Ulosoton vapaakuukausista

  • Viestiketjun aloittaja kysymysmerkki?
  • Ensimmäinen viesti
kysymysmerkki?
Onkohan kenelläkään tietoa miten nuo vapaakuukaudet toimivat?Sain ulosottomieheltä kirjeen jossa ilmoitettiin että olen oikeutettu kahteen vapaakuukauteen ja pyydettiin ilmoittamaan kuukaudet.Ilmoitin että esim.elokuu ja joulukuu voisivat olla ne kuukaudet ja sain vastauksen että sopii ja että noina kahtena kuukautena ei nyt sitten mene ulosottoa.

Nyt sitten tuli mieleen että minähän olen saamassa joulukuussa veronpalautusta.En muistannut asiaa lainkaan kun noita kuukausia ehdotin,mielessä oli vaan liiton korvaukset.Mitenhän se nyt sitten menee,ulosmittaako ne kuitenkin nuo veronpalautuksen vaikka se onkin vapaakuukausi vaan saanko minä pitää nekin?Kyse ei kyllä ole mistään päätä huimaavasta summasta.

Yritin netistä etsiä tietoa mutta en löytännyt kohtaa jossa olisi sanottu miten toimitaan veronpalautusten suhteen tämmöisessä tilanteessa.
 
Mielestäni jos on vapaakuukausi ei ulosmittausta tehdä mistään summista mitä sulle tulee.

Ja pääsääntönähän on että muista kuin määräajoin maksettavasta tulosta menee aina vain se 1/3 osa. Eli jos saisit normipalkkatulon lisäksi jotain muuta tuloa joka ei ole säännööllistä (esim lomarahoja" ne ei kerrytä tuloa eikä ulosmitata enempää kuin normaalistikaan.
 
kysymysmerkki?
Alkuperäinen kirjoittaja ei kun:
Ei kun me muut veronmaksajat maksamme ne tietysti mielellämme.
Ai mun elokuun ja joulukuun ulosotot vai?En pä oikein usko että teidän veronmaksajien pennejä käytetään yhtään mun ulosottoihin.
 
Eihän koko summaa ulosmitata kuitenkaan, vaan suojaosuuden jälkeen tietty prosentti.
ja esim veronpalautus on mielestäni muuta kuin säännöllistä tuloa myös joten siitä menee vain se 1/3 osa.. jos siis jotain niistä ulosmittaavat.,
 
kysymysmerkki?
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Eihän koko summaa ulosmitata kuitenkaan, vaan suojaosuuden jälkeen tietty prosentti.
ja esim veronpalautus on mielestäni muuta kuin säännöllistä tuloa myös joten siitä menee vain se 1/3 osa.. jos siis jotain niistä ulosmittaavat.,
Kyllä multa on ulosmitattu parina vuotena ihan kaikki veronpalautukset,summasta riippumatta.Palkasta ja nyt liiton rahoista vaan se tietty osuus
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymysmerkki?:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Eihän koko summaa ulosmitata kuitenkaan, vaan suojaosuuden jälkeen tietty prosentti.
ja esim veronpalautus on mielestäni muuta kuin säännöllistä tuloa myös joten siitä menee vain se 1/3 osa.. jos siis jotain niistä ulosmittaavat.,
Kyllä multa on ulosmitattu parina vuotena ihan kaikki veronpalautukset,summasta riippumatta.Palkasta ja nyt liiton rahoista vaan se tietty osuus
ok. Aika jännä juttu koska tosiaan esim lomarahoista ei viedä kuin tietty osuus ja samallalaillahan veronpalautuskin on palkkaan liittyvää.
kannattaa tarkkaan katsoa veroprosentti kohdalleen.
Vaikka tietystihän se lyhentää koko ajan sitä ulosmitattavaa määrää, mikä on hyvä asia.

kannattaa soittaa suoraan ulosottomiehelle ja kysyä
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Veronpalautukset menee automaattisesti ulosottoon
eikä mene. Minut on ulosottoviranomaisen toimesta todettu varattomaksi ja saan pitää veronpalautukset.
Höpö höpö! Niin mutkin mutta veronpalautukset kyllä ottavat!
mä oon kyllä saanut pitää nyt kahtena vuonna veronpalautukset. Eikä ole ollut mitään pieniä summmia. n 1000e
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Veronpalautukset menee automaattisesti ulosottoon
eikä mene. Minut on ulosottoviranomaisen toimesta todettu varattomaksi ja saan pitää veronpalautukset.
Höpö höpö! Niin mutkin mutta veronpalautukset kyllä ottavat!
mä oon kyllä saanut pitää nyt kahtena vuonna veronpalautukset. Eikä ole ollut mitään pieniä summmia. n 1000e
Nii olitteko te velkasaneerauksessa?
 

Yhteistyössä