Mistä voi johtua yhtäkkinen kova väsymys? Nukahdan väkisin

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Yhtäkkiä iskee aivan järjetön väsymys, siis sellainen, että on pakko hetkeksi nukahtaa. Nukahdankin ja herään yleensä 30-60min kuluttua, joskus torkahdan vain vartiksi ja heti kun herään on taas pirteä olo.

Mistä tämä voi oikein johtua? Aina silloin tälloin (ehkä joka toinen pvä) tulee tällainen tosi kova väsymys yhtäkkiä ja jos olen sohvalla esim. on pakko laittaa hetkeksi silmät kiinni ja siihen nukahdan samantien.

Miten vartin tai puolen tunninkaan nukkuminen voi tehdä taas suht pirteän olon? Kun ennen nukahtamista on ollut siinä pisteessä, että väkisin nukahtaa, eikä lapsillekkaan pysty vastaamaan järkevästi kun nukuttaa niin
 
ap
Raskaus ei ole mahdollinen.. tätä on jatkunut jo monta kuukautta, ensin tuli harvemmin, nyt huomaan torkkuvani tosi usein.. vaikka yöunet eivät ole edes lyhyitä.. ei univelkaa tms, väsy tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raskaus ei ole mahdollinen.. tätä on jatkunut jo monta kuukautta, ensin tuli harvemmin, nyt huomaan torkkuvani tosi usein.. vaikka yöunet eivät ole edes lyhyitä.. ei univelkaa tms, väsy tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta
verensokerit heittelee.. tarkkaile syömisiäsi tai mene lääkäriin kysyy neuvoja..
 
ap
Ja jotenkin erotan, ettei tuo ole ihan normaalia väsymistä, mikä johtuisi huonosta nukkumisesta... en osaa selittää miten.. tulee vain niin yhtäkkiä ja silloin on tosiaan PAKKO nukkua se hetki.. lapset jos yrittävät jotain kysellä vieressä niin ei kykene vastaamaankaan fiksusti kun on ihan pakko nukkua. Sitten herään (yleensä ihan hikisenä) vaikka olisin vain sen puoli tuntia nukkunut
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yksi mahdollisuus:
2. tyypin diabetes (voi oireilla valtavalla väsymyksellä )
Noin vuosi sitten katsottiin ne pidempiaikaiset sokeriarvot ja ne olivat vissiin ihan ok, voiko noin nopeasti kehittyä? Tuntuu typerältä mennä lääkäriinkään kun en ole ihan kokoaikaa väsynyt
 
manna
mä jään tosi helposti koukkuun päiväuniin. iskee aina samaan aikaan päivästä. kun sitten rimpuilen pari päivää ilman nokosia, niin sitten ei enää niitä tarvikkaan. korkeintaan siihen aikaan kupin kahvia. mun luontainen rytmi olis nukkua päivät ja valvoa yöt.
 
yksi mahdollisuus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi mahdollisuus:
2. tyypin diabetes (voi oireilla valtavalla väsymyksellä )
Noin vuosi sitten katsottiin ne pidempiaikaiset sokeriarvot ja ne olivat vissiin ihan ok, voiko noin nopeasti kehittyä? Tuntuu typerältä mennä lääkäriinkään kun en ole ihan kokoaikaa väsynyt
Yleensä 2. tyypin diabetes voi kehittyä vuosienkin aikana, mutta myös nopeasti. 1. tyypin diabets voi iskeä kuin salama kirkkaalta taivaalta... tuttavan alle 1v kuoli siihen :'(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
mä jään tosi helposti koukkuun päiväuniin. iskee aina samaan aikaan päivästä. kun sitten rimpuilen pari päivää ilman nokosia, niin sitten ei enää niitä tarvikkaan. korkeintaan siihen aikaan kupin kahvia. mun luontainen rytmi olis nukkua päivät ja valvoa yöt.
Silloin kun tuo väsy iskee, en mitenkään voi välttää nukahtamista. Jos touhuan jotain, voi olla veto pois ja tuntuu, että pakko mennä maate, kun menen istumaan tms niin on pakko laittaa pitkäkseen.
 
lääketieteen kandi
Krooninen väsymys voi ilmetä kuvaimellasi tavalla. Ei tartte olla kysymys mistään sairaudesta tai sen vakavammasta..Tämän voi aiheuttaa; jokapäiväinen tylsä arki, väsymys, läheisen kuolema, rahahuolet jne..
 
Nanne
Kilpirauhasta minäkin veikkaisin, tosin liikatoimintaa... Itse sitä olen sairastanut. Hirvee väsymys, silleen, et työpäivän just ja just selvii, mut ei mitään sen jälkeen. Janotti hirveesti myös ja laihduin aikalailla... Iho on kostea ja hikoaa vähästä...
 
ap
Mä en ole muutoin väsynyt, yhtäkkiä iskee ja lähtee pois kun hetken nukkuu.. Olen vuoden sisällä lihonut 15kg (oon kyl syönytkin) hikoilen myös aivan hirveästi, mutta luulen että se johtuu kahvinjuonnista
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en ole muutoin väsynyt, yhtäkkiä iskee ja lähtee pois kun hetken nukkuu.. Olen vuoden sisällä lihonut 15kg (oon kyl syönytkin) hikoilen myös aivan hirveästi, mutta luulen että se johtuu kahvinjuonnista
Kilpirauhaselta kuulostaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi mahdollisuus:
2. tyypin diabetes (voi oireilla valtavalla väsymyksellä )
Noin vuosi sitten katsottiin ne pidempiaikaiset sokeriarvot ja ne olivat vissiin ihan ok, voiko noin nopeasti kehittyä? Tuntuu typerältä mennä lääkäriinkään kun en ole ihan kokoaikaa väsynyt
Aivan hyvin voit mennä lääkäriin. Ethän voi hyvin, joten asia on selvitettävä.
 
"Talotohtori"
Tutkisin sisäilmaa. Onko jotain hajuja? Tapahtuuko nukahtaminen samassa paikassa? Jos näin on niin lähellä on jotain myrkkyä ilmassa joka irtoaa rakenteesta. Ilman tulee vaihtua joka toinen tunti joten tarkasta toimiiko se.
 

Yhteistyössä