Pedofiilien nimet ja kuvat julkisiksi!!!

  • Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mun mielestä tuollaiset asiat eivät kuulu jokaisen korvaan.
Olemme siis erimieltä tästä asiasta. Jos tulisi laki, jonka varjolla voisimme julkaista nimet, jokainen pedo tietäisi tämän ennen kuin ryhtyisi toimeen ja ikään kuin hyväksyisi nimensä julkistamisen. Miksi siis emme tekisi noin?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lue eka oma kommenttisi ja kuulostele miltä se saundaa.
Öh, tehdäänkö tästä nyt tikusta asiaa?
Huonosti valittu sananlasku. Ja ensimmäisestä kommentistasi tulee uudelleenkin lukien mieleen, että olet juuri niitä jotka esittävät ymmärtäjää ja jättäytyvät lopulta mielipiteettömiksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mun mielestä tuollaiset asiat eivät kuulu jokaisen korvaan.
Olemme siis erimieltä tästä asiasta. Jos tulisi laki, jonka varjolla voisimme julkaista nimet, jokainen pedo tietäisi tämän ennen kuin ryhtyisi toimeen ja ikään kuin hyväksyisi nimensä julkistamisen. Miksi siis emme tekisi noin?
Just!!!

 
minä
Minun hyväksikäyttäjäni kuvan saisi julkistaa vaikka missä. Olisin siitä äärettömän kiitollinen.
ei rikkoisi minun oikeuksiani! Mutta minä en saa julkistaa hänen kuvaansa vaikka haluaisin, koska se rikkoisi sen rikollisen oikeuksia! :kieh:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olemme siis erimieltä tästä asiasta. Jos tulisi laki, jonka varjolla voisimme julkaista nimet, jokainen pedo tietäisi tämän ennen kuin ryhtyisi toimeen ja ikään kuin hyväksyisi nimensä julkistamisen. Miksi siis emme tekisi noin?
Just!!!
Mulla tuli tuossa viimesessä lauseessa ajatuskatkos ja sen piti mennä näin: "miksi siis emme laatisi tuota lakia, joka sallisi nimien julkaisun?". Kirjoitin siis todella epäselvästi tuon lauseen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minun hyväksikäyttäjäni kuvan saisi julkistaa vaikka missä. Olisin siitä äärettömän kiitollinen.
ei rikkoisi minun oikeuksiani! Mutta minä en saa julkistaa hänen kuvaansa vaikka haluaisin, koska se rikkoisi sen rikollisen oikeuksia! :kieh:
Olen pahoillani kokemastasi.

Luuletko, että uhrin ikä vaikuttaa tähän julkisuuspelkoon? Tarkoitan että pelkääköhän uhri häpeää (jota ei siis missään nimessä tulisi kokea!) Miksi asiat mahdollisesti halutaan uhrin puolelta piilottaa? Saatko kertoa hänen nimensä ääneen ja näin tehdä siitä omassa kaupungissasi julkiseksi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olemme siis erimieltä tästä asiasta. Jos tulisi laki, jonka varjolla voisimme julkaista nimet, jokainen pedo tietäisi tämän ennen kuin ryhtyisi toimeen ja ikään kuin hyväksyisi nimensä julkistamisen. Miksi siis emme tekisi noin?
Just!!!
Mulla tuli tuossa viimesessä lauseessa ajatuskatkos ja sen piti mennä näin: "miksi siis emme laatisi tuota lakia, joka sallisi nimien julkaisun?". Kirjoitin siis todella epäselvästi tuon lauseen.
Ja minun Just tarkoitti Juuri näin!!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Huonosti valittu sananlasku. Ja ensimmäisestä kommentistasi tulee uudelleenkin lukien mieleen, että olet juuri niitä jotka esittävät ymmärtäjää ja jättäytyvät lopulta mielipiteettömiksi.
No sanotaanko sitten näin, että mun mielestä he saavat kiinni jäädessään jo tarpeellisen rangaistuksen yleensä/ toivottavasti. Mä en näe mitään ideaa siinä, että tuollaisella asialla pitää mässäillä.

Jos on todellakin mielipiteettömyyttä se, että on ERI mieltä suurimman osan kanssa, niin ok!

Mä en todellakaan minkäänlaisessa tilanteessa hyväksy edes ajatuksen tasolla tuollaista, mutta ei ihan oikeasti ole ulkopuolisten asia vihata tai ajatella ettei pysty anteeksi antamaan. Se on uhrien tehtävä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
No sanotaanko sitten näin, että mun mielestä he saavat kiinni jäädessään jo tarpeellisen rangaistuksen yleensä/ toivottavasti. Mä en näe mitään ideaa siinä, että tuollaisella asialla pitää mässäillä.

Jos on todellakin mielipiteettömyyttä se, että on ERI mieltä suurimman osan kanssa, niin ok!

Mä en todellakaan minkäänlaisessa tilanteessa hyväksy edes ajatuksen tasolla tuollaista, mutta ei ihan oikeasti ole ulkopuolisten asia vihata tai ajatella ettei pysty anteeksi antamaan. Se on uhrien tehtävä.
Itse en näe asiaa niin, etteikö sinulla olisi mielipidettä. Mutta oletko sitä mieltä, että tässä maassa pedo saa hänelle kuuluvan rangaistuksen? Tekijän tulisi kärsiä tekojensa seurauksista enemmän, kuin teon kohde joutuu kärsimään. Ja lapsi, joka joutuu uhriksi, kärsii useimmiten koko elämänsä ajan tuosta järkyttävästä teosta. Uhri siis kärsii jopa 70-80 vuotta, montako vuotta pedo kärsii?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minun hyväksikäyttäjäni kuvan saisi julkistaa vaikka missä. Olisin siitä äärettömän kiitollinen.
ei rikkoisi minun oikeuksiani! Mutta minä en saa julkistaa hänen kuvaansa vaikka haluaisin, koska se rikkoisi sen rikollisen oikeuksia! :kieh:
Olen pahoillani kokemastasi.

Luuletko, että uhrin ikä vaikuttaa tähän julkisuuspelkoon? Tarkoitan että pelkääköhän uhri häpeää (jota ei siis missään nimessä tulisi kokea!) Miksi asiat mahdollisesti halutaan uhrin puolelta piilottaa? Saatko kertoa hänen nimensä ääneen ja näin tehdä siitä omassa kaupungissasi julkiseksi?
Varmaan uhrin ikäkin.
Uskoisin että joka ikinen hyväksikäytetyksi joutunut häpeää, vaikka häpeä sille tekijälle pelkästään kuuluukin, mutta ihmisen mieli on monimutkainen. Saattaa vaatia todella pitkät terapiat että pääsee häpeästä edes osittain eroon. Tiedän että moni hyväksikäytetty olisi kuitenkin valmis siihen että heitä hyväksikäyttäneen kuvan saisi julkistaa. Se kuvan ja nimen julkistaminen ei vain ole mahdollista suomen lainsäädännön takia :kieh:

Eli käsittääkseni jos menisin levittelemään vaikka lappusia missä on tekijän kuva ja/tai nimi niin joutuisin luultavasti syytteeseen. :(

Ääneen kertoessa taas törmää epäuskon muuriin. Varsinkin niiden kohdalla jonka tekijän tuntevat. Luulisin että sukulaiseni vievät edelleen lapsiaan sen hirviön luo. :X
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Huonosti valittu sananlasku. Ja ensimmäisestä kommentistasi tulee uudelleenkin lukien mieleen, että olet juuri niitä jotka esittävät ymmärtäjää ja jättäytyvät lopulta mielipiteettömiksi.
No sanotaanko sitten näin, että mun mielestä he saavat kiinni jäädessään jo tarpeellisen rangaistuksen yleensä/ toivottavasti. Mä en näe mitään ideaa siinä, että tuollaisella asialla pitää mässäillä.

Jos on todellakin mielipiteettömyyttä se, että on ERI mieltä suurimman osan kanssa, niin ok!

Mä en todellakaan minkäänlaisessa tilanteessa hyväksy edes ajatuksen tasolla tuollaista, mutta ei ihan oikeasti ole ulkopuolisten asia vihata tai ajatella ettei pysty anteeksi antamaan. Se on uhrien tehtävä.
Ihanko oikeasti pedofiilit saavat mielestäsi "tarpeellisen" rangaistuksen kiinnijäädessään???
Onko toisen elämän tuhoamisesta mielestäsi oikea rangaistus pari tuntia yhdyskunta palvelua tai pikku sakot ?????????
Mistä sitä uhria rangaistaan? Mitä väärää uhri teki? Uhri saa elinkautisen! Mistä? Siitä että oli väärään aikaan paikalla? esim. kotonaan.

Paratiisihan tämä suomi on kaikille seksuaalirikollisille. Kai tänne alkaa kohta tulemaan "pakolaisia" muista maista, kun siellä ihan vainoavat ja joutuu kiinnijäädessään lusimaan parhaassa tapauksessa sen elinkautisen ja jossain sentään tarjotaan sähkötuoliakin pedofiileille joiden mielestä se oma/naapurin tytär on ihan sopiva panopuu.

