Ruokaa halvalla?

  • Viestiketjun aloittaja tilpäisesti rahat loppu
  • Ensimmäinen viesti
tilpäisesti rahat loppu
Jos on rahallisesti tiukkaa, niin mitä ruokia silloin syötte? Onko kukaan koskaan laskenut kuinka paljon halvemmaksi tulee leipoa sämpylät itse verrattuna kaupan leipään?
 
ei ole tullut laskettua, mutta paljon halvemmaksi, Keitot on kova sana kun rahat on tiukalla. samoin pasta ihan tomaattikastikkeen kanssa, ei tarvi lihaa. nyt on salaatti edullista ja kaali. siitä saa laatikkoa useaksi päiväksi. aamulla kun meillä menee kauppaan saa näitä -30% tuotteita, sekin auttaa vähän.
 
meillä aina innostun loppukuusta leivontaan ja silloin tehdään muutenkin ruokaa niistä kaapin kätköistä mitä löytyy. ja katson vähän tarkemmin mitä ostan kaupasta. esim. eilen en antanut miehen ostaa vesimelonia kun oli liian kallista. ostetaan sit tarjouksesta myöhemmin.

noin ylipäätään sanosin, että sillonkun on rahat tiukemmalla syödään mitä on, eikä sitä mitä just sillä hetkellä tekis mieli.... jätetään siis kaikkihetimullenyt-ajattelu. sillä pärjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jippu:
Puurot ja purkkihernekeitto, makaroonivelli on meidän lasten suosikkeja(niinä päivinä kun rahaa ei ole).

oi, makaroonivelli on aivan ihanaa, äitini teki sitä usein kun olin pieni :)
Meillä myös keitot,pastat ja laatikkoruuat suosiossa..teen isomman satsin ja pakastan tai syödään seuraavana päivänä..Ale tuotteet myös kelpaa..
 
vvvv
meillä kyllä pieni perhe, mutta loppukuusta ennen tiliä kun tekee joskus tiukkaa, niin suosin keittoja tai esim. makaronilaatikkoa: meillä näistä syödään useampi päivä. perussämpylät veteen tehtynä tulevat varmasti halvemmaksi tehdä itse kun ostaa leipää kaupasta. Samoin pullaa yms voi leipoa lapsille välipalaksi jne. Ja hyvä vinkki on myös pakastimeen säilöä kun sattuu alesta löytämään jotakin. Käyttää sitten tiukan paikan tullen pakastimen anteja. Nämä neuvot tietty tilanteeseen missä nyt on hiukan kuitenkin rahaa jäljellä. Jos on ihan p.a, niin srk:n diakonissa työn piiristä voi hakea tilapäiseen ahdinkoon ruokalappuja, joilla saa kaupasta ostaa elintarvikkeita.
 

Yhteistyössä