miksi mun maha turpoaa heti kun syön tai juon jotain?!

  • Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti
läski
en ole mikään tikkulaiha, mutta vatsa on suht litteä esimerkiksi heti aamulla herättyäni, mutta heti kun syön aamupalan, niin plumps se lössähtää... nytkin mulla päällä tiukka toppi ja puolihame jossa kuminauhavyötärö. ennen ruokaa ei näkynyt mitään jenkkakahvoja tms, mutta ruuan jälkeen toi kuminauha painuu niin et tulee tollanen makkara... ja ihan sama mitä syön!! pitääkö mun lopettaa syöminen, mä vihaan tätä mahaa?!
 
Mulla myös
Mulla on ihan sama juttu. Sitten sitä turvotusta vielä pahentaa kuukautiskierto eli loppukierrosta maha on turpeena kuin olisin raskaana. Näin kesällä ei kehtaa töihin mennä tiukassa t-paidassa, kun en halua kyselyitä raskaudesta, jota ei ole... Todella ärsyttävä vaiva. Mieskin erehtyy välillä kysymään, että olenko varma etten ole raskaana.
 
Mulla myös
Tietysti maha kasvaa, kun syö tai juo, mutta mielestäni ei ole normaalia, että jos juon aamulla kupin kahvia/teetä tai vaikka lasin vettä ja niiden kanssa leivän niin hetken päästä näytänkin samalta kuin miltä näytän kuudennella kuulla raskaana. En muuten ihan helevatan ärsyttää. Iän myötä turvotus vain lisääntyy ja samoin tuo hormonaalinen turvotus loppukuusta alkaa olla jo ihan järkyttävää. Puolet vaatteista on käyttämättömänä vaatekaapissa, kun ei kehtaa laittaa päälleen. Ja minulla painoindeksi on alle 20.
 
Pömppömaha
Tee haku googlella: maha turpoaa.
Lue Iltalehti: Pömppömaha pois. Jonssonin juuri sokerimahalle.
Ja Duodecim-lehden artikkeli.
Kerro auttoiko dieetti vai lääkäri.
 

Yhteistyössä