Ja tarkoittiko tuo lopussa oleva lause että on uhrien tehtävä antaa anteeksi? :eek:

Huh. Ei tulisi pieneen mieleenikään.

Olisitkohan vielä samaa mieltä jos oma tyttäresi raiskattaisiin? tai jos sinut raiskattaisiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minun hyväksikäyttäjäni kuvan saisi julkistaa vaikka missä. Olisin siitä äärettömän kiitollinen.
ei rikkoisi minun oikeuksiani! Mutta minä en saa julkistaa hänen kuvaansa vaikka haluaisin, koska se rikkoisi sen rikollisen oikeuksia! :kieh:
Olen pahoillani kokemastasi.

Luuletko, että uhrin ikä vaikuttaa tähän julkisuuspelkoon? Tarkoitan että pelkääköhän uhri häpeää (jota ei siis missään nimessä tulisi kokea!) Miksi asiat mahdollisesti halutaan uhrin puolelta piilottaa? Saatko kertoa hänen nimensä ääneen ja näin tehdä siitä omassa kaupungissasi julkiseksi?
Varmaan uhrin ikäkin.
Uskoisin että joka ikinen hyväksikäytetyksi joutunut häpeää, vaikka häpeä sille tekijälle pelkästään kuuluukin, mutta ihmisen mieli on monimutkainen. Saattaa vaatia todella pitkät terapiat että pääsee häpeästä edes osittain eroon. Tiedän että moni hyväksikäytetty olisi kuitenkin valmis siihen että heitä hyväksikäyttäneen kuvan saisi julkistaa. Se kuvan ja nimen julkistaminen ei vain ole mahdollista suomen lainsäädännön takia :kieh:

Eli käsittääkseni jos menisin levittelemään vaikka lappusia missä on tekijän kuva ja/tai nimi niin joutuisin luultavasti syytteeseen. :(

Ääneen kertoessa taas törmää epäuskon muuriin. Varsinkin niiden kohdalla jonka tekijän tuntevat. Luulisin että sukulaiseni vievät edelleen lapsiaan sen hirviön luo. :X
Valmiita ehkä aikuisena, kun asiaa on saanut jo käsitellä. Mutta entäpä esim 12v tyttö tai poika, jonka isä on se pedofiili. Kuinkahan moni tuon ikäisistä on valmis siihen, että kaiken sen häväistyksen lisäksi myös koko koulu saa tietää heidän olevan isänsä raiskaamia? Eli kyllä näitä uhreja pitää suojella ja valitettavavasti se sitten tarkoittaa, että näissä tapauksissa sitä pedofiilin nimeä ei sinne lehteen voi mielestäni laittaa.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minun hyväksikäyttäjäni kuvan saisi julkistaa vaikka missä. Olisin siitä äärettömän kiitollinen.
ei rikkoisi minun oikeuksiani! Mutta minä en saa julkistaa hänen kuvaansa vaikka haluaisin, koska se rikkoisi sen rikollisen oikeuksia! :kieh:
Olen pahoillani kokemastasi.

Luuletko, että uhrin ikä vaikuttaa tähän julkisuuspelkoon? Tarkoitan että pelkääköhän uhri häpeää (jota ei siis missään nimessä tulisi kokea!) Miksi asiat mahdollisesti halutaan uhrin puolelta piilottaa? Saatko kertoa hänen nimensä ääneen ja näin tehdä siitä omassa kaupungissasi julkiseksi?
Varmaan uhrin ikäkin.
Uskoisin että joka ikinen hyväksikäytetyksi joutunut häpeää, vaikka häpeä sille tekijälle pelkästään kuuluukin, mutta ihmisen mieli on monimutkainen. Saattaa vaatia todella pitkät terapiat että pääsee häpeästä edes osittain eroon. Tiedän että moni hyväksikäytetty olisi kuitenkin valmis siihen että heitä hyväksikäyttäneen kuvan saisi julkistaa. Se kuvan ja nimen julkistaminen ei vain ole mahdollista suomen lainsäädännön takia :kieh:

Eli käsittääkseni jos menisin levittelemään vaikka lappusia missä on tekijän kuva ja/tai nimi niin joutuisin luultavasti syytteeseen. :(

