*

Munasarjatulehdus/kohtutulehdus, onko aina tulehdusarvot koholla, kuumetta?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 9. Osumia 9

Ketju: Munasarjatulehdus/kohtutulehdus, onko aina tulehdusarvot koholla, kuumetta?

mitäköhän nyt
    Vierailija

Munasarjatulehdus/kohtutulehdus, onko aina tulehdusarvot koholla, kuumetta?

Mulla on nyt reilun viikon kestänyt kovat alavatsakivut, etenkin oikealta (munasarjan kohdalta) aristaa. Kävin viime viikolla lääkärissä, tulehdusarvot 4, eli ei merkkejä tulehduksesta. Voiko siis olla kohtu/munasarjatulehdus, vaikka ei olisikaan crp koholla? Ja liittyykö ko. tulehduksiin aina kuume, sitä minulla ei ole. Mutta kivut todella kovat etenkin liikkuessa (tärähtely!) eikä mitkään lääkkeet näytä tepsivän...

ap
    Vierailija

KETÄÄN?

Osaiskos joku auttaa??

Oiskohan sulla kystia?
    Niissä on just tärähtelykipua. Kannattaa käydä gynellä ultrassa. Ne hoituu keltarauhashormonikuurilla tai parilla jos ei isoja oo.

Yleensä kyl kun on joku tulehdus niin crp on koholla.

CRP nousee kyllä viiveellä, mutta jos kivut olleet jo viime viikosta niin luulisi jo nousseen.
    Itse veikkaiisn kystiä myös, ne on tosi kipeet.
    Mene uudestaan lääkäriin

Mulla oli viime syksynä munasolu rakkuloitunut... Parisenttiseks kasvoi, tai oli siis ultratessa sen kokoinen. Siinä just oikeenpuoleinen munasarja vihloi, ihan kuin jatkuva kova ovis päällä... Ja turvotti jne. Pahimmillaan tuli raskausoireita kun hormonitkin meni sekaisin. Kannattaa joo käydä lääkärissä ja pyytää että ne ultraa munasarjat!

*Mulla lähti itestään pois. Sikäli outoa, että yhdistelmäpillerien pitäis estää moinen! Eli hormonit menny ihan sekasin jostain syystä. Jätin pillerit pois sen jälkeen, ja sittenhän ne raskausoireet vasta alkoivatkin!

prkl
    Vierailija
    Mulle tuli emätintulehdus synnytyksen jälkeen, ei ollut kuumetta. Synnytyssairaalasta nauroivat mut ulos, pistivät hajun mun "huonon hygienian" piikkiin. Menin yksityiselle, sain tuhdit antibiootit (paria erilaista) sekä Metherginiä (kohtua supistavaa lääkettä.)

Ei mulle kuume nouse useinkaan tulehduksen yhteydessä. Viime vuonna sappirakko poistettiin ja leikkaushaava tulehtui (leikkauksessa oli komplikaatioita yms.) Ei noussut kuume, mutta maha paisui viisinkertaiseksi ja alkoi tihkuttaa mätää ja verta arven alaisesta hematoomasta. Meni kauan ennen kuin sain jonkun uskomaan, että tarvitsen antibiootit. Mahan paisuminenkin laskettiin liikkumattomuuden ja syömisen piikkiin. Antibioottikuurilla turvotus hälveni ja vatsa palautui ennalleen.

kaalis harmailee
    Vierailija
    Mulla on ollut kohdunkaulan tulehdus tai siis sen kohdun kanavan 6 kertaa ensimmäisen synnytyksen jälkeen ja ainoana oireena ollut vain alavatsa kipu..Ja ei aina sitäkään

vieras
    Vierailija
    Katsottiinko lääkärissä raskaustesti verestä? Eli voisitko olla raskaana ja raskaus ollakin kohdun ulkopuolella? Se aiheuttaa kyllä kovia kipuja ja jossain vaiheessa voi muuttua hengenvaaralliseksikin, jos munatorvi repeää. Sinuna kävisin uudestaan lääkärissä, ihan gynekologilla tai vastaavalla, joka katsoo ultralla myös.

misi
    Vierailija

kohtutulehdus

hei. minulla myös oli samanlaisia oireita varmaan kuukauden ennen lääkärissä käyntiä. Sattui kun tehtiin sisätutkimus. Varsinkin kun liikutteli kohtua. Mutta tuntuu että lääkärissä käynnin jälkeen se vasta kipeäksi tulikin. Tulehdusarvot olivat koholla. Lääkäri sanoi että kyllä se kohtutulehdusta on. Lääkkeitä en ole viellä hakenut vaikka diagnoosi tehtiin 4 päivää sitten. Tuntuu että köyhällä ei ole varaa edes lääkkeisiin.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot