Nyt mammat haluan tämän asian selväksi: Miten vaahdotetaan voi ja sokeri???

  • Viestiketjun aloittaja ei voi olla näin vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla näin vaikeeta:
Tosi monessa reseptissä käsketään tehdä niin. Mut kun mä heitän margariinin ja sokerin kulhoon, ja vispaan, niin ei siitä vaahtoa tule.
se on vaahtoa silloin kun margariinisokerimössössä ei enää tunnu sokerin kiteitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Vispaat..käsin??? Siinä kyllä saattaa kestää.. :saint:
No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.
Joo, no mä kypsähdän siihen sekottamiseen melko nopeaan...olisko viis minsaa tms. Mutta ei se koskaan ole pahemmin lopputulokseen vaikuttanut...että sokerit on vielä havaittavissa pieninä rakeina.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Vispaat..käsin??? Siinä kyllä saattaa kestää.. :saint:
No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.
Mä vatkaan puolituntia koneella niin että se on kuohkeaa vaahtoa.Samoin jos munat ja sokeri pitää vaahdottaa.=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Vispaat..käsin??? Siinä kyllä saattaa kestää.. :saint:
No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.
Mä vatkaan puolituntia koneella niin että se on kuohkeaa vaahtoa.Samoin jos munat ja sokeri pitää vaahdottaa.=)
Ohoh..vau! Tuleeko niistä kakuista sitten kuohkeampia..siis huomattavasti???
 
mammutti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vatkaat sähkövatkaimella niin kauan että seos on valkoista
Just näin ja pehmee voi vaahtoutuu helpommin ja sitä saa vatkata isolla teholla tosi kauan. Itse teen sen yleiskoneella et eka sillä leikkuuterällä soosiksi voi-sokeri ja sitte vaihdan vatkainterän :)
 
vastaan
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Vispaat..käsin??? Siinä kyllä saattaa kestää.. :saint:
No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.
Mä vatkaan puolituntia koneella niin että se on kuohkeaa vaahtoa.Samoin jos munat ja sokeri pitää vaahdottaa.=)
Ohoh..vau! Tuleeko niistä kakuista sitten kuohkeampia..siis huomattavasti???
Tulee,todella kuohkeita.Mm täytekakku pohjasta tulee aivan ihana!!Meille koulussa opetettiin tuo puolituntia vatkausta kun tilaustöitä tehtiin ja niistä tuli niin ihania aina ettei ole voinut tavasta luopua. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Herranjestas, puoli tuntia! Kolme minsaa on mulle pitkä aika. Eikös vatkain ylikuumenekin, jos puoli tuntia surruttaa.
Ei ainakaan mun kone. Leipomon tilaustöitä piti vatkata noin kauan ja kyllä niistä ihania tuleekin. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Herranjestas, puoli tuntia! Kolme minsaa on mulle pitkä aika. Eikös vatkain ylikuumenekin, jos puoli tuntia surruttaa.
Eikä siis oikeesti pidempi vatkaus - kuohkeampi kakku. Ei ihme jos et ole saanu vaahtoa aikaan kun kolme minsaa vatkaat ;)
Kokeile seuraavaksi kunnolla riittävän pitkää vatkausta :)
 

Yhteistyössä