jotka sitte hoitaa lääkehoidon. Tiedänpä palvelutaloja, joissa töissä esim. puutarhuri, ilman minkäänlaista hoitoalan koulutusta.

Pikavastaus Pikavastaus