Ääneen kertoessa taas törmää epäuskon muuriin. Varsinkin niiden kohdalla jonka tekijän tuntevat. Luulisin että sukulaiseni vievät edelleen lapsiaan sen hirviön luo. :X
Valmiita ehkä aikuisena, kun asiaa on saanut jo käsitellä. Mutta entäpä esim 12v tyttö tai poika, jonka isä on se pedofiili. Kuinkahan moni tuon ikäisistä on valmis siihen, että kaiken sen häväistyksen lisäksi myös koko koulu saa tietää heidän olevan isänsä raiskaamia? Eli kyllä näitä uhreja pitää suojella ja valitettavavasti se sitten tarkoittaa, että näissä tapauksissa sitä pedofiilin nimeä ei sinne lehteen voi mielestäni laittaa.
Entäs jos uhrilta kysyttäis ja jos antaa luvan niin sitten julkastaisi. Sitäkin minä mietin, että miten se 12 vuotias tyttö kärsisi siitä, että koulu tietäisi. Saisi vaan pahoillaan olevia katseita. Eikai kukaan siitä kiusaisi.
 
mina
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mä en tiedä, ehkä. Mä en ajattele pedofiilin aivoilla.
En minäkään, mutta he itse käytöksellään osoittavat, ettei yksityisyys ole minkään arvoista, joten miksi heille sitä suoda?
Siksi koska heilläkin usein on läheisiä. Mieti miltä pedofiilin lapsista tuntuu kun isin kasvot on joka lööpissä ja minkähänlaista kiusaamista yms. siitä seuraa. Perheettömien kasvot voisi vaikka julkaistakin.
 
mun mielestä sais julkistaa!

oliko eilisessä aamulehdessä juttua siitä että kun suomessa on niin pienet tuomiot lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä? Oliko se että vähintään vuosi ois rangaistus? Aika sairasta..
tosin siinä luki myös että oltais nostamassa sitä rangaistusta,eiköhän ois aikakin jo..
 
ap
Ja vielä. Pysyykö nuo jutut kuitenkaan salassa kaikilta oikeusjuttujen jälkeen. Esim. tuo eilen lehdissä julkistettu hirveä juttu niin uskotteko ettei kukaan heigän koulukaverinsa arvaa jo kenestä kyse. Näinhän olisi jo sama julkaista hirviöisän ja sedän nimet ja kuvat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mä en tiedä, ehkä. Mä en ajattele pedofiilin aivoilla.
En minäkään, mutta he itse käytöksellään osoittavat, ettei yksityisyys ole minkään arvoista, joten miksi heille sitä suoda?
Siksi koska heilläkin usein on läheisiä. Mieti miltä pedofiilin lapsista tuntuu kun isin kasvot on joka lööpissä ja minkähänlaista kiusaamista yms. siitä seuraa. Perheettömien kasvot voisi vaikka julkaistakin.
Mutta mielestäni heidän kärsimys olisi paaaljon pienempi kuin uhrien. Ja miettisikö tekijä vähän tarkemmin halujaan ennen tekoaan ja näin säästyisi joku pikkuinen loppuelämän tuskalta.
 
juu
Jep. Just oli keskisuomalaisessa, kun oli veli pannut mm. siskoaan! Sairasta. Sai vaan parisen vuotta linnaa, veikkaan että istuu puolet luultis ensikertalaisena. Oli myös pieniä lapsia hipelöinyt jne. Ja samoin oli toinenkin lähipiiristä, näitä samoja lapsia. Tapahtumapaikkana Keski-Suomi. Toinen sai sitten kahdeksan vuotta linnaa, josta varmaan istuu kans sen puolet vain.

Lehtilinkkiä ei ole laittaa, koska sivut eivät tällä hetkellä toimi. www.ksml.fi voipi löytyä ko. juttu, ehkä iltsikasta ja hesaristakin.
 
tää on vaikea asia päättää mitä mieltä on..

niinkuin joku jo sanoikin, niin uhrejahan sillä suojellaan ettei asiat tuu julkisuuteen.
vaikka kukaan ei pedofiili-isän lapsia siitä kiusaisi (vaikka uskon et oikeesti hekin sais kuulla moneltakin siitä et sun isäs sitä sun isäs tätä ) niin paranemisprosessi ei varmasti helpottuis siitä kun kaikki säälien katselisi ja koko ajan asiasta muistuttais jonkun katse ja sääliminen.

aika harva uhri kuitenkaan omalla naamallaan esim lehdissä asioista kertoo vuosienkaan päästä, niin kipeitä asioita ne on, et ei niitä halua kaikkien kohtaamiensa ihmisten kanssa jakaa..

 
Wursti Makkaravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olemme siis erimieltä tästä asiasta. Jos tulisi laki, jonka varjolla voisimme julkaista nimet, jokainen pedo tietäisi tämän ennen kuin ryhtyisi toimeen ja ikään kuin hyväksyisi nimensä julkistamisen. Miksi siis emme tekisi noin?
Mä taas en usko että tuollainen oikeasti painaa sairaassa mielessä pätkän vertaakaan. Ja en kannata julkistamista.
 

Yhteistyössä