*

Nyt mammat haluan tämän asian selväksi: Miten vaahdotetaan voi ja sokeri???
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 17. Osumia 17

Ketju: Nyt mammat haluan tämän asian selväksi: Miten vaahdotetaan voi ja sokeri???

ei voi olla näin vaikeeta
    Vierailija

Nyt mammat haluan tämän asian selväksi: Miten vaahdotetaan voi ja sokeri???

Tosi monessa reseptissä käsketään tehdä niin. Mut kun mä heitän margariinin ja sokerin kulhoon, ja vispaan, niin ei siitä vaahtoa tule.

vieras
    Vierailija
    No ei se ihan kirjaimellisesti vaahtoa ole, mutta sellaista kuohkeaa mössöä. Käytä voita, se on parempaa.

vispaat ihan järkyttävän kauan, siis tosi kauan. mielellään sähkövatkaimella. ja sen laardin tulee olla pehmeää, ei sulaa.

vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla näin vaikeeta
    Tosi monessa reseptissä käsketään tehdä niin. Mut kun mä heitän margariinin ja sokerin kulhoon, ja vispaan, niin ei siitä vaahtoa tule.
    se on vaahtoa silloin kun margariinisokerimössössä ei enää tunnu sokerin kiteitä

vieras
    Vierailija
    vatkaat sähkövatkaimella niin kauan että seos on valkoista

Vispaat..käsin??? Siinä kyllä saattaa kestää..

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama
    No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.
    Joo, no mä kypsähdän siihen sekottamiseen melko nopeaan...olisko viis minsaa tms. Mutta ei se koskaan ole pahemmin lopputulokseen vaikuttanut...että sokerit on vielä havaittavissa pieninä rakeina.

vieras
    Vierailija
    Mä vatkaan puolituntia koneella niin että se on kuohkeaa vaahtoa.Samoin jos munat ja sokeri pitää vaahdottaa.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    Mä vatkaan puolituntia koneella niin että se on kuohkeaa vaahtoa.Samoin jos munat ja sokeri pitää vaahdottaa.
    Ohoh..vau! Tuleeko niistä kakuista sitten kuohkeampia..siis huomattavasti???

j
    Vierailija
    Puoli tuntia?!?!?! Mulla on tullu ihan hyviä kakkuja ja leipomuksia, vaikka vatkaan vaan pari minuuttia.

mammutti
    Vierailija
    vatkaat sähkövatkaimella niin kauan että seos on valkoista
    Just näin ja pehmee voi vaahtoutuu helpommin ja sitä saa vatkata isolla teholla tosi kauan. Itse teen sen yleiskoneella et eka sillä leikkuuterällä soosiksi voi-sokeri ja sitte vaihdan vatkainterän

vastaan
    Vierailija
    Ohoh..vau! Tuleeko niistä kakuista sitten kuohkeampia..siis huomattavasti???
    Tulee,todella kuohkeita.Mm täytekakku pohjasta tulee aivan ihana!!Meille koulussa opetettiin tuo puolituntia vatkausta kun tilaustöitä tehtiin ja niistä tuli niin ihania aina ettei ole voinut tavasta luopua.

ap
    Vierailija
    Herranjestas, puoli tuntia! Kolme minsaa on mulle pitkä aika. Eikös vatkain ylikuumenekin, jos puoli tuntia surruttaa.

vieras
    Vierailija
    Herranjestas, puoli tuntia! Kolme minsaa on mulle pitkä aika. Eikös vatkain ylikuumenekin, jos puoli tuntia surruttaa.
    Ei ainakaan mun kone. Leipomon tilaustöitä piti vatkata noin kauan ja kyllä niistä ihania tuleekin.

vieras
    Vierailija
    Eikä siis oikeesti pidempi vatkaus - kuohkeampi kakku. Ei ihme jos et ole saanu vaahtoa aikaan kun kolme minsaa vatkaat
    Kokeile seuraavaksi kunnolla riittävän pitkää vatkausta

Alex
    Vierailija
    Voin vaahdottamiseksi riittää ihan lyhyt vatkaus. 20 sek. riittää.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot