Mikä on hyvä paino 160 cm pitkälle?

  • Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti
"just me"
mä oon 174/ 61, urheilen paljon, oon tosi tyytyväinen itteeni näin, kaikki siihen painoon missäoikeasti tuntuu hyvätä, eimkuitenkaan silleen että pitää koko ajan olla nälissään...
 
"Purppura"
Jos olisin 160 cm niin sopiva paino olis mulle n. 48-54.
Hmm.. laihuus on helppoa mutta yleensä jos pudotetaan tuolla pituudella alle 50 kg saa sanoa näkemiin rinnoille ja takamukselle - tai ainakin jommasta kummasta joutuu tinkimään kohti lauta-mallia. Eli jos ulkonäöllä on merkitystä niin ensin kannattaa treenata kuntoon sitä keskivartaloa ja vasta sitten laihduttaa loput mitkä katsoo liioiksi.
 
Samaa painoindeksiä ylläpitäen 160cm pitkänä olisi passeli paino todennäköisesti 48-50kg. Siis minulle. Muista en tiedä.

Pituudesta riippumatta, kaikki suunnilleen normaalipainon rajoissa ja vähän ali ja yli (siis bmi:ä tuijottaessa) lienee suhteellisen tervettä ja "suositeltavin".
 
"Tirlittan"
Olen 165cm pitkä ja painan 55 kg eli jos olisin viis senttiä lyhyempi niin varmaan 52-53 kg vois olla sopiva. Olen hyvin sirorakenteinen, jos olisin vaikka leveäharteinen ja -lanteinen, saisi painoa olla hiukan enemmän.
 
ffpos
ite oon 160 pitkä ja painan 42 kiloo:/ silti olen vähän tukevahko mistä se voisi johtua?mutta minulle on sanottu että voin sairastua anoreksiaan.
Tuskin olet tukevahko noilla mitoilla, ehkä sulla on vääristynyt kuva itsestäsi.
Anoreksia on päänsisäinen sairaus, anoreksia ei tarkoita sitä että on laiha vaan sitä että haluaa pakkomielteisesti olla laiha ja vaarantaa mm. henkensä siinä sivussa.
Jos olet luonnostasi noin hoikka etkä tahallasi laihduta ja nälkiinnytä itseäsi niin tuskin sairastut anoreksiaan.
Tosin anoreksiaan kuuluu juuri tuollainen että näkee itsensä lihavana vaikka olisi tosi hoikka.
 
"TiiTii"
Tällä hetkellä 158/52, lihasta kohtuullisesti, ja nuo pari kiloa tuntuvat ylimääräisiltä. Ne kun saisi tuosta pömppävatsan kohdalta pois, mutta eihän se niin mene.... Nelikymppiseksi sai syödä mitä ja miten paljon vaan ja paino pysytteli 47-49 kg:ssa. Sitten tuli kilpparin vajaatoiminta ja vaihdevuodet. Nyt pitää jo ihan miettiä mitä suuhunsa pistää ja harrastaa liikuntaa tavoitteelisemmin.
 
"Julia"
Olen itse 11 vuotias ja alko ahdistamaan kun 161cm on pituutta ja tänään vaa'alla oli painoa 52 kiloa ja nyt tuntuisi että olisin ylipainoinen, mutta en kai sitten olekaan?
 
"Boomm"
Oon 162/66 aion laihduttaa koska on epämukava olo kesällä kun laihduin 49kg niin näytin samalta makkaralta kuin nyttenkin silloin lenkkeilin paljon nyt olen lisännyt vatsoja lenkkeilyn lisäksi onko mitään hyviä keinoja? Häiritsee vähän että kesällä kun lenkkeilin paljon niin jaloista katosi kokonaan läski mutta ne tuntuvat liian lihaksikkailta ja reisilihaksien takia monet tiukat housut ei mahdu jalkaan????
 
"Cartouche"
Olen 160 cm ja painan n. 52 kg. Pari-kolme kiloa voisin olla kevyempi vielä, olen rakenteeltani siro, joten äkkiä näytän sitten lihavalta. Rasva kertyy lantiolle ja mahaan, ja koska minulla on pitkät jalat ja lyhyt keksivartalo, niin ei siinä vatsanseudulla ole paljon "tilaa" rasvalle, eli tosi äkkiä tulee pömppis... Paree olla hoikka.

Tällä hetkellä mitat on n. 85-60-90 eli kyllä löytyy myös lantio ja tissit vaikka hoikka olenkin.
 

Yhteistyössä